شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان

شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان
فهرست مطالب

    صنعت فولاد آلیاژی اصفهان اولین تولیدکننده فولاد آلیاژی در ایران می باشد که در سال 1375 در شهر اصفهان تاسیس گشته است.

    صنعت فولاد آلیاژی اصفهان با بهره مندی از توانایی بالای پرسنل و تجهیزات مدرن و آزمایشگاه کنترل کیفی مجهز خود توانایی تولید گریدهای مختلف فولاد آلیاژی با کیفیت بسیار بالا در مقاطع مختلف را دارا می باشد.

    تاریخچه شرکت صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولادهای آلیاژی در ایران، سال 1375 در 55 کیلومتری جاده اصفهان مبارکه، به منظور تولید انواع فولادهای آلیاژی با کیفیت مطــلوب و قابل رقابت با بهترین سازندگان فولادهای خارجی با ظرفیت اسمی سالیانه 30 هزار تن به بهره‌برداری رسید.

    این شرکت محصولات خود را طی فرآیندهای مختلف در کارخانه‌های: فولادسازی، آهنگری، عملیات حرارتی، ماشین کاری و ساخت غلتک نورد سرد تولید می‌نماید. عملیات ماشین کاری محصولات بر حسب نوع سفارش در واحد ماشین کاری شرکت انجام می‌شود.

    محصولات صنعت فولاد آلیاژی اصفهان بر اساس سفارش مشتریان و مطابق با استانداردهای بین المللی از جمله DIN,GOST,ASTM و… تولید و تحــویل می گردد. این شرکت در سال 1381 پس از استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9001 موفق به اخذ گواهینامه استاندارد مذکور از شرکت DNV گردید.

    پس از اجرای اثر بخش سیستم یاد شده ،استانداردهای ISO 14001 ، ISO 10002 ، OHSAS18001 و ISO /IEC 17025 را پیاده سازی و از شرکت های TUV و BRS گواهینامه اخذ نموده است.

    شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان دارنده گواهینامه 2008 : ISO 9001 گواهینامه 2004 – ISO 10002 (استاندارد رسیدگی به شکایت مشتری) از شرکت TÜV intercert می باشد.

    صنعت فولاد آلیاژی اصفهان تاکنون موفق به تولید انواع فولادهای مورد مصرف در بسیاری از صنایع از جمله صنایع فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاهی و سدسازی، ماشین‌سازی و قطعه‌سازی، قالب‌سازی، بلور و شیشه، خودروسازی، صنایع سیمان، لوله‌سازی، صنایع مس و آلومینیوم گردیده است.

     

    بررسی واحدهای تولیدی شرکت صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    صنعت فولاد آلیاژی اصفهان محصولات خود را طی فرآیندهای مختلف در کارخانه های: فولادسازی، آهنگری، عملیات حرارتی، ماشینکاری تولید می نماید.
    اولین تولید کننده فولاد آلیاژی در کشور با تکیه بر تجارب کارکنان و مهندسین متخصص و فنی، واحدهای تولیدی متفاوتی را برای تولیدات خود راه اندازی نموده است.

    شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان به دلیل داشتن فرآیند تحت کنترل از شروع ذوب گیری تا به انتها قادر به تولید محصول مطابق خواست مشتریان خود می باشد. در ادامه به بررسی ویژگیها و تجهیزات هر کدام از این واحدها خواهیم پرداخت.

    واحد فولاد سازی شرکت صنعتی فولاد آلياژی اصفهان

    تجهیزات این واحد از شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان شامل

    •  کوره قوس الکتریکی با ظرفیت 22 تن
    • کوره پاتیلی به ظرفیت 20 تن
    • ایستگاه گاز زدایی تحت خلاء و کربن زدایی با دمش اکسیژن در خلاء VD-VOD
    • واحد شمش ریزی
    • واحد قطعه ریزی
    • واحد ذوب مجدد تحت سرباره مصنوعی (ESR)

    مواد اولیه مورد نیاز در واحد فولادسازی شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان شامل ضایعات فلزی و برگشتی های کارخانه آهنگری است که توسط سبدهای حمل ضایعات به همراه فروآلیاژها در کوره قوس الکتریکی شارژ می گردند. در این واحد عملیات اکسیداسیون به منظور حذف عناصر مذاب، مانند فسفر و همچنین کاهش کربن انجام می شود.

    در نهایت مواد مذاب برای تنظیم نهایی آنالیز شیمیایی، حذف گوگرد و تنظیم درجه حرارت ریخته گری به واحد کوره پاتیلی صنعت فولاد آلیاژی اصفهان انتقال می یابند.

