شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق

شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق
فهرست مطالب

    شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق

    شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق یکی از تولیدکنندگان مطرح در شمال غرب کشور میباشد. این شرکت واحدهای تولیدی خود را به شکل اختصاصی برای ساخت انواع شمش های فولادی به کار گرفته است.

    شرکت ذوب آهن سپهر شرق پیشرو دارای کادری مجرب و تجهیزاتی مدرن است. همچنین تضمین کننده کیفیت نهایی محصولات خود میباشند. در ادامه تلاش میکنیم تا به شکل دقیق تری این مجموعه را معرفی کنیم و محصولات آن را بر شماریم.

    تاریخچه گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق

    شرکت ذوب آهن سپهر شرق یک شرکت خصوصی میباشد که در سال 1388 و در استان آذربایجان شرقی تاسیس شد. زیربنای مجموعه برابر با 40 هکتار است. این شرکت 400 نیروی کار را نیز در خود جای داده و مجموع تولیدات آن در هر یک سال برابر با 500 هزار تن محصولات فولاد میانی است.

    گفتنی است که گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق، به‌ عنوان اولین تولید کننده فولاد در شمال غرب کشور فعالیت میکند. همچنین این واحد صنعتی با توجه ‌به 6 ست کوره القایی که در این مجموعه قرار دارد، بزرگ ‌ترین واحد تولیدی از نظر ظرفیت کوره القایی نیز به‌ حساب می‌ آید. لازم به ذکر است که ظرفیت این کوره ‌ها برابر با 290 تن در سال میباشد.

    متخصصان این مجموعه در سال‌ های اخیر نیز در حال ارتقای این تجهیزات بوده ‌اند. هدف آنها این است که این تجهیزات را بیشتر از قبل با تکنولوژی ‌های مدرن روز هماهنگ کنند.

    شایان ذکر است که شرکت ذوب آهن سپهر شرق از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط مطلوبی دارد. چرا که از یک طرف به ‌راحتی به خطوط راه‌آهن سراسری مرتبط می‌ شود. از طرف دیگر، ارتباط مناسبی با نیروگاه‌ های تامین آب و گاز دارد. این مسائل باعث می‌ شوند که این مجموعه بتواند محصولات خود را با شانس فروش بیشتری روانه بازار کند.

    زیرساخت ‌های شرکت ذوب آهن سپهر شرق

    همان ‌طور که در پیش تر نیز بیان کردیم، 12 کوره القایی به عنوان گل سر سبد تجهیزات این مجموعه عمل می کنند. این واحد را به بزرگ‌ ترین واحد تولیدی فولاد ایران در زمینه بهره‌ گیری از کوره ‌های القایی تبدیل می نمایند.

    علاوه بر این، در شرکت ذوب آهن سپهر شرق یک آزمایشگاه کوانتومتری و یک آزمایشگاه آب نیز قرار دارد. این آزمایشگاه برای تضمین کیفیت محصولات این واحد تولیدی به وجود آمده‌ است.

    اگر بخواهیم خط تولید این مجموعه را به شکل کلی ترسیم کنیم، باید بگوییم که قراضه‌ های آهنی وارد این مجموعه می‌ شوند. سپس در سه سایت به شکل جداگانه پایش می‌ شوند. در نهایت، برای ذوب در کوره‌ های القایی آماده می شوند.

    پس از انجام فرایند ذوب، مواد مذاب به کوره ‌های پاتیلی هدایت می‌ شوند. سپس فرایند ریخته‌ گری را پشت سر میگذارند و در نهایت، برش ‌کاری و بسته‌ بندی می شوند.

    محصولات گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق

    همان ‌طور که در بخش ‌های پیشین نیز اشاره کردیم، شرکت ذوب آهن سپهر شرق یکی از تولیدکنندگان عمده محصولات فولادی میانی است. تولیدات این مجموعه در ابعاد و سایزهای گوناگونی ساخته می‌ شود. سپس برای سایر تولیدکنندگان آهن ‌آلات کشور ارسال می ‌شود. تا پایه ساخت انواع پروفیل، مقاطع فلزی و انواع ورق‌ سیاه قرار گیرد.

    محصولات شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق از نظر ابعاد سه سایز کلی دارند:

    • 125×125
    • 130×130
    • 150×150

    همچنین این مقاطع از نظر ترکیبات شیمیایی و عناصر فلزی موجود در آنها، سه آنالیز متفاوت دارند. در واقع سه گرید آلیاژی پرکاربرد برای تولید شمش فولادی هستند که عبارتند از:

    • 3SP
    • 4SP
    • 5SP

    شایان ذکر است که این محصولات در طول ‌های 6 و 12 متری به بازار عرضه می‌ شوند. باتوجه ‌به اینکه در کدام ‌یک از استان‌ های کشور قرار دارند، با قیمت متفاوتی به فروش می ‌رسند.

    نظر شما