ورق CK45 چیست؟

ورق CK45 چیست؟
فهرست مطالب

    ورق آلیاژی CK45 یک نوع ورق فولادی است که از میزان خاصی از ترکیب عناصر شیمایی مشخص تولید شده است و در نتیجه، دارای ویژگی‌های شیمیایی، مکانیکی و ترمودینامیکی به‌خصوصی است. این ورق فولادی گزینه‌ای مناسب برای تولید قطعات گوناگون خودرو و ساخت بخش‌های مختلف دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی و نیمه‌صنعتی است. گفتنی است که این ورق در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود.

    ورق CK45 چیست

    پیش از آنکه به سراغ بررسی قیمت روز ورق CK45 برویم، باید اطلاعاتی کلی دربارهٔ این محصول، مشخصات فنی و کاربردهای آن به دست آوریم تا به‌درستی بتوانیم مورد استفادهٔ دقیق آن را تعیین کنیم و در صورت نیاز، به سراغ خرید آن گزینه از این محصول برویم که بیشترین همخوانی را با پروژهٔ ما دارد.

    برجسته‌ترین تفاوت این محصول با سایر ورق‌های سری CK، وجود مقادیر متفاوت منگنز و کربن در این سه گرید آلیاژی است. زمانی که درصد کربن در ورق‌های آلیاژی افزایش پیدا می‌کند، آلیاژها سختی (Hardness) بیشتری پیدا می‌کنند، البته از طرف دیگر، شکننده و ترد می‌شوند. به دلیل اینکه ورق CK45 کربن کمتری در آلیاژ خود دارد، سختی آن نیز از دو سری دیگر کمتر است، البته در عوض، این ورق در مقابل آسیب‌های فیزیکی و فشارهای بیرونی کاملا مقاوم است.

    ورق Ck45

    ورق CK45 یک ورق آلیاژی کربنی به‌حساب می‌آید که مقادیر قابل‌توجهی از کربن را در خود جای داده است؛ این عنصر شیمیایی باعث بروز ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت به سایش در این محصول می‌شود و از آن یک مورد مناسب برای استفاده در موقعیت‌هایی می‌سازد که ریسک بروز اصطکاک در میان ورق فلزی با عوامل دیگر زیاد است. در ادامه برای آنکه بتوانیم پاسخ بهتری برای پرسش ورق آلیاژی CK45 چیست، علاوه بر بررسی ترکیبات دقیق این محصول، خواص مکانیکی، ترمودینامیکی و فیزیکی آن را هم بررسی می‌کنیم.

    اشکال مختلف فولاد CK45

    فولاد ck45 در شکل‌های مختلف مانند ورق، میلگرد، تسمه و یا دیگر اشکال تولید می‌شوند. مهمترین و پرکاربردترین نوع فولاد Ck45 به شکل ورق فولادی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. ورق CK45 بر مبنای اینکه در چه ضخامت و ابعادی تولید و عرضه می‌شود، به انواع گوناگونی قابل‌تقسیم است. این مسئله را هم مدنظر داشته باشید که این ورق مانند سایر محصولات فولادی به دو شکل کلی کلاف و شیت به بازار عرضه می‌شود ولی معمولا عرضه‌ی شیت فرم این محصول متداول‌تر است.

    لازم به ذکر است که ضخامت ورق CK45 در همه‌ی این ابعاد، بین 3 تا 80 میلی‌متر است. گفتنی است که انتخاب ضخامت این ورق برای تولید در یکی از ابعاد بالا، کاملا به تصمیم متخصص و کارشناس تولید بستگی دارد. متخصصان بر اساس عوامل گوناگونی مانند محل استفاده از محصول نهایی و سایر مولفه‌ها، یک سایز مناسب برای ضخامت محصول انتخاب می‌کنند.

