شرکت پارس فولاد سبزوار

شرکت پارس فولاد سبزوار
قیمت آهن اسفنجی
قیمت آهن اسفنجی
بروزرسانی: 28 فروردین 1403
محصولواحد سفارشمحل تحویلکارخانه سازندهقیمت ارزش افزوده نوسانات
آهن اسفنجی نی ریزکیلوگرمکارخانهفولاد غدیر نیریز14,100 1,269
آهن اسفنجی اردکانکیلوگرمکارخانهفولاد اردکان14,150 1,274
آهن اسفنجی میانهکیلوگرمکارخانهفولاد آذربایجان14,200 1,278
آهن اسفنجی گل گهرکیلوگرمکارخانهگل گهر سیرجان14,160 1,274
آهن اسفنجی بافت کرمانکیلوگرمکارخانهبافت کرمان14,200 1,278
آهن اسفنجی قائناتکیلوگرمکارخانهقائنات14,100 1,269
فهرست مطالب

    پارس فولاد سبزوار

    پارس فولاد سبزوار در منطقه جوین به منظور مدیریت و توسعه کارخانه‌های آهن اسفنجی، فولادسازی و ماشین ریخته‌گری به ظرفیت هر واحد ۸۰۰ هزار تن در فاز اول در خردادماه سال ۹۴ تاسیس شده است.

    تاریخچه شرکت پارس فولاد سبزوار

    هدف از سرمایه گذاری در مجموعه پارس فولاد سبزوار هدایت بخشی از نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید، و تکمیل و ایجاد توازن در زنجیره فولاد، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و نیز تولید و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی بوده است.

    منطقه جوین سبزوار از پتانسیل ویژه نیروی انسانی و همچنین نزدیک بودن به منطقه سنگان که تامین کننده اصلی مواد اولیه تولید آهن اسفنجی و نزدیکی به شبکه ریلی راه آهن سراسری برای حمل و نقل محصولات فولادی جهت تامین مصارف داخلی و صادرات برخوردار است.

    طابق مصوبه شورای اقتصاد به شماره ۶۵۵۹۲/۳۹ مورخ ۸۵/۰۴/۲۱ به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مأموریت داده شد تا در خصوص طرح جامع تولید فولاد در برنامه چهارم توسعه و به استناد بند ۶ ماده ۳ قانون برنامه و بودجه نسبت به سرمایه گذاری جهت ایجاد ظرفیت تولید ۶/۴ میلیون تن فولاد در سال در قالب طرح‌های استانی اقدام نماید.

    مقرر گردید مکان یابی پارس فولاد سبزوار توسط کمیته ای با مشارکت نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، استانداران استان‌های ذیربط و سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی کشور انجام گیرد.

    هدف از تاسیس مجتمع پارس فولاد سبزوار

    • بر اساس مطالعات امکان‌سنجی در استان خراسان رضوی توسط مشاوران در سال ۱۳۸۵، طرح فولاد سبزوار در منطقه ای به نام جوین و در محلی به مساحت ۲۳۳ هکتار واقع در کیلومتر ۵۰ جاده سبزوار-اسفراین مکان‌یابی گردید و در سال ۱۳۸۶ ساخت واحدهای احیاء مستقیم و انباشت و برداشت به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال در این محل آغاز گردید.
    • مشاور مادر طرح شرکت مهندسی و تکنولوژی تاراطرح و پیمانکار احداث واحد احیا و انباشت و برداشت بصورت EPC، کنسرسیومی متشکل از شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات و شرکت انرژی گستر نصیر انتخاب گردید. در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۳ هشتاد و پنج درصد از سهام طرح مذکور به شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس واگذار شده و شرکت مجتمع پارس فولاد سبزوار به نسبت سهام ۸۵% متعلق به شرکت اپال کانی پارس و ۱۵% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بهار سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید.
    • این طرح به هنگام تأسیس شرکت پارس فولاد سبزوار دارای پیشرفت فیزیکی ۶۸% بوده و با برنامه ریزی های انجام گرفته مقرر گردید مدول ۸۰۰ هزار تنی واحد احیا مستقیم آن تا پایان سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری برسد.
    • با احداث واحدهای توسعه ای پارس فولاد سبزوار از قبیل مدول دوم احیا مستقیم و دو واحد فولاد سازی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر باعث رشد و توسعه اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال بیشتر و خودکفایی کشور در تولید فولاد خام خواهد شد.
    • با راه‌اندازی اولین واحد احیا مستقیم این واحد اقتصادی، اشتغالی بالغ بر ۳۵۰ نفر بطور مستقیم در خطوط تولید ، پشتیبانی و حمل و نقل و برای بیش ۲۰۰۰ نفر فرصت شغلی بطور غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

    خط تولید و محصولات شرکت پارس فولاد سبزوار

    واحد احیا مستقیم شرکت پارس فولاد سبزوار در اردیبهشت ماه 1396 با فناوری مهندسی ایرانی و اشتغال زایی 1500 نفر مستقیم و غیر مستقیم توسط رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    واحد بریکت سازی پارس فولاد سبزوار اولین واحد بریکت سازی در بین 8 طرح ملی فولاد می باشد که اجرا و بهره برداری گردیده است.

