شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر
فهرست مطالب

    شرکت سپید فراب کویر

    سپید فراب کویر بزرگترین تولید کننده میلگرد شاخه و کلاف در کشور است که در حال حاضر ۱۰ درصد از میلگرد ساختمانی کشور را تامین می‌کند.

    تاریخچه سپید فراب کویر

    شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینه بازرگانی و تجارت آغاز کرد. پس از مدتی، سهامداران شرکت با شناخت صحیح از بازار و نیازهای اقتصادی منطقه، ماهیت شرکت را در سال ۱۳۸۱ از تجاری و بازرگانی به تولیدی تغییر داده و مجتمع تولیدی سپید فراب کویر را در شهرستان آران و بیدگل واقع در شمال استان اصفهان راه اندازی کردند.

    مجتمع سپید فراب کویر نخستین تولید کننده و ارائه دهنده قیمت میلگرد های فولادی با سیستم اتوماسیون صنعتی در کشور است که فعالیت تولیدی خود را از سال ۱۳۸۶ با هدف تولید ۳۵۰ هزار تن میلگرد شاخه و کلاف ساختمانی آغاز کرد.

    سپید فراب کویر پس از گذشت دو سال از آغاز فعالیت مجتمع به ظرفیت اسمی خود دست یافت که این موضوع در نوع خود کم نظیر می باشد.
    همچنین سپید فراب کویر در سال ۱۳۸۹ با تکیه بر دانش بومی متخصصین جوان و با انگیزه خود توانست به رکورد بی نظیر دو برابر ظرفیت اسمی دست پیدا کند که این رکورد توسط سازندگان تجهیزات که از کشور آلمان می باشد تایید گردید.

    سپید فراب کویر همچنین در سال ۱۳۹۵ نیز اقدام به خرید، نصب و راه اندازی خط دوم خود با هدف تولید میلگردهای شاخه فولادی نمود که در این زمینه نیز در کمتر از یک سال توانست به رکورد بی نظیر دستیابی به ظرفیت اسمی پس از یک سال از زمان بهره برداری برسد.

    چشم انداز محیط زیستی سپید فراب کویر

    مجتمع سپید فراب کویر، بعنوان مجموعه ای پیشرو و شاخص در حوزه های تولید، کیفیت، صادرات و توسعه نگری در میان تولید کنندگان محصولات فولادی در کشور شناخته می شود که هموراه همراستا با رشد و توسعه اقتصادی خود، به تحقق اهداف کسب و کار مسئولانه، خوشنامی برند و تامین منافع اجتماعی و احترام به ذینفعان خود اندیشیده است.

    حاصل و نمود عینی و ساختارمند این اندیشه و دغدغه مندی مسئولانه، آغاز پیاده سازی ساختار مسئولیت اجتماعی در سال ۱۳۹۹ در این مجتمع می باشد که با هدف دستیابی به توسعه پایدار و آینده نگرانه با سه رویکرد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

    سپید فراب کویر در حال حاضر۰,۲۵ درصد از آب مصرفی در حوزه فولاد را مصرف می کند در صورتیکه بیش از ۱۵ درصد از میلگـرد و کلاف کشور را تولید می نماید. برنامه مصرف آب فولاد کویر با توسعه فولادسازي حدود ۱.۱ متر مکعب بر تن خواهد بود و این عدد در طی فعالیت شرکت و افزایش بهره وري بسیار کمتر خواهد شد.

    دستاوردها و افتخارات کارخانه فولاد سپید فراب کویر

    • کارآفرین برتر استان اصفهان در سال ۱۳۹۲
    • واحد منتخب جشنواره ملی کارافرینان برتر
    • واحد نمونه تحقیق و توسعه استان اصفهان سال ۸۹
    • واحد نمونه تحقیق و توسعه استان اصفهان سال ۹۱
    • واحد نمونه استانی استاندارد سال ۹۳
    • کارافرین نمونه شهرستان آران و بیدگل سال ۹۵
    • واحد منتخب صنعتی استان اصفهان سال ۹۶
    • واحد منتخب جشنواره فعالان حوزه سرآمدی برند استان اصفهان سال ۹۰
    • واحد نمونه بیست و ششمین جشنواره امتنان از کارگران و کارافرینان نمونه استان اصفهان
    • صنعت سبز کشور در سال ۹۵
    • واحد برتر ایمنی استان اصفهان در سال ۹۱
    • واحد نمونه کیفیت استان اصفهان در سال ۸۹
    • کارافرین نمونه استان اصفهان در سال ۹۴
    • واحد نمونه صنعتی و معدنی استان اصفهان در سال ۹۵
    • واحد برگزیده جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان جامعه صنعت و معدن استان اصفهان
    • کارآفرین نمونه چهارمین همایش کارافرینی استان اصفهان
    • مدیر برگزیده در توسعه صنعت فولاد