    خالی از لطف نیست اگر بدانید که این محصول بر اساس کارخانه‌ی تولیدکننده نیز به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که عمده‌ی تولیدکنندگان این محصول، شرکت‌های خارجی هستند و در میان این تولیدکننده‌ها، کارخانه‌های روسی و کره‌ای سهم بیشتری از محصولات بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

    مشخصات فنی ورق CK45 چیست؟

    حالا که ترکیبات ورق آلیاژی CK45 و کاربردهای آن را به شکل دقیق بررسی کردیم، زمان مناسبی است که به سراغ معرفی ویژگی‌ها و مشخصات فولاد ck45 برویم. پیش از بیان این جزئیات، لازم است یک مرتبه‌ی دیگر به این مسئله اشاره کنیم که خواص گوناگون ورق‌های فولادی، ارتباط مستقیمی با ترکیبات آن‌ها دارد و متخصصان نیز از دو روش کلی، یعنی ترکیبات ورق‌ها و انجام آزمایش‌های گوناگون بر روی محصولات فولادی، به خواص کلی آن‌ها پی می‌برند.

    بررسی خواص ورق‌های آلیاژی، علاوه بر ارزش علمی، کاربرد دیگری هم دارد؛ این ورق‌ها زمانی که وارد پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌شوند، بر مبنای ویژگی‌ها و خواصی که دارند به کار گرفته می‌شوند؛ پس هر پیمانکار یا تکنسینی باید یک آشنایی مختصر با خواص این محصولات داشته باشد تا به خوبی بتواند از آن‌ها در پروژه‌های گوناگون صنعتی و ساختمانی استفاده کند.

    ورق Ck45

    برای مثال، در مشخصات فولاد ck45 با توجه به درصد کربن و کروم، گزینه‌ای مناسب در مقابل آسیب‌های فیزیکی است، ولی مقاومت این ورق در برابر عوامل خورنده‌ی محیطی، به هیچ عنوان به پای ورق‌های استیل نمی‌رسد. حالا اگر یک کارشناس از این نکته اطلاعی نداشته باشد، از این ورق در محل نادرستی استفاده می‌کند و آسیب‌های قابل‌توجهی به ورق و کل پروژه وارد می‌کند.

    خواص مکانیکی ورق ck45 چیست ؟

    خواص مکانیکی نیز بخش دیگری از ویژگی‌های فنی این محصول است؛ این خواص به شرح زیر است:

    •  مقاومت کششی این محصول برابر با 585 مگاپاسکال است؛
    •  توان بازدهی این محصول برابر با 450 مگاپاسکال است؛
    •  نسبت پویسون این محصول 29 است؛
    •  انعطاف‌پذیری این محصول برابر با 200 مگاپاسکال است؛
    •  سختی این محصول با توجه به میزان کربن برابر با 163 HBS است.

    ترکیبات شیمیایی ورق CK45 چیست؟

    ورق‌های فولادی از جهت ترکیبات شیمیایی، به دو دسته‌ی کلی کم‌آلیاژ و پرآلیاژ تقسیم می‌شوند؛ ورق‌های کم‌آلیاژ آن محصولاتی هستند که عناصر شیمیایی کمتری را در خود جای داده‌اند و این عناصر بر روی هم رفته، 1 تا 5 درصد از خلوص کلی محصول را به خود اختصاص می‌دهند. از طرف دیگر، ورق‌های پرآلیاژ به آن دسته از ورق‌های فولادی گفته می‌شود که ترکیبات گوناگونی از انواع عناصر شیمیایی دارند و هرکدام از این عناصر، نقش برجسته‌ای در کلیت آلیاژ دارند. گفتنی است که در بعضی موارد، عناصر شیمیایی غیرپایه در ورق‌های پرآلیاژ، تا 40 درصد از ترکیبات کلی ورق‌های فولادی را تشکیل می‌دهند.

    با توجه به ترکیبات شیمیایی ck45، ورق CK45 یکی از انواع ورق‌های ضد سایش است که جزو گزینه‌های پرآلیاژ به حساب می‌آید؛ ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی این ورق ارتباط مستقیمی با عناصر شیمیایی‌ای که در خود جای داده است دارند. آنالیز ck45 به شرح زیر است:

    •  تا 0.40 درصد نیکل؛
    •  تا 0.10 درصد مولیبدن؛
    •  تا 0.40 درصد کروم؛
    •  تا 0.65 منگنز؛
    •  تا 0.40 درصد سیلیسیم؛
    •  46 درصد کربن.
    ترکیب وزنی عناصر تشکیل دهنده‌ی ورق آلیاژی CK45 – CK45 Steel Plate
    سایر شرایط نیکل مولیبدن کروم منگنز سیلیسیم کربن نام عنصر
    Cr+Mo+Ni Ni Mo Cr Mn Si C Symbol
    —- —- —- —- 0.65 —- 0.46 مقدار دقیق

    (درصد)

    0.63 0.4 0.1 0.4 —- 0.4 —- حداکثر

    (درصد

    توجه داشته باشید که از دو عنصر شیمیایی وانادیوم و تنگستن درساخت این ورق استفاده نمی‌شود، پس درصد حضور این دو عنصر در آلیاژ این ورق‌ها صفر است.