    این واحد که یک واحد بریکت سازی سرد می باشد در تابستان سال 99 و به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت به بهره برداری رسید. ظرفیت اسمی کارخانه 12 تن بریکت بر ساعت می باشد و با توجه به نرمه تولید شده در فرایند احیا مستقیم ظرفیت آن تا 80 هزار تن بر سال می تواند باشد.

    محصول از نظر کیفی و آنالیز شیمیایی در رنج استاندارد صنعت می باشد و با توجه به استحکام مکانیکی مناسب قابلیت صادرات و عرضه بازارهای دوردست بدون افت متالیزاسیون و خردشدگی را داراست.

    از مهمترین مزایای به مدار آمدن واحد بریکت سازی این است که واحد را قادر می سازد با جداسازی نرمه آهن اسفنجی که ماده مطلوبی برای کوره های ذوب نمی باشد محصول اسفنجی با کیفیت درجه یک  تحویل مشتری نماید و از طرفی مواد دور ریز نگردیده و خود به یک محصول با کیفیت تبدیل گردد

    عمده پروژه های این شرکت شامل افزایش ظرفیت تولید، خط انتقال و پست 400 کیلو ولت، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، اتصال ریل راه آهن از ایستگاه راه آهن حکم آباد و غیره نیز به صورت موازی در دست اجرا می باشد.

    تخصص : تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی و محصولات فولادی بلوم و بیلت

    اهداف و چشم انداز کارخانه پارس فولاد سبزوار

    هدف از سرمایه گذاری در این مجموعه هدایت بخشی از نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و تکمیل ایجاد توازن در زنجیره فولاد، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و نیز تولید و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت تقویت اقتصاد مقاومتی و حمابت از کالای ایرانی بوده است.

    منطقه جوین سبزوار از پتانسیل ویژه نیروی انسانی و همچنین نزدیک بودن به منطقه ویژه اقتصادی سنگان که تامین کننده اصلی مواد اولیه آهن اسفنجی و نزدیکی به شبکه ریلی راه آهن سراسری برای حمل و نقل محصولات فولادی جهت تامین مصارف داخلی و صادرات برخوردار است.

    هم اکنون این شرکت پس از اتمام عملیات ساخت واحد تولید آهن اسفنجی، عملیات ساخت کارخانجات فولادسازی و ماشین ریخته گری به ظرفیت هر یک ۸۰۰ هزار تن به همراه واحد های جانبی اکسیژن سازی، کارخانه آهک و … در حال احداث می باشد.

    شرکت پارس فولاد سبزوار در بورس

    در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۳ هشتاد و پنج درصد از سهام طرح مذکور به شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس واگذار شده و شرکت مجتمع پارس فولاد سبزوار به نسبت سهام ۸۵% متعلق به شرکت اپال کانی پارس و ۱۵% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بهار سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید

    طبق اعلام مدیریت پذیرش اوراق بهادار شرکت بورس تهران شرکت پارس فولاد سبزوار در بازار دوم بورس و در ﺑﺨﺶ «فلزات اساسی»، گروه و طبقه «تولید آهن و فولاد پایه» با کد صنعت «۲۷۱۰» با نماد فسبزوار درج شد. پس از موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه ۱۲ شهریور سال گذشته با پذیرش سهام شرکت پارس فولاد سبزوار (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌ شده در مصوبه‌‌ مزبور از سوی آن شرکت، نماد پارس فولاد سبزوار در تابلوی بورس تهران درج شد.

    این شرکت به‌ عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت پذیرفته ‌شده با نماد «فسبزوار، Fesabzevar» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

    آدرس دفتر تهران شرکت پارس فولاد سبزوار  : تهران – سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، انتهای کوی بیستم غربی (انقطاع)، پلاک ۴۳، طبقه دوم

    تلفن تماس :02126743461

    Pars Folad Sabzevar Company
    نظر شما

    نظرات
    نظرات منتشر شده 1
  • سیاوش سیاه پوش
    25 دی 1402 / 15:25

    سلام و خسته نباشید
    در رابطه انالیز و مشخصات اهن اسفنجی تولید شده در بخش محصولات اشاره ای نشده
    ممنون میشیم انالیز اهن اسفنجی درج شود
    با کمال تشکر