    شرکت های تابعه توليدي فولاد سپيد فراب كوير

    سپید فراب کویر فعالیت خود در حوزه حمل و نقل را با به خدمت گرفتن یکی از باربری های منطقه به صورت اجاره آغاز کرد و پس از چندی، شرکت حمل و نقل «کویر بار» را در سال ۱۳۸۷ تاسیس و جایگزین شرکت استیجاری نمود.

    در سال ۱۳۹۰ جهت پیشبرد اهداف مجتع فولاد کویر، شرکت حمل و نقل کالای «سعادت بار» با هدف مدیریت ناوگان ملکی مجتمع فولاد کویر تاسیس و به بهره برداری رسید و شرکت خدماتی «سروش کارآفرینان کویر» نیز که پیشتر به منظور انجام بخشی از فعالیت های مجتمع فولاد کویر نظیر نیروی انسانی و… تاسیس شده بود به شرکت حمل و نقل کالا تغییر کاربری داد.

    در حال حاضر ۵۰ دستگاه تریلر ناوگان حمل و نقل سپید فراب کویر مشغول جابجایی محصولات این شرکت هستند و همچنین حدود ۶۰۰۰ ناوگان به صورت غیرملکی در زمینه جابجایی محصولات فولاد کویر با شرکت های حمل و نقل همکاری می نمایند.

    در سال ۱۴۰۰ شرکت سپید فراب کویر با هدف توسعه و ایجاد پایداری در فعالیتهای فناوری اطلاعات، همچنین به اشتراک گذاری تجارب ارزنده خود در صنعت و خدمات رسانی به سایر صنایع منطقه، استان و کشور در حوزه های نرم افزار، سخت افزار ، زیرساخت شبکه و مخابرات و اتوماسیون صنعتی، اقدام به خرید ۵۱% سهام شرکت تحلیلگران سیستمهای نسل آینده سیلک (سهامی خاص) با نام اختصاری «تسنا» نمود.

    در حال حاضر ۳۰ نفر از بهترین و مجرب ترین افراد در حوزه فناوری اطلاعات و اتوماسیون صنعتی، در قالب شرکت «تسنا» در حال فعالیت می باشند.

    بنابراین در حال حاضر سه شرکت «کویر بار»، «سعادت بار» ، «سروش کارآفرینان کویر» بعنوان شرکت های حمل و نقل مجتمع فولاد کویر و شرکت «تسنا» بعنوان شرکت فناوری اطلاعات و اتوماسیون صنعتی در حال خدمات رسانی به شرکت فولاد سپید فراب کویر(سهامی عام) می باشند.

    محصولات شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر

    • محصولات صنعتی
    • محصولات ساختمانی

    محصولات صنعتی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر

    مجتمع فولاد کویر پس از تحقیق دقیق بازار و به روز رسانی تجهیزات و دانش نیروهای فنی خود، توانست پاسخگوی قسمتی از نیاز صنعت فولاد کشور باشد . صنعتی که دارای گستردگی زیاد در تمام حوزه ها از جمله صنعت خودرو و انرژی می باشد. شرکت فولاد کویر با به دست آوردن دانش فنی این محصولات گام مهمی در راستای بومی سازی و تامین این صنایع مهم در کشور برداشته است.

    • خودرو فولاد سپید فراب کویر

    صنعت خودرو از بزرگترین و حیاتی ترین صنایع در هر کشوری می باشد. پیش از تولید انواع گرید سایز ها در مجتمع فولاد کویر، صنایع خودرو سازی داخلی مجبور به واردات قسمت عمده محصولات خود از خارج از کشور و هدر رفت میلیون ها دلار سالیانه بودند.

