شرکت فولاد خرمدشت تاکستان

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان
فهرست مطالب

    فولاد خرمدشت تاکستان یک واحد تولیدی در استان قزوین است که به شکل تخصصی به تولید میلگرد فولادی می‌پردازد. این مجموعه با تجربه‌ای ده‌ساله در صنعت فولادسازی، تاکنون جوایز و تقدیرنامه‌های گوناگونی را به خود اختصاص داده که نشان از کیفیت یکپارچهٔ محصولات آن دارد. با ما همراه باشید تا به معرفی فولاد خرمدشت تاکستان بپردازیم و اطلاعات کاربردی مختصری دربارهٔ بخش‌های گوناگون این نهاد تولیدی به دست بدهیم.

    دربارهٔ کارخانه فولاد خرمدشت

    این مجموعه که به شکل شرکت سهامی خاص در عرصهٔ فولادسازی فعالیت می‌کند، در سال 1388 کلید خورد و در سال 1389 با ظرفیت اسمی ۳۰۰۰۰۰ تن به بهره‌برداری رسید. ظرفیت اسمی این نهاد برابر با 300 هزار تن محصول فولادی در هر یک سال است که رقمی قابل‌توجه به‌حساب می‌آید.

    موقعیت مکانی فولاد خرمدشت تاکستان در شهرک خرمدشت استان قزوین است و این مسئله یک مزیت برای این واحد صنعتی به‌حساب می‌آید، چراکه دسترسی نسبتاً ساده‌ای به بازار مرکزی کشور و مصرف‌کنندگان عمدهٔ آن دارد.

    محصولات این شرکت در حوزه ی ساخت و ساز از کاربردهای وسیعی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است. بهبود مستمر کیفیت فرآیندها و محصولات به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان و سایر ذینفعان، برترین هدف و تعهدی غرورآمیز برای سازمان، مدیران و کارکنان آن میباشد.

    این مجتمع با هدف تولید سالیانه با ظرفیت 273 هزار تن میلگرد تاسیس گردیده است. علاوه بر میلگرد، این مجتمع تولیدی با ظرفیت 300 هزار تن در سال، شمش آهن تولید می نماید.

    فولاد خرمدشت تاکستان توانسته برای 150 نفر زمینه اشتغال را فراهم نماید و با شعار بیکاری زدایی در این منطقه به هدف والای خود دست یافته است. تمامی محصولات فولاد خرمدشت تاکستان تحت استاندارد ملی ایران و استاندارد روسی تهیه و به بازار مصرفی عرضه می گردند.

    گواهی‌نامه‌ها شرکت فولاد خرمدشت تاکستان

    همان‌طور که در مقدمه نیز بیان کردیم، فولاد خرمدشت تاکستان در بازهٔ زمانی فعالیت کوتاه‌مدت خود، تقدیرنامه‌های متعددی را دریافت کرده که بیانگر مهارت متخصصان این مجموعه و به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته و کارآمد است. بخشی از این تقدیرنامه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

    • نشان اعتماد ملی اجلاس برند ملی در سال 1397
    • نشان زرین جشنوارهٔ حمایت از تولید ملی در سال 1398
    • تندیس سمپوزیوم برندینگ در سال 1399
    • واحد نمونهٔ صادرات و اشتغال‌زایی در سال 1400

    محصولات کارخانه فولاد خرمدشت

    فولاد خرمدشت تاکستان به شکل تخصصی بر روی تولید انواع میلگرد تمرکز کرده است و این محصولات را هم بر اساس گریدهای مطرح و پرکاربرد داخلی و بین‌المللی به تولید می‌رساند. محصولات این مجموعه به شکل موردی، شامل دو گزینهٔ زیر است:

    میلگرد شرکت فولاد خرمدشت قزوین

    میلگرد یکی از مصالح مهم در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. به طور قطع در صورتی که تغییری در قیمت این کالا ایجاد شود، صنایع مرتبط با آن نیز دچار تغییر می شوند. امروزه میلگردها در تمام قسمت های یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول را می توان فولادی دانست که برای جبران مقاومت کششی پایین بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

    • میلگرد A2:

    این محصول در سایز 8 تا 32  در فولاد خرمدشت تاکستان تولید و عرضه می‌شود و ابعاد آن 12 متری است.

    • میلگرد A3:

    این محصول در سایز 8 تا 16 تولید می‌شود از نظر طول نیز، 12 متری است.

    • شمش ۵Sp و  ۳Sp فولاد خرمدشت تاکستان

    شمش (Billet) قطعات مستطیل شکل فولادی که سطح مقطع مربع دارد و حداکثر عرض ۱۵ سانتی‌متر و دارای سطح مقطع ۲۳۰ سانتی‌متر مربع است. هدف فرآیند شمش سازی در اثر انجماد فلز مذاب در قالب انجام می‌شود و یکی از فرایندهای میانی نورد فولادها (ماده‌ اولیه‌ صنایع پایین‌دستی) ۲ چیز است.

    این اهداف شکل و اندازه شمش و نحوه‌ شمش‌ریزی در قالب و انجماد مذاب داخل قالب است، زیرا خواص فیزیکی و مکانیکی قطعات نهایی به آن وابسته است.

    بعد از تبدیل سنگ آهن به فولاد خام یا آهن اسفنجی، پس از فولادسازی و تهیه مذاب فولاد در کوره‌ القایی و یا کنورتور، شمش فولاد به عنوان یک محصول با ابعاد و اشکال مختلف و متنوع و برای کاربردهای متنوع عرضه می‌شود.

    افتخارات شرکت فولاد خرمدشت تاکستان

    فولاد خرمدشت تاکستان با بهره مندی از دانش، تخصص و تلاش بی وقفه خانواده فولاد خرمدشت تاکستان، توانسته است ، کسب موفقیت در عرصه تولید، صادرات و اشتغال زایی که حقیقتی انکار ناپذیر از دستاوردهای این مجموعه می باشد دست پیدا کند.

    فولاد خرمدشت تاکستان  از بزرگترین صادر کنندگان میلگرد آجدار در سال ۱۳۹۸ بوده است. با بکارگیری تمام ظرفیتهای تولید و منابع انسانی و رعایت استانداردهای بین المللی، با کیفیت ترین محصولات فولادی را روانه بازار فولاد و صنعت ساختمانی نموده است.

    دفتر مرکزی : تهران، تجریش ،  تندیس ،  طبقه ۶ ، واحد ۶۰۴
    ۰۲۱۲۲۷۵۹۲۲۷

     

    Khorramdasht Takestan Steel Company
    نظر شما