شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب

شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب
فهرست مطالب

    مجتمع فولاد آریا ذوب

    فولاد آریا ذوب در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را حوزه تولید میلگرد در گرید A2 در سایزهای ۱۶ و ۲۰ آغاز نمود. این کارخانه که به عنوان چهره ماندگار کیفیت ایران نیز شناخته شده است در استان کرج منطقه صنعتی اشتهارد واقع گردیده است.

    فولاد آریا ذوب در سال ۱۳۸۶ با گسترش خط تولید خود اقدام به تولید میلگرد A3 در سایزهای ۱۶ و ۲۰ نیز نمود. ظرفیت سالانه تولید میلگرد در این کارخانه همینک بالغ بر ۱۰۰ هزار تن در سال می باشد.

    مجتمع فولاد آریا ذوب اشتهارد

    فولاد آریا ذوب تاکید زیادی بر کیفیت و دقت در انجام عملیات برش دارد. علت این امر هم این است که موارد ذکر شده نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در کفیت محصولات ایفا می کنند.

    آریا ذوب یکی از بزرگ ترین شرکت های ذوب و نورد در ایران می باشد که بعد از گذشت چند سال از تاسیس آن با دارا بودن مدیریت خوب این مجموعه و بهره گرفتن از متخصصان برتر حاضر در این حوزه با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا موفق به تولید محصولاتی با کیفیت شد.

    فولاد آریا ذوب با توجه به اهدافی که برای خوذ تعریف کرده است چشم انداز خود را این گونه برآورد می کند: بدست آوردن کیفیتی شاخص در بین سایر موارد مشابه و کسب اطمینان مردم حضور در جمع برترین کارخانه های تولید میلگرد در منطقه و تعیین معیار های کیفیت به طوری که محصولاتش را به عنوان شاخصی قابل اعتماد به همگی معرفی کند.

    خطوط تولید و ظرفیت تولید فولاد آریا ذوب

    همان‌طور که ذکر شد فولاد آریا ذوب در سال ۱۳۸۳، با هدف تولید ۶۰ هزار تن میلگرد A2 سایز‌های ۱۶ و ۲۰ درسال، تاسیس گردید. در مدتی کوتاه، با افزودن دستگاه‌های جدید و همچنین توسعه آزمایشگاه‌های خود و باتوجه‌به نیاز بازار داخلی، در سال ۱۳۸۹ تصمیم به اضافه کردن تولید میلگرد A3 در سایزهای ۱۶ تا ۲۰ با هدف تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن، که این میزان در سال ۱۳۹۰ به ۳۵۰ هزار تن در سال افزایش یافت.

    در سال 1390 با توجه به افزایش روزافزون تقاضای داخلی کشور و در راستای دستیابی به خود کفایی ملی در عرصه محصولات فولادی و دستیابی به بالاترین سطح کیفیت، طرح توسعه این مجتمع با سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت آغاز شد. این شرکت فعالیت خود را به صورت تولید همزمان چهار شاخه میلگرد به روش SILIT در ایران آغاز نمود و به تولید انواع میلگرد آجدار و ساده در سایز 8 الی 32 میلی متر به ظرفیت 350 هزار تن در سال نائل گردیده است.

    مجتمع فولاد آریا ذوب امروزه قادر به تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد است و حدود ۴۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد و تلاش می‌کند تا سال ۱۴۰۴ به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

    مجموعه فولاد آریا ذوب مفتخر است که به عنوان یکی از اعضای جامعه فولاد کشور محصولاتی با کیفیت بالا مطابق با استانداردهای اروپایی در اختیار خریداران قرار می‌دهد. از سایر واحدهای این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    واحد برش: واحد برش شرکت فولاد آریا ذوب تمام اتوماتیک بوده که توسط کامپیوترهای صنعتی کنترل می‌شود.
    ماشین خمکاری: شرکت فولاد آریا ذوب با بهره‌گیری از مجهزترین ماشین‌های خمکاری قادر به انجام کلیه عملیات شکل‌دهی روی میله های فولادی است.

    محصولات شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب

    از محصولات شاخص کارخانه آریاد ذوب می توان به میلگرد, میلگرد 25, میلگرد آجدار, میلگرد 22, میلگرد 20, میلگرد 18, میلگرد 16, میلگرد 14, میلگرد 10, اشاره کرد.

    این کارخانه با بهره‌گیری از تکنولوژی و تجهیزات روز با مصرف شمش فولادی تولدی شده به روش قوی الکتریکی در ابعاد 120*120، 125*125، 130*130 و 150*150 میلی‌متر به عنوان مواد اولیه جهت تولید انواع میلگرد فولادی از سایز 8-32 میلی‌متر با مشخصه فنی آج 340 (A2)، آج 400(A3) و آج 500 (A4) و گریدهای مختلف را دارد.

    محصولات فولادی این شرکت، با طول های معین و از یک مشخصه فنی و شامل سایز های مورد سفارش همراه با پلاک حاوی مشخصات محصول که به بسته های محصول متصل است عرضه می گردد.

    میلگرد ساده  شرکت فولاد آریا ذوب

    میلگردهای ساده (A1) تولیدی کارخانه در ضخامت ۶ تا ۱۲۰ میلی‌متر و در طول ۳ تا ۱۸ متری در بازار موجودند. به‌طور کلی میزان مصرف میلگرد ساده نسبت به آجدار کمتر است.

    میلگرد آجدار فولاد آریا ذوب

    مجتمع، توانایی تولید میلگرد‌های آجدار (A2,A3) را در ضخامت‌های ۸ تا ۵۰ میلی‌متر دارد؛ محصولات تولیدی کارخانه با مشخصه‌های فنی آج ۳۴۰ (A2)، آج ۴۰۰ (A3) و آج ۵۰۰ (A4) و عموماً در ضخامت‌های ۸ تا ۳۲ میلی‌متر و در گریدهای مختلف در بازار موجود هستند، که نوع آجدار ۱۰ میلی‌متر A2 و آجدار ۱۲ تا ۲۸ میلی‌متر A3، مقبولیت و سفارش بیشتری در مارکت داخلی دارند.

    تمامی محصولات تولید شده در کارخانه آریا ذوب دارای گواهینامه فنی شامل کلیه مشخصات فنی محصول از جمله ترکبیات شیمیایی، خواص مکانیکی، شماره ذوب،سایز محصول، تایید به کنترل کیفی، تاریخ تولید و … عرضه خواهد گردید.

    قیمت میلگرد کارخانه فولاد آریا ذوب

    قیمت میلگرد آریا ذوب نسبت به سایر برندهای میلگرد در بازار، با قیمت مناسبتری ارائه می شود و همین امر باعث جذب متقاضیان زیادی شده است. قیمت میلگرد آریا ذوب اشتهارد اگرچه به سایز، قطر و … بستگی دارد اما نوسانات ارزی در این زمینه بی تاثیر نیست.

    آرم میلگرد مجتمع فولاد آریا ذوب

    آرم حک شده بر روی میلگرد آریا ذوب محصول تولیدی فولاد آریا ذوب با مشخصه استاندارد ۳۱۳۲ ملی CT به معنای آجدار جناغی آج ۴۰۰ (A3) به روشی غیر از خنک کاری و برگشت تحت کنترل به صورت زیر است.

    دفتر مرکزی: تهران- میدان آرژانتین- خیابان الوند- خیابان 35- پلاک 10- طبقه 4
    021-88201710

    Aria Zob Steel Complex Company

    نظر شما