    واحد ماشین کاری کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان

    واحد ماشین کاری در شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان مجهز به کلیه تجهیزات لازم جهت خشن تراشی و ماشین کاری نهایی انواع قطعات می باشد.
    برخی دستگاه های مورد استفاده در این بخش عبارتند از:

    •  اره دیسکی و اره های نواری، دستگاه پرس تابگیر
    •  دستگاه تراش 4 متری 3 متری سنگین تراش، 5 متری، 8 متری
    • تراش CNG، تراش متال صنعت فولاد آلیاژی اصفهان
    • دستگاه کاروسل برای تراشکاری و کف تراشی انواع قطعات مقاطع چهار گوش تختال و رینگ
    • دستگاه تراش کاروسل CNC1 جهت تراشکاری محصولات مختلف
    • دو دستگاه تراش کاروسل CNC2 جهت تراشکاری محصولات مختلف
    • دستگاه سنگ 16 تن جهت سنگ زنی انواع غلتک ها با طول 5.5 متر وزن حداکثر 16 تن و دقت 1 میکرومتر
    • دستگاه سنگ 10 تن جهت سنگ زنی انواع غلتک ها با طول 5 متر وزن حداکثر 10 تن و دقت 1 میکرومتر
    • دستگاه فرز دروازه ای و دستگاه فرز مخصوص با قابلیت پخ زنی با زاویه های متنوع

     

    محصولات مجتمع فولاد آلیاژی اصفهان

    محصولات شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان شامل انواع تجهیزات سرچاهی، تجهیزات درون چاهی، صنایع نفت گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، فولادی و تولیدات سفارش مشتری می باشد.

    صنعت فولاد آلیاژی اصفهان با داشتن واحد کنترل کیفیت محصولات خود را بر اساس استانداردهای معتبر جهانی DIN، ISO،ASTM و API تهیه و به بازار مصرفی عرضه می نماید.

    واحد کنترل کیفیت فولاد آلیاژی اصفهان دارای تجهیزات پیشرفته ثابت و متحرک می باشد که بوسیله آن امکان انجام کنترل تست آنالیز شیمیایی، خواص میکانیکی، متالوگرافی، تست های غیر مخرب و سایر تست های متالوژیکی را دارا می باشد.

    • انواع تجهیزات سرچاهی صنعت فولاد آلیاژی اصفهان
    • تجهیزات درون چاهی صنعت فولاد آلیاژی اصفهان
    • صنایع نفت گاز و پتروشیمی صنعت فولاد آلياژی اصفهان
    • نیروگاهی شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان
    • فولادی صنعت فولاد آلیاژی اصفهان

    تجهیزات سرچاهی صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    صنعت فولاد آلیاژی اصفهان توانایی تولید انواع قطعات مورد استفاده در تجهیزات سرچاهی نفت، گاز و درخت کریسمس در فشار‌های کاری مختلف را دارا می‌باشد. تمامی این قطعات دارای استاندارد API بوده و براساس این استاندارد تولید می‌شوند.

    تجهیزات حفاری و درون چاهی صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان به عنوان اولین شرکت و برای اولین بار اقدام به تولید محصولات درون‌چاهی و حفاری در ایران کرده است.

    صنایع نفت گاز و پتروشیمی صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    از محصولات کارخانه صنعت فولاد آلیاژی اصفهان در صنایع گاز، نفت و پتروشیمی نیز استفاده می شود.

    تجهیزات نیروگاهی صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    از قطعات تولید شده توسط صنعت فولاد آلیاژی اصفهان در صنایع نیروگاهی نیز استفاده می‌شود. از جمله این قطعات می‌توان به شافت توربین بادی و نیم شافت توربین با قطر ۱۲۰۰۰ میلیمتر و طول ۲۵۴۰ میلیمتر، انواع شافت های نورد صنایع فولاد مانند شافت یونیورسال با قطر ۶۸۵ میلیمتر، طول ۳۲۶۵ میلیمتر و وزن ۶۱۰۰ کیلوگرم و ولیک نورد ورق عریض با قطر ۴۵۰ میلیمتر، طول ۶۰۰۰ میلیمتر و وزن ۵۰۰۰ کیلوگرم اشاره کرد.

    تجهیزات صنایع فولادی صنعت فولاد آلياژی اصفهان

    محصولات صنعت فولاد آلیاژی اصفهان در صنایع فولادی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پالت کار از نوع فولادهای مقاوم به خزش هستند. بعضی از فولادهای ریختگی در دماهای نسبتا بالا مورد استفاده قرار می گیرند و لازم است تا خواص میکانیکی و شیمیایی خود را در این دماها حفظ نمایند.

    پالت کار در طول یک کوره ی مخصوص در دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. گندله ی خام در روی پالت کار مراحل خشک کردن، پیشگرم کردن را طی کرده که باری حدود 10 تن در دمایی حدود C° 600 را در هر سیکل روی پالت کار اعمال می‌نماید.

    Isfahan Alloy Steel Complex

    نظر شما