شرکت پارس پولاد یاران

شرکت پارس پولاد یاران
فهرست مطالب

    شرکت پارس پولاد یاران (PARS POULAD YARAN)

    پارس پولاد یاران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بریکت سرد در استان اصفهان میباشد. این شرکت با تولید سالیانه 360 هزار تن بریکت سرد توانسته به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بریکت در ایران تبدیل شود.

    پارس پولاد یاران از بخش های بازاریابی داخلی و خارجی، فروش و خدمات فنی مهندسی قبل و پس از فروش تشکیل شده است. مشاوران خبره این شرکت خدمات گسترده ای به صنعت فولاد و ریخته گری ارائه مینمایند. در ادامه به بررسی و آشنایی بیشتر این مجموعه میپردازیم.

    تاریخچه شرکت پارس پولاد یاران

    پارس پولاد یاران، در سال 1393 در شهرستان نایین تاسیس و در سال 1397 به مرحله بهره برداری رسید. این شرکت بزرگترین و تخصصی ترین تولیدکننده بریکت سرد از آهن اسفنجی در ایران میباشد.

    ظرفیت تولید این شرکت سالیانه 360 هزار تن بریکت سرد است که به شکل کلوخه های بادامی میباشد. طرح و توسعه این واحد تولیدی به منظور تحقق سالیانه 600 هزار تن بریکت سرد، در دست اجرا میباشد.

    شرکت پارس پولاد یاران، دارای مرکز تحقیقات و آزمایشگاه مجز میباشد. این شرکت با بهره گیری از متخصصین فنی و کارشناسان ماهر خود به عنوان یک  واحد تولیدی، تحقیقاتی در صنعت بریکت سازی کشور پیشرو میباشد.

    واحد مندسی فروش شرکت، از بخش های بازاریابی داخلی و خارجی، فروش و خدمات، فنی مهندسی قبل و پس از فروش تشکیل شده است. این شرکت در زمینه انتخاب نوع بریکت متناسب با نیاز مشتری و اعزام کارشناس و مشاوران خبره خدمات گسترده ای به صنعت فولاد و ریخته گری ارائه میکند.

    صادرات محصولات شرکت یکی از اهداف استراتژیک شرکت پارس پولاد یاران می باشد.

    محصولات پارس پولاد یاران

    1. بریکت سرد آهن اسفنجی
    2. بریکت مخصوص تولید محصولات فولادی
    3. بریکت مخصوص تولید انواع چدن
    • بریکت سرد آهن اسفنجی

    شرکت پارس پولاد یاران، با هدف رفع مشکل حمل آهن اسفنجی در مسافت های طولانی، اقدام به تولید بریکت سرد از آهن اسفنجی نموده است. همچنین این بریکت ها باعث جلوگیری از افت متالیزیشن و در نتیجه افزایش راندمان کوره های ذوب میشود.

    در حال حاضر این شرکت با بهره گیری از فرمولاسیون منعطف بریکت سرد، توانایی تولید انواع بریکت به منظور استفاده در صنایع فولاد و ریخته گری را دارد.
    آهن اسفنجی سرد در بسیاری از واحدهای احیای مستقیم در دنیا تولید میشود. با توجه به مقاومت پایین در برابر سایش و مختصات مکانیکی ضعیف، پروسه حمل و نقل با مشکلاتی موجه میشود. ضمن اینکه بسیار نیز پر هزینه است. برای رفع این مسئله، بریکت سرد آهن و کربن به عنوان محصول جدید عرضه میشود.

    بریکت آهن و کربن، محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی سرد تولید میشود. این محصول از مقاومت مکانیکی و شیمیایی خوبی برخوردار است. همچنین دارای قابلیت ذخیره سازی و حمل و نقل در صنعت احیای مستقیم میباشد.

    • بریکت مخصوص تولید محصولات فولادی (کوره ذوب القایی، کوره قوس الکتریکی)
      • کم کربن (1.2 تا 1.7 درصد)
      • کربن متوسط (1.7 تا 1.9 درصد)
      • پر کربن (1.9 تا 2.8 درصد)
      • انواع بریکت های سرد آهن اسفنجی به صورت آلیاژی شامل؛ فرومنگنز، فروسیلیس و فروکروم بر اساس سفارش مشتری
    • بریکت مخصوص تولید انواع چدن
      • پر کربن بدون سیلیس
      • پر کربن سیلیس دار

    مزایای بریکت نسبت به آهن اسفنجی در شرکت پارس پولاد یاران

    • چگالی دو برابری نسبت به آهن اسفنجی

    به علت چگالی بالا ( 3.7 تا 4.2 گرم بر سانتی متر مکعب) و تخلخل ناچیز بریکت از سرباره عبور میکند و وارد مذاب میشود. در نتیجه سرباره کمتری نسبت به آهن اسفنجی ایجاد میکند. (10تا15 درصد) همچنین از پل بستن بر سطح ورودی کوره جلوگیری میشود.

    • دارای تخلخل ناچیز نسبت به آهن اسفنجی

    بریکت آهن اسفنجی از تحت فشار قرار گرفتن آهن اسفنجی تولید میشود. به همین علت تخلخل ناچیزی دارد. این تخلخل ناچیز موجب افزایش چگالی، کاهش سرباره و در نتیجه مقرون به صرفه بودن نسبت به آهن اسفنجی میگردد.

    • افزایش راندمان کوره و کاهش زمان ذوب

    استفاده از بریکت به جای آهن اسفنجی موجب کاهش زمان ذوب تا 30 درصد و افزایش قابل توجه راندمان ( تا 40 درصد) میشود.

    • امکان افزودن کربن و عناصر آلیاژی طبق نظر مصرف کننده

    فرمولاسیون بریکت انعطاف پذیر میباشد. همچنین دقت بالای تکنولوژی خط تولید بریکت سازی پارس پولاد یاران این امکان را فراهم می آورد تا با توجه به نیاز مشتری مناسب ترین محصول تولید گردد.

    • افزایش عمر نسوز وتجهیزات کوره

    به علت سرباره و زمان ذوب پایین تر ، این محصول عمر خاک نسوز را تا 30 درصد نسبت به اسفنجی افزایش میدهد.

    • یکنواختی فیزیکی و شیمیایی

    بهره گیری از فناوری روز دنیا در تهیه بریکت سرد آهن اسفنجی این محصول در تمامی نقاط بار ارسالی، یک فرمول یکسان را دنبال میکند. این امر موجب سهولت استفاده از بریکت سرد میشود.

    نظر شما