کارخانه نورد فولاد نوین متین

کارخانه نورد فولاد نوین متین
فهرست مطالب

    نورد فولاد نوین متین سومین تولیدکننده انواع گرد ساده و آلیاژی در کشور به‌حساب می‌آید و ازاین‌جهت بسیار حائز اهمیت است؛ این مجموعهٔ تولیدی محصولات خود را به بازهٔ وسیعی از صنایع داخلی مانند اتومبیل‌سازی، تولید قطعه‌های صنعتی، ساخت انواع ماشین‌آلات و تجهیزات فلزی ارسال می‌کند. در این مقاله قصد داریم این کارخانه را به شکل مختصر معرفی کنیم.

    درباره کارخانه نورد فولاد نوین متین

    کارخانه نورد فولاد نوین متین در سال 1385 فعالیت خود را در راستای تولید مقاطع فلزی کم‌آلیاژ و پرآلیاژ آغاز کرده است و از نظر تولید گردهای فلزی، پس از شرکت فولاد آلیاژی یزد و شرکت ذوب‌آهن اصفهان، جایگاه سوم را از آن خود کرده است. این واحد تولیدی یکی از پیشروان تولید انواع میلگرد و مقاطع فلزی در داخل کشور به‌حساب می‌آید و در میان رقبای خود، جایگاه برجسته‌ای دارد.

    محصولات

    نورد فولاد متین یکی از آن دسته تولیدکنندگان عرصهٔ فولاد است که تولید بازهٔ وسیعی از محصولات فلزی را در دستور کار خود قرار داده و ازاین‌جهت، بسیار حائز اهمیت است. گفتنی است که هرکدام از مقاطع تولیدشده در این کمپانی، از نظر ابعاد و آلیاژ به‌کاررفته بسیار متنوع هستند. در ادامه، به معرفی پرکاربردترین محصولات این نهاد تولیدی می‌پردازیم.

    • مسوار:

    مسوار بخشی از تولیدات نورد فولاد متین است که پس از انجام عملیات‌هایی بر روی مفتول تولید می‌شود؛ گفتنی است که این محصول در سایزهای 2 تا 8 در این مجموعه تولید می‌شود و به شکل کلاف یا شاخه به بازار عرضه می‌شود.

    • چهارپهلو:

    بخش دیگری از محصولات این کارخانه مربوط به این دسته از محصولات فولادی می‌شود که در آلیاژهای کم‌کربن فولادی نظیر ST37، ST52 و CK45 تولید می‌شوند. این محصولات به سبب استحکام فیزیکی بالا و خواص جوشکاری و ماشین‌کاری مطلوب، در صنایع گوناگونی نظیر تولید خطوط راه‌آهن، تولید انواع حصار امنیتی، ساخت سازه‌های فلزی و تولید ابزارآلات و وسایل تزئینی به کار گرفته می‌شوند.

    • شش‌پر:

    شش‌پر یک نوع مقطع فولادی شبیه به میلگرد است که دارای شش ضلع مساوی می‌باشد و همین مسئله هم دلیل نام‌گذاری آن شده است. آلیاژهای فولادی گوناگونی نظیر CK45، CK60 و ST37، همچنین آلیاژهای مسی، برنجی و آلومینیومی در ساخت این دسته از محصولات به کار گرفته می‌شوند. گفتنی است که این مقاطع فلزی در قطرها و سایزهای گوناگونی تولید می‌شوند و مدل‌های متفاوتی دارند.

    • ترمکس و میلگردهای آلیاژسازی‌شده:

    این گروه از میلگردها با به‌کارگیری فرایند ترمومکانیکی تولید می‌شوند و دارای استحکام بسیار بالایی هستند، به همین دلیل از میلگردهای TMT متمایز می‌شوند. گفتنی است که در مجموعه نورد فولاد نوین متین این محصولات در کنار انواع میلگرد ترانس روغنی، 1 پولیش و 2 پولیش به بازار عرضه می‌شوند.

    نظر شما