    سختی ورق ck45 چیست ؟

    ورق CK45 از خانواده ورق های ضد سایش می باشد که با سختی 160 الی 190 برینل طبق استاندارد بین المللی تولید می شود.

    تفاوت فولاد C45 و CK45 چیست ؟

    در نام گذاری فولادها بر حسب آنالیز آن‌ها، از حرف C که نماد کربن است در تمام آن‌ها استفاده می‌شود. حال اگر آنالیز فولاد مقدار فسفر و گوگرد را کمتر از 0.045 نشان دهد، اصطلاحا به آن فولاد”کیفی” گویند و هیچ حرفی بعد از حرف C به کار برده نمی‌شود. اما وقتی آنالیز مقدار فسفر و گوگرد را کمتر از 0.035 نشان دهد، اصطلاحا به آن فولاد”نجیب” گویند و از حرف K بعد از حرف C استفاده می‌شود.

    بنابراین با توجه به جدول آنالیز آورده شده در بالا، فولاد CK45 به دلیل اینکه مقدار فسفر و گوگرد آن کمتر از 0.035 است از نوع نجیب و فولاد C45 از نوع کیفی است و تنها تفاوت این دو فولاد در همین مورد است.

    وزن ورق ck45

    وزن ورق ck45 با توجه به ابعاد و استانداردهای تولید این فراورده فولادی می‌تواند متغیر باشد که به طور مستقیم در ویژگی‌های مورد نیاز برای کاربری در پروژه‌های مختلف تاثیر دارد. در ادامه جدول وزنی ورق ck45 بر اساس ایعاد و ضخامت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از اطلاعات این جدول می‌توانید بهترین ورق را متناسب با نیاز پروژه انتخاب کرده و قیمت ورق ck45 مورد نظر خود را تخمین بزنید.

    ابعاد (متر) ضخامت (میلیمتر) وزن (کیلوگرم)
    2*1 0.4 6.2
    0.5 7.7
    0.6 9.2
    0.7 10.8
    0.8 12.3
    0.9 13.9
    1 15.4
    1.25 19.3
    1.5 23.1
    1.8 27.7
    2 30.8
    2.5*1.25 3 72.2
    4 96.3
    6*1.5 5 346.5
    6 415.8
    8 554.4
    10 693
    12 831.6
    15 1039.5
    20 1386
    25 1732.5
    30 2079
    35 2425.5
    40 2772
    45 3118.5
    50 3465
    55 3811.5
    60 4158
    65 4504.5
    70 4851
    75 5197.5
    80 5544

    ابعاد ورق CK45

    برای آنکه بتوانیم قیمت ورق CK45 ضدسایش را به شکل دقیق تخمین بزنیم، لازم است که اطلاعاتی دربارهٔ ابعاد، ضخامت‌ها و در نهایت، وزن این محصول در اختیار داشته باشیم. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا وزن نهایی محصول را در قیمت واحد وزنی آن ضرب کنیم و در قیمت پایانی را محاسبه کنیم.

    جالب است بدانید که ورق‌های موردبحث ما از جهت ضخامت دارای تنوع بالایی هستند و همین مسئله، یکی از دلایل عمده در میزان مقبولیت آن‌ها در میان صنعت‌های گوناگون به‌حساب می‌آید، چراکه طیف وسیعی از نیازها را پاسخگو هستند. ابعاد این ورق‌ها به شکل میانگین، شامل موارد زیر می‌شود:

    • 4 تا 80 میلی‌متر ضخامت
    • 6 تا 5540 کیلوگرم وزن

    این ورق‌ها زمانی که به شکل برش خورده عرضه می‌شوند، در ابعاد زیر هستند:

