شرکت صنایع فروآلیاژ ایران

شرکت صنایع فروآلیاژ ایران
فهرست مطالب

    مجتمع صنایع فروآلیاژ ایران، از تولیدکنندگان عمده فروسیلیسیم و میکروسیلیکای کشور میباشد. این شرکت با هدف تولید در محدوده جهانی، با رعایت استانداردهای بین المللی و تنوع محصول شروع به فعالیت نمود.

    توسعه بازارهای خارجی و افزایش سهم صادرات، ایجاد ارزش افزوده و خلق منافع برای ذینفعان از جمله طرح های توسعه شرکت میباشد.
    صنایع فروآلیاژ ایران با همکاری با بزرگترین شرکت های حمل و نقل دریایی، محصولات خود را به بیش از 25 کشور صادر می نماید. در ادامه به بررسی بیشتر این مجموعه خواهیم پرداخت.

     

    معرفی شرکت صنایع فروآلیاژ ایران

    صنایع فروآلیاژ ایران در سال 1365 تاسیس گردید. این کارخانه در سال 1372 با استفاده از تکنولوژی Elkem نروژ به بهره برداری رسید. این کارخانه در زمینی به وسعت بیش از ۷۰ هکتار، در نزدیکی ازنا یکی از شهر های استان لرستان قرار دارد.

    این شرکت با هدف تولید فروسیلیسیم به عنوان تامین کننده یکی از مواد اولیه صنایع فولاد و چدن تاسیس شد. اولین کوره کارخانه با ظرفیت 25 هزار تن فروسیلیسیم و 7 هزار تن میکروسیلیکا بود.

    مجتمع صنایع فروآلیاژ ایران، در ابتدا به بانک صنعت و معدن تعلق داشت. در سال 1381 این مجموعه طی مزایده ای به شخص حقیقی واگذار شد.

    پروژه احداث 2 کوره جدید به ظرفیت های 20 و 15 هزار تن فروسیلیسیم در سال 1383 آغاز شد. این پروژه در سال 1387 به بهره برداری رسید. ظرفیت اسمی کارخانه صنایع فروآلیاژ ایران به 60 هزار تن فروسیلیسیم و 20 هزار تن میکروسیلیکا رسید.

    طرح توسعه این کارخانه با هدف بالا بردن ظرفیت تولید فروسیلیسیم با احداث دو واحد کوره قوس الکتریک در سال ۱۳۸۷ راه اندازی شد. شرکت فروآلیاژ ایران، به عنوان صادر کننده نمونه استانی در سال ۱۳۹۵ برگزیده شد. همچنین عنوان صادرکننده نمونه کشور در سال 1397 را به خود گرفت.

     

    گواهینامه های کارخانه صنایع فروآلیاژ ایران

    • اخذ گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
    • اخذ پروانه سازمان ملی استاندارد
    • اخذ استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001:2015
    • اخذ استاندارد بین المللی زیست محیطی ISO 14001:2015
    • اخذ استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی ISO 45001:2018

    محصول میکروسیلیکای تولیدی شرکت صنایع فروآلیاژ ایران با ضوابط فنی مورد قبول این مرکز انطباق دارد. این محصول با رعایت دستورالعمل اجرایی مربوطه به‌منظور استفاده در بتن، ملات، و ملات دوغابی مناسب میباشد. همچنین مطابق با مطابق با استاندارد ملی 13278 است.

    این محصول با ضوابط استاندارد آمریکایی ASTM C 1240، اروپایی EN 13263، و ژاپنی JIS A 6207 نیز انطباق دارد.

     

    محصولات صنایع فروآلیاژ ایران

    1. فروسیلیسیم
    2. فروسیلیسیم با خلوص بالا
    3. میکروسیلیکا

     

    فروسیلیسیم

    در کارخانه فولادسازی و ریخته گری صنایع فروآلیاژ ایران، فروسیلیسیم به عنوان تامین سیلیسیم استفاده میشود. فروسیلیسیم آمیژانی از آهن و سیلیسیم است. این ماده از طریق حرارت دادن، ذوب و احیای اکسیدآهن و سیلیس توسط مواد کربنی در کوره های قوس الکتریکی تولید میشود. مواد کربنی مانند ذغال سنگ، کک متالورژی، ذغال چوب و…

    فروسیلیس در تمام فولادهای ساده کربنی، کم آلیاژی و پر آلیاژی به منظور اكسيژن زدایی استفاده میشود. همچنین در تولید فروآلیاژها به روش سیلیکوترمیت به کار می رود.

    سیلیسیم نقش عنصر آلیاژی در توليد فولاد های الكتريكی که در هسته ترانسفورمرها و الكتروموتورها استفاده می شوند را دارد. فروسیلیسیم به عنوان تامين كننده سيليسيم تا ميزان ۳% در توليد چدن های خاكستری و داكتيل استفاده می شود.

    فروسیلیسیم اصلی ترين ماده تشكيل دهنده پايه آناليز در فروسيليكو منيزيم و جوانه زا های ريخته گری میباشد. به عنوان بخشی از تركيبات پوشش روی سيم جوش (گل جوش) در برخی الكترود های جوشكاری استفاده می شود.

    فروسیلیسیم 75 درصد با خلوص بالا

    ترکیب شیمیایی این آلیاژ، 75 درصد سیلیسیم و 25 درصد آهن می باشد. این محصول با انتخاب مواد اولیه مناسب و کنترل های دقیق، با فرآیند تصفیه مذاب در پاتیل تولید میشود.

    این گرید از فروسیلیسیم در تولید فولادهای الکتریکی با ساختار جهت دار و غیر جهت دار استفاده میشود. این گرید خاص در فولادهایی استفاده میشود که حصور نا خالصی ها محدود شده است. کاربرد این گرید هسته ترانسفورماتورها و ژنراتورهای برق می باشد.

    میکروسیلیکا

    میکروسیلیکا، ذرات سیلیس آمورف بسیار ریز تولیدی در کوره های قوس الکتریکی است. محصول جانبی تولید آلیاژهای سیلیسیم یا سیلیسیم فلزی میباشد. با سیلیس میکرونیزه بلوری حاصل از آسیاب سنگ سیلیس از نظر فیزیکی، سیمیایی و نوع کاربرد تفاوت دارد. این محصول با نام های میکروسیلیس و دوده سیلیس شناخته میشود.

    آدرس دفتر تهران شرکت صنایع فروآلیاژ ایران: چهارراه فرمانیه، پاسداران، نارنجستان هشتم، ساختمان23 پارک سنتر طبقه 16 ، واحد1602 و 1603

    Iran Ferroalloys Industries Company

    نظر شما