مجتمع فولاد صائب تبریز

مجتمع فولاد صائب تبریز
فهرست مطالب

    مجتمع فولاد صائب تبریز (Saeb Steel Complex)

    هلدینگ فولاد صائب تبریز، از 5 واحد بزرگ تولیدی و بازرگانی تشکیل شده است. این شرکت یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده فولاد در حوزه بخش خصوصی در شمال غرب کشور است. دسترسی به امکانات حمل و نقل خصوصا راه آهن و نزدیک بودن به بازارهای مصرف داخلی و خارجی از ویژگیهای این مجموعه میباشد. در ادامه به بررسی بیشتر این مجتمع خواهیم پرداخت.

     

    تاریخچه شرکت فولاد صائب تبریز

    شرکت فولاد صائب تبریز در سال 1391 در زمینی به مسحت 60 هکتار در شهرستان عجب شیر تاسیس شد. مجتمع فولاد صائب تبریز با برخورداری از 5 واحد بزرگ تولیدی و بازرگانی، در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت میکند. این مجتمع از نظر جغرافیایی در منطقه مناسبی قرار دارد و به راحتی امکان ارسال محصولات تولیدی برای مشتریان وجود دارد.

    کارخانه فولاد صائب تبریز، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بخش خصوصی گام قابل توجهی در راستای رشد اقتصادی ایران اسلامی برمیدارد.

    از جمله مهم ترین اهداف شرکت فولاد صائب تبریز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

    • ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات
    • حفاظت از محیط زیست
    • تحویل به موقع محصولات
    • افزایش ضریب ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان و همکاران از طریق پیشگیری از مصدومیت ها و بیماری های شغلی
    • بهبود پاسخگویی به مشتریان
    • مدیریت و ارتقاء عملکرد انرژی
    • مصرف بهینه منابع

     

    شرکت های زیرمجموعه مجتمع فولاد صائب تبریز

    1. شرکت فولاد صنعت صائب تبریز
    2. شرکت احیاء فولاد سهند عجب شیر
    3. شرکت آذر فولاد صائب آذربایجان
    4. شرکت ذوب آهن صنعت عجب شیر
    5. فراوری سنگ آهن صائب تبریز

     

    شرکت فولاد صنعت صائب تبریز

    واحد نورد گرم این مجتمع در سال 1397 در زمینی به وسعت 44905 مترمربع به بهره برداری رسید. محصولات این مجموعه انواع مقاطع فولادی شامل پروفیل، میلگرد آجدار و میلگرد ساده میباشد. در این مجتمع، فرآیند کنترل کیفی و سپس بسته بندی برای تحویل به مشتریان داخلی و خارجی انجام میگیرد.

    سایر محصولات این شرکت به شرح ذیل میباشد:

    • میلگرد های گرم نورد دیده آجدار برای تسلیح بتن
    • میلگرد های گرم نورد دیده به صورت ساده ( شاخه ایی و کلاف )
    • تیر آهن های گرم نورد دیده بال پهن سنگین (6-I)، نیمه سنگین (5-I) و سبک (4-I)
    • تیر آهن های گرم نورد دیده بال نیم پهن سنگین (2-I) و نیمه سبک (7-I)
    • ناودانی های گرم نورد دیده لبه گرد بال شیبدار سنگین ( H-U) و نیمه سبک (U-l)
    • نبش های گرم نورد دیده بال مساور (L)

    در مجتمع فولاد صنعت صائب تبریز شمش های فولادی در کوره های پیش گرم تا 1200 درجه سانتیگراد حرارت داده میشود. سپس عملیات نورد که به صورت continuous میباشد، بر روی آنها انجام میشود. در نهایت تبدیل به مقاطع فولادی میشود.

     

    شرکت احیاء فولاد سهند عجب شیر (احیا سنگ آهن به روش کوره تونلی)

    این شرکت در زیر بنائی به مساحت 64328 متر مربع شامل دو خط تولید میباشد. فرایند احیاء سنگ آهن در روش کوره های تونلی از نوع احیای مستقیم است.

    اساس این روش، احیاء سنگ آهن دانه بندی شده در کوره تونلی میباشد. این امر توسط زغال سنگ های کک نشده و تبدیل آن به آهن اسفنجی صورت می پذیرد. سنگ آهن، محتوای زغال سنگ، آهک و یا دولومیت در کوره تونلی در دمای 1200 درجه سانتیگراد احیاء می گردد.

     

    شرکت آذر فولاد صائب آذربایجان (تولید فرو سیلسین با سیلیکون)

    مشارکت در شرکت ها، مجتمع ها، طرحها، واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی به منظور ایجاد، راه اندازی و یا توسعه این گونه واحد ها، شرکت برای رسیدن به اهداف خود می تواند به عملیات زیر مبادرت نماید:

    طراحی، مهندسی، مشارکت و مشاوره و اجرای طرح ها و پروژه های در حال احداث کارخانجات و واحد های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و ساختمانی و مسکونی و عمرانی و…

     

    شرکت ذوب آهن صنعت عجب شیر

    این شرکت در زیر بنایی به مساحت 11825 متر مربع در حال احداث است. مواد اولیه این واحد ترکیبی از آهن اسفنجی، آهن قراضه و مواد افزودنی در یک کوره قوس الکتریکی میباشد.

    این واحد دارای یک کوره پاتیلی به منظور انجام فولاد سازی ثانویه میباشد. یک ماشین ریخته گری پیوسته با چهار خط نیز داراست و کلیه تجهیزات توسط سیستم اتوماسیون صنعتی کنترل میگردد. شرکت ذوب آهن صنعت عجب شیر، قادر به تولید انواع شمش های فولادی و بلوم با گرید های متفاوت است.

    نظر شما