    • 1 در 2 متر
    • 25 در 2.5 متر
    • 5 در 3 متر
    • 5 در 6 متر
    • 1 در 6 متر
    • 25 در 6 متر
    • 5 در 6 متر
    • 2 در 6 متر
    • 2 در 12 متر

    انواع استانداردهای ورق ck45

    تولید ورق ck45 بر اساس استانداردهای بین المللی صورت می‌گیرد. گفتنی است که نام‌گذاری ورق ck45 مطابق با استاندارد DIN صورت گرفته است. در استانداردهای دیگر، این فراورده فولادی با نام‌های دیگر قابل شناسایی است که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

    • در استاندارد EN: ورق C45E
    • در استاندارد AISI: ورق فولادی 1045.

    کاربردهای ورق CK45 چیست؟

    ورق CK45 باتوجه به اینکه یکی از اعضای اصلی خانواده‌ی ورق‌های سری CK به حساب می‌آید، همه‌ی ویژگی‌ها و مزیت‌های این گروه از ورق‌های فولادی را به همراه خود دارد؛ ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر سایش و استحکام فیزیکی، جزو برجسته‌ترین مزیت‌های ورق CK45 هستند. کاربردهای این نوع ورق مطابق با این مزیت‌ها تعیین می‌شود؛ به عنوان مثال، در موقعیت‌هایی که احتمال آسیب فیزیکی ورق‌های فولادی زیاد است، از ورق‌های ضد سایش و سری‌های CK استفاده می‌شود.

    کاربردهای رایج ورق CK45 شامل موارد زیر می‌شود:

    •  استفاده از این ورق در ساخت قطعات بخش‌های گوناگاون اتومبیل‌های سبک و سنگین؛
    •  کاربرد در ساخت انواع قطعات ماشین‌آلات صنعتی؛
    •  استفاده در ساخت تجهیزات کشاورزی و ابزارآلات فنی مانند انواع چکش، چاقو، شفت، بوش، غلتک صنعتی و میل‌لنگ

    علاوه بر این‌ها، خالی از لطف نیست اگر بدانید که در موقعیت‌هایی که حرارت کلی سیستم زیاد یا کم است، فشار وارده به قطعات بیشتر از حالت معمول است، مواجهه‌ی فلزات با مواد خورنده زیاد است و احتمال برخورد اسیدها با سطح فلزات مطرح است، از ورق CK45 یا سایر سری‌های این محصول استفاده می‌شود.

    کاربرد ورق ck45

    ویژگی‌های ورق آلیاژی CK45 چیست؟

    حالا که ترکیبات ورق آلیاژی CK45 و کاربردهای آن را به شکل دقیق بررسی کردیم، زمان مناسبی است که به سراغ معرفی ویژگی‌های فنی و خواص مکانیکی فولاد ck45 برویم. پیش از بیان این جزئیات، لازم است یک مرتبه‌ی دیگر به این مسئله اشاره کنیم که خواص گوناگون ورق‌های فولادی، ارتباط مستقیمی با ترکیبات آن‌ها دارد و متخصصان نیز از دو روش کلی، یعنی ترکیبات ورق‌ها و انجام آزمایش‌های گوناگون بر روی محصولات فولادی، به خواص کلی آن‌ها پی می‌برند.

    بررسی خواص ورق‌های آلیاژی، علاوه بر ارزش علمی، کاربرد دیگری هم دارد؛ این ورق‌ها زمانی که وارد پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌شوند، بر مبنای ویژگی‌ها و خواصی که دارند به کار گرفته می‌شوند؛ پس هر پیمانکار یا تکنسینی باید یک آشنایی مختصر با خواص این محصولات داشته باشد تا به خوبی بتواند از آن‌ها در پروژه‌های گوناگون صنعتی و ساختمانی استفاده کند.

    برای مثال، ورق CK45 با توجه به درصد کربن و کروم، گزینه‌ای مناسب در مقابل آسیب‌های فیزیکی است، ولی مقاومت این ورق در برابر عوامل خورنده‌ی محیطی، به هیچ عنوان به پای ورق‌های استیل نمی‌رسد. حالا اگر یک کارشناس از این نکته اطلاعی نداشته باشد، از این ورق در محل نادرستی استفاده می‌کند و آسیب‌های قابل‌توجهی به ورق و کل پروژه وارد می‌کند.