    ما در مجموعه ی فولاد کویر با طی سختی های زیاد و اخذ استاندارد های نهایی خودروسازان داخلی توانستیم تا کلیه نیاز های این تولید کنندگان را برطرف کنیم. امروزه فولاد سپید فراب کویر کاشان با اخذ گواهینامه IATF16949 قابلیت صادرات و رقابت این محصولات را در حد جهانی دارا می باشد.

    • قطعات صنعتی فولاد سپید فراب کویر کاشان

    در سپید فراب کویر ، با در اختیار داشتن تکنولوژِی روز دنیا و همچنین تکیه بر تجربه و توانمندی بالای فنیمان توانسته ایم تا نیاز های اساسی فولادی را در صنایع مختلف ساخت و تولید اعم از سیم جوش ، تراشکاری،فورج، فولاد های خوش تراش و همچنین فولاد های بلبرینگ را برطرف سازیم.

    • انرژی

    استفاده ازانرژی از دیرباز جزو مهمترین دغدغه های بشر بوده است و با پیشرفت تکنولوژی نیاز مضاعف به آن روز به روز بیشتر حس شد. متخصصان شرکت فولاد کویر با تولید فولادهای کم کربن و پر کربن و همچنین آلیاژ های خاص مورد استفاده در صنایع مربوط به انرژی بخش قابل توجهی از این نیاز از جمله کابل های فشار قوی، انواع بلبرینگ ها و اتصالات مختلف را پوشش داده اند.

    پیچ و مهره : مواد اولیه مورد استفاده در صنعت پیچ و مهره
    سیم جوش سپید فراب کویر: مواد اولیه طیف وسیعی از انواع سیم جوش و الکترود

    • صنعت کشش

    صنعت کشش مفتول در زمره عملیات نورد سرد قرار دارد و جهت استحکام بخشیدن هرچه بیشتر به مفتول و همچنین سایز کردن دقیق تر آن ها مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه شما رد پای محصولات مجتمع فولاد کویر را تقریبا همه جا می توانید پیدا کنید. این محصولات در میخ ها و زنجیر ها ، فنر های لوازم خانگی، گیره های فلزی، انواع اتصالات فولادی، سیم وکابل هاو… تاثیر ملموسی بر زندگی روزانه ی ما میگذارند.

    کشش کلاف کم کربن کارخانه فولاد سپید فراب کویر: کلاف های کم کربن مواد اولیه اکثر کارخانجات کشش سرد می باشد مصرف این مفتول ها به قدری گسترده است که در کمتر جایی میتوان اثری از آنها مشاهده نکرد.

    کشش کلاف پر کربن توليدي فولاد سپيد فراب كوير: کلاف ها با درصد کربن متوسط و بالای سپید فراب کویر بعد طی انجام عملیات کشش و چند مرحله تولید دیگر آماده تبدیل شدن به محصول نهایی در صنایع مهم خودرویی، انرژی و همچنین ساختمانی را دارند. این کلاف های کشش شده که اکثرا قابلیت فنری شدن دارند در تمامی سایز ها با کنترل بالای تکنولوژیک ما تولید و به بازار عرضه می شوند.

    محصولات ساختمانی شرکت فولاد سپید فراب کویر

    مجتمع فولاد کویر در ابتدا با هدف تولید محصولات ساختمانی شروع به فعالیت نمود ولی در ادامه با شناخت بالا از نیاز بازار و همچنین به روز رسانی خطوط تولید خود اقدام به تولید محصولات صنعتی با کاربرد های متفاوت از جمله صنعت ساختمان نمود. امروزه پیش بینی می شود که مصرف میلگرد های آجدار به مرور جای خود را به محصولات پیش تنیده با استحکام بسیار بالاتر و همینطور وزن بسیار پایین تر بدهد.

    فولاد پیش تنیده: این نوع از کلاف های تولیدی در سپید فراب کویر در زمره ی کلاف های پر کربن قرار می گیرد.

     

    دفتر مرکزی : تهران – بلوار آفریقا – روبروی پارک صبا – خیابان فرزان غربی- پلاک ۴۷ – طبقه ۵ – واحد۲ ، کد پستی : ۱۹۶۸۷۱۶۳۷۳
    ۰۳۱۳۳۰۰

    Farab Kavir White Steel Manufacturing Company

    نظر شما