شرکت فولاد حدید یزد

شرکت فولاد حدید یزد
فهرست مطالب

    شرکت فولاد حدید یزد به واسطه تجربه و دانش متخصصین خود اقدام به تولید انواع گلوله های فولادی نموده. این شرکت توانسته با ظرفیت بالا و تخصص در صنعت گلوله های فولادی رضایت مشتریان خود را در اولویت قرار دهد.

    واحد تحقیق و توسعه فولاد حدید یزد با کمک واحدهای کنترل کیفیت و تولید، نرخ سایش این محصول را به حداقل رسانده است. این امر در کاهش بهای تمام شده کنستانتره اثر مستقیم می گذارد و قیمت در بازار هدف را رقابتی مینماید.

     

    درباره شرکت فولاد حدید گستر یزد

    فولاد حدید یزد در سال 1382 با هدف تولید انواع گلوله های فولادی تاسیس شد. تنوع سایزی این گلوله ها از 25 تا 100 میلیمتر میباشد. همچنین ظرفیت تولید آن سالیانه 50 هزار تن است. محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای روز، جهت آسیای معادن مس، سرب، روی، سنگ آهن، گندله سازی و کارخانجات سیمان میباشد.

    طرح توسعه شرکت فولاد حدید یزد در سال 1398 به منظور افزایش ظرفیت با هدف تولید میلگرد های ساختمانی و صنعتی به بهره برداری رسید.
    از نکات قابل توجه در این کارخانه میتوان به وسایل، تجهیزات و شاخص کیفیت آن اشاره نمود. پارامترهای کیفیتی مانند ساختار متالوگرافی، گرادیان سختی از مغز تا سطح گلوله، مقاومت سایش و شکست در رده های بالاتر نسبت به سایر روش های تولید وجود دارد.

    از دیگر مزایای شرکت فولاد حدید یزد میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

    • کیفیت بالای مواد اولیه
    • خط تولید اتوماتیک پیشرفته
    • دانش عملیات حرارتی منحصر به فرد
    • سیستم کنترل کیفیت دقیق

    این شرکت توانسته به خاطر این چهار ویژگی، محصولاتی با استاندارد جهانی تولید کند.
    علاوه بر موارد فوق، میتوان به وجود یک آزمایشگاه مستقل که به تجهیزات پیشرفته مجهز است نیز در این شرکت اشاره نمود. در این آزمایشگاه در هر مرحله از فرآیند تولید، محصولات طبق استاندارد کیفیت بررسی میشوند.

     

    محصولات فولاد حدید یزد

    1. انواع گلوله های فولادی
    2. میلگرد
    3. نبشی

     

    • انواع گلوله های فولادی شرکت فولاد حدید یزد

    شرکت فولاد حدید یزد عرضه کننده گلوله های فولادی با جنس فولاد 70Cr2 به روش رول فورج و با تنوع سایزی 25 تا 100 میلیمتر می باشد.

    این گلوله ها بهترین وسیله جهت خردایش انواع مواد معدنی میباشد.

    به طور معمول گلوله‌های فولادی کربنی برای آسیاهای دانه‌ای با سرعت پایین از قبیل آسیاهای فلزات، آسیای معادن مس، آسیای معادن سنگ آهن، گندله سازی، کارخانجات سیمان استفاده می گردد.

    مشخصات فنی و مکانیکی گلوله های فولادی با کیفیت سختی بالا، کروی بودن، سایز مطابق معیار و خصوصیات مکانیکی و متالوگرافی مطابق استاندارد مانند مقاومت بالا در برابر ساییدگی و تغییر شکل می باشد.

    گلوله‌های فولادی فورج سخت شده برای آسیاهای گلوله‌ای زمانی که سایش شدید و مقاومت شیمیایی مورد نیاز است، بسیار مناسب هستند. همچنین مواقعی که ایجاد حرارت برای فرآیندهای آسیاب و پراکندگی تعیین‌کننده است، می‌توان از این گلوله‌ها استفاده کرد.

    فولاد آلیاژی به دلیل دانسیته و سختی نسبی بالا، مصارف خاصی در سنگ‌شکن‌ها و مخلوط کردن مواد سخت و سنگین دارد. همچنین در آسیاهایی که فشارها و ضربات شدیدی اعمال می‌شود یا در فرآیندهای مختلف سنگ‌شکنی از این نوع فولادها استفاده می‌شود. گلوله‌های فولادی فورج شده مزایای بسیاری را در کاهش اندازه ذرات و پراکنش ریز سیالاتی با گرانروی بالا از خود ارائه می‌دهند.

    کاربرد گلوله های فولادی:

    • آسیای معادن مس
    • آسیای معادن سنگ آهن
    • گندله سازی
    • کارخانجات سیمان

    وجه برتری گلوله های فولادی تولیدی این شرکت مشخصه هایی همچون سایز مطابق معیار، کاملا کروی، سختی بالا و خصوصیات مکانیکی خوب همچون مقاومت بالا در برابر ساییده شدن، تغییر شکل دادن و شکستگی می باشد.

     

    • میلگردهای صنعتی فولاد حدید یزد

    ویژگی محصولات(میلگرد): شرکت فولاد حدید یزد عرضه کننده میلگرد های ساده صنعتی با جنس فولاد70CR2 ,CK45 در سایزهای 60 و 80 میباشد کاربرد این میلگردهای صنعتی در صنعت و ساخت قطعات صنعتی میباشد.

    با توجه به احداث خط نورد میلگردهای ساختمانی و صنعتی در سال 1398 با ظرفیت 100.000 تن در سال، شرکت فولاد حدید یزد گامی در جهت نزدیک شدن به زنجیره مواد اولیه برای کنترل دقیقتر فرآیند تولید، جلب رضایتمندی مشتریان با محصولات با کیفیت و افزایش سرمایه های انسانی سازمان برداشته است.

     

    • نبشی

    نبشی ها از مهم ترین بخش های مورد استفاده در صنایع ساختمانی ، برقی ، راهسازی و صنعتی مختلف هستند. که به دو شکل ظاهری وی شکل (V_Shaped) و ال شکل (L_shaped) دسته بندی میشوند.

     

    ساخت نبشی فابریک در شرکت فولاد حدید یزد

    در روش ساخت نبشی فابریک ابتدا شمش فولادي از نوع (بلوم) با مقطع و طول مشخص به درون كوره های حرارتي نورد ریخته و پس از رسيدن به درجه حـرارت مورد نظر و عبور از قفسه های نورد ابتدایی مقطع آن کاهش و طول آن افزایش می یابد و نهایتاً با عبور از قفسه های نورد میانی و پایانی به شکل نبشی تبدیل و سپس توسط دستگاه های برشی خطی مانند قیچی واره به طول مورد نظر برش داده می شود. این نوع پروفیل ها معمولا از سایز های ۶ تا ۱۲ متر تولید میشوند.

    نبشی با زاویه ۹۰ درجه ، قدرت و استحکام سازه ها را در هر پروژه با قیمت پایین تر نسبت به سایر اشکال و انواع آهن آلات دیگر افزایش می دهد . جوش، برش، شکل دهی به نبشی بسیار آسان است .

    نظر شما