صنعت ورق الغدیر پارس

صنعت ورق الغدیر پارس
فهرست مطالب

    شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

    شرکت صنعت ورق الغدیر پارس، فرآوری ضایعات شرکت های انواع تولید کننده رول های سیاه و ورق های سرد میباشد. آنها را دریافت میکند و سپس به انواع شیت تبدیل مینماید. پس از آن بر اساس ضخامت با عنوان ورق درجه دو و سه در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد. در ادامه به بررسی بیشتر این مجموعه میپردازیم.

     

    تاریخچه شرکت صنعت ورق الغدیر

    صنعت ورق الغدیر پارس، فعالیت خود را از سال 1397 آغاز نمود. این مجموعه به صورت تخصصی اقدام به فرآوری انواع ورق های نرم، روغنی و فول هارد نمود. پس از فرآیند تخصصی نورد، آنها را بر اساس سفارش مشتری برش میدهند. در نهایت به صورت شیت در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهند. اختلاف نرخ حاصل‌ از افزایش قیمت ‌ها زمینه ایجاد انگیزه در مصرف اینگونه ورق‌ ها را برای مصرف‌ کنندگان بطور قابل ملاحظه ای افزایش داده است.

    فرآیند تبدیل ورق در کشور در حدود 10 سال است که قدمت دارد. قبل از آن، آنها را به صورت ضایعات مستعمل ذوب میکردند. این ورق ها هم نوع فول هارد و هم نوع روغنی دارد.

    ورق روغنی به منظور استفاده در تولید اقلامی مانند اگزوز، درب ضد سرقت، قفسه سازی و… کاربرد بسیاری دارد. ورق های فول هارد نیز برای استفاده در ادوات کشاورزی مانند بیل، فرغون، استانبولی، واشر، یراق آلات و… کاربرد دارد.

    شرکت صنعت ورق الغدیر پارس، اسپیره های مورد نیاز خود را از شرکت های فولاد غرب آسیا، هفت الماس، امیرکبیر کاشان، ورق خودرو، تاراز و… تامین میکند.

    این شرکت جزو معدود مراکزی میباشد که انواع ورق های اسپیره و ورق های روغنی از ضخامت 0.2 تا 5 میلیمتر را برش میدهد. سپس آن را به صورت یک محصول با کیفیت بهتر در حد درجه یک، دو و یا سه در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد.

     

    خدمات و فعالیت های صنعت ورق الغدیر پارس

    1. عرضه انواع ورق های فولادی (سرد و گرم) درجه یک
    2. عرضه انواع ورق های فولادی فراوری شده (اسپیره) در انواع ضخامت (0.3 الی 5 میلیمتر)
    3. انجام خدمات اصلاح (نورد و موج گیری)، برش عرضی و طولی ورق های سرد و گرم بر اساس سفارش مشتریان.
    4. تهیه انواع ورق های فولادی مورد نیاز مشتریان بر اساس درخواست و نیاز مشتری و تحویل مناسب و به موقع
    5. ارائه خدمات تکمیلی به مشتریان نظیر انبار داری محصولات در خواستی آنها

     

    اهداف شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

    • دستیابی به بازدهی سالیانه 100 هزار تن در بازار فولاد کشور
    • کسب برند تخصصی در فرآوری انواع ورق های فولادی
    • افزایش سرمایه های انسانی در جهت رشد و توسعه سازمان
    • خلق ارزش برای مصرف کنندگان در راستای ایجاد رضایتمندی و فاداری مشتری
    • رشد و توسعه سازمان از طریق گسترش خدمات و فعالیتها و ورود به بازارهای جهانی
    • حفظ کیفیت در سطح استاندارد ملی
    • حفظ قیمت رقابتی با اهداف توسعه بازارهای صادراتی

     

    تامین کنندگان شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

    1. شرکت صنعت ورق الغدیر پارس
    2. شرکت ورق خودرو
    3. فولاد غرب آسیا
    4. فولاد تاراز
    5. فولاد گیلان
    6. فولاد هفت الماس

     

    شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

    این شرکت تحت نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در اسفندماه ۱۳۷۴ تاسیس شد. هدف این شرکت تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم مداوم میباشد. فجر سپاهان در سال ۱۳۷۹ به بهره ‌برداری رسید.

    این شرکت فقط دارای یک سایت تولیدی می باشد. در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در ۱۴ کیلومتری شرق شهرستان کاشان واقع شده است.

     

    شرکت ورق خودرو

    این کارخانه، ويژه استفاده در صنعت ساخت بدنه خودرو در استان چهارمحال و بختياری در منطقه سفيد دشت بنا شده است. جهت اجرای واحد صنعتی، زمينی به وسعت 150 هكتار در حاشيه جاده بروجن شهرکرد در نظر گرفته شده است. ارتفاع محل کارخانه از سطح دريا حدود 2200 متر مباشد. این کارخانه از نظر آب و هوايی در منطقه نيمه مرطوب معتدل با زمستانهای سرد قرار دارد.

     

    فولاد غرب آسیا

    این کارخانه در سال 1383 در قم، 35 کیلیومتری جاده سلفچگان به دلیجان آغاز به کار کرد. هدف از تاسیس این کارخانه تولید ورق سرد به منظور استفاده در انواع صنایع میباشد. مانند خودروسازی، تولید ورق گالوانیزه، لوازم خانگی ، ورق های رنگی و… این کارخانه دارای ظرفیت تولید سالیانه 550 هزار تن مقاطع در سال است.

     

    فولاد تاراز

    تولید محصول گالوانیزه با پوشش محلول کروم 3 ظرفیتی دوست دار محیط زیست مربوط به این کارخانه میباشد. این در حالی است که در اکثر شرکت های رقیب از کروم 6 ظرفیتی استفاده میشود. این امر به شدت برای سلامتی انسان مضر میباشد. همچنین اثرات بسیار خطرناکی بر محیط زیست دارد .

    در فولاد تاراز همانند خطوط تولید در کشورهای اروپایی و ژاپن از همان ابتدا محلول کروم 3 ظرفیتی مورد استفاده قرار گرفته است. درحالی که هزینه خرید و تامین این کروم به مراتب بالاتر میباشد.

     

    فولاد گیلان

    این مجتمع در سال ۱۳۸۲ در شمال کشور به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه نورد فولاد کشور در بخش خصوصی تاسیس شد. فولاد گیلان استراتژی خود را به افقی وسيع ‌تر در جهت کمک به مشتریان به منظور ارتقاء تجارت و کسب و کارشان توسعه داده است.

     

    فولاد هفت الماس

    این شرکت با هدف توليد انواع ورق گالوانيزه، نورد سرد، استنلس استيل و ساير مقاطع فولادی در سال ١٣٧٥ تاسيس شد. عمليات عمرانی اين شركت در سال ١٣٨٠ آغاز شد.

    در سال ١٣٨٢ با ظرفيت اسمی سالانه ١٠٠٠٠٠ تن ورق گالوانيزه با ضخامت ٣/٠ تا ٢ ميليمتر و عرض ١٠٠٠ و ١٢٥٠ ميليمتر به بهره برداری رسيد. توليدات ورق گالوانيزه اين شركت پاسخگوی ١٥ درصد نياز بازار داخلی میباشد. همچنین حدود ٢٠ تا ٤٠ درصد از كل ظرفيت توليد نيز در بازارهای جهانی عرضه میشود.

    آدرس دفتر تهران شرکت صنعت ورق الغدیر پارس: بزرگراه آزادگان، مجتمع آهن، مکان فاز ده مرکزی، پلاک 2255

    نظر شما