شرکت فولاد آذر چلیک تبریز

شرکت فولاد آذر چلیک تبریز
فهرست مطالب

    شرکت آذر چلیک تبریز

    آذر چلیک تبریز واقع در آذربایجان غربی در سال 1389 راه اندازی شده است. شرکت آذر چلیک تبریز که کمتر از 15 سال است در دنیای فولادسازی فعالیت می‌کند،به سبب استفاده از استانداردهای گوناگون، خطوط تولید دقیق و ساخت محصولات باکیفیت، به‌سرعت جایگاه مناسبی در میان تولیدکنندگان داخلی باز کرده و حتی توانسته در بازارهای بیرون از کشور هم مشتریان خود را پیدا کند. در ادامه تلاش می‌کنیم تا آذر چلیک را به شکل مختصر معرفی کنیم.

    دربارهٔ کارخانه آذر چلیک تبریز

    آذر چلیک که با نماد اختصاری (ACHT) شناخته می‌شود، در سال 1389 پا به عرصهٔ تولید مقاطع فولادی گذاشته است و از آن زمان تاکنون، فعالیت خود را با جدیت دنبال کرده است. مساحت کلی این مجموعه برابر با 30 هزار مترمربع است و در استان آذربایجان شرقی و حوالی جادهٔ تبریز / صوفیان قرار گرفته است.

    در زمان بررسی آذر چلیک، باید به این مسئله توجه داشته باشیم که آذر چلیک یکی از تولیدکنندگان جدی میلگردهای فولادی است که همواره تلاش کرده تا محصولات نهایی خود را با قیمتی منصفانه و قیمتی مناسب به مشتریان عرضه کند و همین مسئله هم تأثیری چشمگیر در اقبال خریداران به این مجموعه داشته است. گفتنی است که واحد آزمایشگاه تخصصی که در این شرکت قرار دارد نیز، در رسیدن به چنین هدفی بسیار تأثیرگذار است.

    شرکت فولاد آذر چلیک در حال حاضر تولید ۷ نوع میلگرد را در کشور انجام می‌دهد. این محصولات همه از نوع A3 و از سایز ۱۲ تا ۲۵ می‌باشند. شایان ذکر است تولید میلگرد ۸ و میلگرد ۱۰ نیز از اهداف ویژه این شرکت می‌باشد. میلگرد A3 همان میلگرد آج ۴۰۰ جناقی می‌باشد که تحت این نام خوانده می‌شود.

    میلگردهای A1 که از نوع ساده و بدون آج می‌باشند و نحوه تشخیص آن‌ها راحت است، ولی خریداران آهن در هنگام خرید میلگرد معمولا برای تشخیص میلگرد A2 و A3 با مشکل مواجه می‌شوند. برای تشخیص این محصول لازم است توجه داشته باشید که میلگرد A3 دارای آج جناقی به صورت ۷ و ۸ بوده در صورتی که میلگرد A2 دارای آج مارپیچ موازی می‌باشد.

    محصولات شرکت فولاد آذر چلیک تبریز

    • تولید میلگرد آجدار به صورت کلاف یا شاخه ای از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی

    یکی از مهم‌ترین و شاید بتوان گفت، اصلی‌ترین تولیدات این مجموعه، میلگردهای A3 است که در هفت مدل متفاوت به بازار عرضه می‌شوند و هرکدام، کاربرد مخصوص به خود را دارند. این دسته از مقاطع در سایزهای 12 تا 25 تولید می‌شوند و تفاوت‌های چشمگیری با سایر میلگردها نظیر A2 و A1 دارند.

    مقاطع میلگرد A3 آذر چلیک، با علامت اختصاری آج 400 نیز شناخته می‌شوند و از جملهٔ نمونه‌های آجدار به‌حساب می‌آیند؛ پس ازاین‌جهت، تفاوت مهمی با سری A1 بدون آج دارند. علاوه بر این، A3 دارای آج‌هایی جناقی شکل است، درحالی‌که بدنهٔ میلگرد A2 آج‌هایی مارپیچ دارد. همین مسئله باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانیم انواع این محصول را از هم بازشناسیم.

     برای تشخیص این محصول لازم است توجه داشته باشید که میلگرد A3 دارای آج جناقی به صورت 7 و 8 بوده در صورتی که میلگرد A2 دارای آج مارپیچ موازی است. به صورت دقیق‌تر اگر آج میلگرد به شکل فنر باشد میلگرد از نوع A2 است. همچنین میلگرد از نوع A3 شکننده‌تر بوده ولی میلگرد A2 انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

    میلگردهای A2 آذر چلیک به صورت مستقیم آج زده می‌شوند ولی میلگردهای A3 پس از عملیات آج زنی وارد مرحله خنک‌کاری می‌شوند. به دلیل این عملیات میلگردها به رنگ سیاه در می‌آیند. بنابراین در هنگام خرید لازم است به تفاوت‌های اساسی این دو محصول دقت نمایید.

    اهداف فولاد آذر چلیک تبریز

    • دستیابی جایگاه ویژه آذر چلیک در امر صادرات از اهداف این کارخانه می باشد.
    • توسعه صادرات، مشتری مداری، قیمت رقابتی و کیفیت محصولات، ۴ شعار اصلی این کارخانه می باشد.
    Tabriz Azar Chalik Steel Company
    نظر شما