کارخانجات صنایع فولاد کاوه تیکمه داش

کارخانجات صنایع فولاد کاوه تیکمه داش
فهرست مطالب

    شرکت فولاد کاوه تیکمه داش (Foolad Kaveh Tikmeh-Dash)

    فولاد کاوه تیکمه داش به تولید انواع میلگرد فولادی در سایزهای مختلف و با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن مشغول فعالیت میباشد. این شرکت یکی از تولیدکنندگان برتر در حوزه محصولات فولادی کشور میباشد. فولاد کاوه تیکمه داش با نام اختصاری SFKsteel در بخش محروم استان تبریز احداث شده است.

    میلگرد کاوه تیکمه داش یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار میباشد. میلگرد این کارخانه در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای 32-8 تولید و روانه بازار مصرف می شود. در ادامه به بررسی بیشتر این مجموعه خواهیم پرداخت.

    تاریخچه شرکت فولاد کاوه تیکمه داش

    شرکت فولاد کاوه تیکمه داش در سال 1387 با هدف تولید میلگرد آجدار شروع به فعالیت نمود. این شرکت تا اکنون به صورت پیوسته و مستمر به فعالیت های خود ادامه داده است.

    این کارخانه، در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته با هدف اشتغال زایی و ترویج رونق اقتصادی و با توجه به نیاز کشور به مقاطع فولادی احداث شده است. اجرای این طرح، بخشی از نیاز واردات مقاطع فولادی در کشور را برطرف کرده و توانسته نقش مهمی در صادرات صنایع فولاد ایفا کند.

    کارخانجات صنایع فولاد کاوه تیکمه داش در طی سال ‌های فعالیت خود توانسته افتخارات بسیاری کسب کند. افتتاح سوله و واحد ذوب این کارخانه موجب اشتغال حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر شده است.

    عملیات اجرایی این مجتمع عظیم بعد از ثبت به طور پیوسته آغاز و بدون وقفه ادامه یافت. انتخاب محل، خریداری زمین، برپایی سوله های کارخانجات، احداث ساختمان های اداری و… واردات ماشین آلات، نصب و راه اندازی دستگاه ها، جذب نیروی انسانی ماهر محقق شد. سرانجام در سال ۱۳۹۰ این مجتمع تولیدی به مرحله بهره برداری رسید.

    مجوز تاسیس و بهره برداری شهرک صنعتی خصوصی فولاد کاوه تیکمه داش، در زمینی به مساحت پنجاه هکتار اخذ شد. شرایط برای شروع بکار بیش از چهل واحد صنعتی مرتبط نیز فراهم گشت.

    صنایع فولاد کاوه تیکمه داش، در قالب یک شهرک صنعتی خصوصی (غیردولتی) با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن، در حوزه عرضه انواع میلگردهای ساختمانی با سایزهای متفاوت از زمره پیشگامان این صنعت به شمار می آید.

    این مجموعه عظیم هم اکنون با سرمایه ای بالغ بر 420 میلیارد ریال موفق به ایجاد 350 فرصت شغلی مستقیم و بیش از دو هزار فرصت شغلی غیرمستقیم با ظرفیت کامل شده است.

    تندیس ها و افتخارات فولاد کاوه تیکمه داش تبریز

    1. کسب تندیس طلایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت
    2. کسب عنوان صادر کننده نمونه در سال ۹۷
    3. کسب تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال های ۹۴ تا ۹۷

    صنایع فولاد کاوه تیکمه داش، توانسته است به طور متوالی در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ موفق به کسب تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان شود.

    افزایش میزان رضایتمندی مشتریان داخل و خارج از کشور از کیفیت محصولات ارائه شده موجب شده تا این شرکت تولیدی فولاد به عنوان صادر کننده نمونه استانی در سال ۹۷ معرفی شود. همچنین موفق به دریافت تندیس طلایی از سوی سازمان صنعت و معدن استان گردید.

    محصولات کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش

    1. میلگرد A2
    2. میلگرد A3

    میلگرد صنایع فولاد کاوه تیکمه داش امروزه جایگاه خوبی را در میان میلگرد سایر کارخانجات به دست آورده است. اکثر میلگردهای تولیدی این شرکت از نوع A2 و A3 می باشند و بر روی آن ها علامت SFK حک شده است.

    میلگردهای A2

    میلگردهای A2 به شکل آجدار بوده و در دسته میلگردهای نیمه سخت قرار می گیرند. این میلگردها نسبت به میلگردهای ساده مقاومت بیشتری دارند. از این محصول بیشتر برای خاموت ها و کمرکش های دیوارهای برشی استفاده می شود.

    تنش جاری میلگرد A2، 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی آن 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. تغییر شکل پلاستیکی آن نیز 19 درصد است. همچنین باید در صورت امکان از جوشکاری بر روی این محصول خودداری شود. جهت اطلاع از قیمت میلگرد میتوانید به وب سایت شرکت مراجعه نمایید.

    میلگردهای A3

    میلگردهای A3 در دسته نیمه سخت قرار دارند و مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد A2 از خود نشان داده اند. تنش جاری این محصول 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی آن 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. تنش نسبی پلاستیکی نیز 14 درصد بوده و به عنوان میلگرد خشک شناخته می شود.

    نظر شما