    ویژگی‌های ترمودینامیک

    ویژگی‌های مواد این محصول به شرح زیر است:

    • دمای مناسب برای حرارت‌دهی این محصول بین 680 تا 710 درجه‌ی سانتی‌گراد است؛
    • دمای مناسب برای آهنگری این محصول بین 850 تا 1000 درجه‌ی سانتی‌گراد است؛
    • دمای مناسب برای سخت‌شدگی این محصول بین 820 تا 855 درجه‌ی سانتی‌گراد است (این فرایند در این محصول معمولا به کمک روغن یا هوا انجام می‌شود) ؛
    • دمای مناسب برای عملیات خستگی این محصول بین 550 تا 660 درجه‌ی سانتی‌گراد است.

    ویژگی‌های فیزیکی

    این مدل از سری CK، از جهت مزیت‌های فیزیکی، جزئیات زیر را دارد:

    • دانیسته در این محصول در هر سانتی‌متر مکعب برابر با 85.7 کیلوگرم است؛
    • هدایت حرارتی در این محصول 9.51 وات بر کلوین یا متر است؛
    • ضریب انبساط حرارتی در این محصول در ازای درجه‌ی سلسیوس برابر با 2.11 میکرومتر بر متر است.

    ویژگی‌های مکانیکی

    خواص مکانیکی نیز بخش دیگری از ویژگی‌های فنی این محصول است؛ این خواص به شرح زیر است:

    • مقاومت کششی این محصول برابر با 585 مگاپاسکال است؛
    • توان بازدهی این محصول برابر با 450 مگاپاسکال است؛
    • نسبت پویسون این محصول 29 است؛
    • انعطاف‌پذیری این محصول برابر با 200 مگاپاسکال است؛
    • سختی این محصول با توجه به میزان کربن برابر با 163 HBS است.

    انعطاف پذیری ورق ck45

    تفاوت‌ها و شباهت‌های گریدهای CK45، CK60 و CK75 چیست؟

    آلیاژ CK45 در کنار دو گرید CK60 و CK75، گروهی از گریدهای آلیاژی ضدسایش را تشکیل می‌دهد که همگی به انواع خراش‌ها و خوردگی‌های ناشی از برخورد قطعات به بدنهٔ محصول مقاوم هستند. عامل اصلی در به‌وجودآمدن چنین مقاومتی در این 3 آلیاژ، وجود عنصر شیمیایی کربن در این محصولات است. اضافه‌شدن کربن به آلیاژهای فولادی، درصد سختی (Hardness) آن‌ها را افزایش می‌دهد و باعث بروز ویژگی‌های ضدسایش می‌شود.

    شایان توجه است که عنصر شیمیایی کربن در کنار این مزیت بزرگ، یعنی افزایش درصد کربن، موجب بروز معایب خاصی هم می‌شود؛ این عنصر در کنار افزایش سختی ورق، آن را ترد و شکننده می‌کند. این مسئله یعنی مقاومت ورق‌های کربنی در برابر آسیب‌های فیزیکی کمتر از مقاومت ورق‌های کم‌کربن است.

    سه گرید CK75، 60 و 45 به ترتیب دارای بیشترین تا کمترین میزان کربن هستند؛ با این حساب، ورق CK45 دارای کمترین میزان کربن از میان این سه آلیاژ است، در نتیجه کمترین میزان سختی را در مقایسه با این سه گرید دارد و از جهت مقاومت در برابر سایش نیز در جایگاه سوم قرار می‌گیرد اما از طرف دیگر، مقاومت فیزیکی آن به‌مراتب بالا است. پس این مسئله، یکی از برجسته‌ترین تفاوت‌های سه گرید موردبحث ما با یکدیگر به‌حساب می‌آید.

    علاوه بر این، نباید از یاد ببریم که این سه گرید صرفاً از نظر درصد کربن با یکدیگر متفاوت نیستند و وجود مقادیر متفاوتی از سایر عناصر شیمیایی نیز، موجب افزایش تفاوت میان آن‌ها می‌شود؛ تفاوت عناصر شیمیایی در این سه گرید، باعث بروز خواص مکانیکی، ترمودینامیکی و فیزیکی خاصی در آن‌ها می‌شود که در نهایت، از این سه گرید، سه ورق فلزی متمایز می‌سازد که در موقعیت‌ها و کاربردهای گوناگونی نیز به کار گرفته می‌شوند.

    تفاوت ورق ضدسایش هاردوکس و ck45

    ورق‌های ضدسایش هاردوکس و CK45 هر دو جزو موادی هستند که برای مقابله با فرایند سایش در برابر عوامل خورنده و فشاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، تفاوت‌های مهمی بین این دو نوع ورق وجود دارد. ورق CK45 دارای آلیاژ و کربن کمتری نسبت به ورق هاردوکس است، که این امر منجر به کاهش خواص ضد سایشی آن می‌شود. به عبارت دیگر، ورق CK45 برای مواردی که نیاز به مقاومت متوسط ​​ضد سایش دارند مناسب است. از سوی دیگر، ورق هاردوکس که دارای آلیاژهای خاص و کربن بیشتری است، دارای خواص ضد سایش بسیار بالاتری است و بنابراین برای شرایطی که نیاز به مقاومت بیشتری در برابر سایش دارند، مورد ترجیح قرار می‌گیرد. از لحاظ قیمت، ورق هاردوکس به دلیل خواص برتر و مقاومت بیشتر، گران‌تر از ورق CK45 است، بنابراین استفاده از آن باید با توجه به نیازها و شرایط خاص محیطی و کاربردی انجام شود.

    عوامل موثر بر قیمت ورق ck45

    با توجه به اینکه قیمت ورق Ck45 بر اساس مواردی نظیر ابعاد، کیفیت مواد اولیه و مشخصات فنی تعیین می‌شود، آشنایی با این موارد می‌تواند به شما در انتخاب فراورده فولادی با بهترین قیمت کمک کند. دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر جوش‌پذیری در کنار سختی بالا، این ورق فولادی را مناسب استفاده در ساخت قطعاتی که نیاز به مقاومت در برابر سایش و تحمل فشار دارند، می‌سازد. باید توجه داشته باشید برند کارخانه تولید کننده، برخورداری از استانداردهای تولید و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید آن در کنار عواملی نظیر نوسانات بازار ارز، حجم عرضه و تقاضا و ابعاد ورق، در تعیین قیمت ورق Ck45 تاثیرگذار هستند.

    قیمت ورق ck45

    خرید ورق ck45 از فولادسل

    فولادسل به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، با ارائه خدمات پرداخت شرایطی، اعتباری و اقساطی، در کنار ارائه لیست قیمت روزانه خرید ورق ck45، امکان ثبت سفارش خرید ورق ck4 را برای شما فراهم می‌آورد. برای استفاده از خدمات فولادسل از طریق شماره تلفن 02174486 با کارشناسان فروش و مشاورین ما در ارتباط باشید.

    جمع‌بندی

    ورق CK45 یکی از سه عضو ورق‌های سری CK است که از جمله ورق‌های ضد سایش به حساب می‌آیند؛ این ورق‌ها با توجه به درصد کربن و منگنز موجود در آن‌ها، ویژگی‌های گوناگونی مانند مقاومت در برابر آسیب‌های فیزیکی و عوامل خورنده دارند. در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر معرفی این محصول، ویژگی‌های فیزیکی، مکانیکی و ترمودینامیک آن را هم بیان کنیم و پس از آن، به معرفی انواع این محصول و کاربردهای آن بپردازیم.

    ورق آلیاژی CK45 یکی از آن دسته محصولات است که حتما باید نمونه‌ی باکیفیت آن را از بازار تهیه کنیم و نکته اینجاست که تعیین کیفیت این محصول صرفا از طریق آنالیزهای خاصی امکان‌پذیر است. در نتیجه، بهترین راه، خرید از یک فروشگاه مطمئن است تا محصولات باکیفیت را به ما عرضه کند. مجموعه‌ی فولادسل یک شرکت پرتوان در زمینه‌ی فروش آهن‌آلات و ورق‌های آلیاژی است که ورق‌های CK45 را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به دست شما می‌رساند. برای بررسی لیست قیمت ورق CK45 می‌توانید به صفحه محصولات این مقطع فولادی مراجعه کنید.

    نظر شما