هلدینگ راهبران فولاد آریا – گروه رافا

هلدینگ راهبران فولاد آریا – گروه رافا
فهرست مطالب

    هلدینگ راهبران فولاد آریا

    راهبران فولاد آریا هولدینگی است متشکل از زیر مجموعه های فعال و متخصص در سال 1373 با راه اندازی خط نورد گرم میلگرد و مفتول، وارد عرصه تولید محصولات فولادی شد .

    تاریخچه راهبران فولاد آریا

    راهبران فولاد آریا ( رافا ) هولدینگی است متشکل از زیر مجموعه های فعال یا پروژه های در دست نصب و راه اندازی در صنایع فولاد سازی ، معدنی و هوانوردی و بازرگانی که با هدف کارآفرینی و ایجاد اشتغال، مشارکت در رشد و تعالی صنعت کشور و نیز تربیت نیروهای انسانی مولد و متخصص در سال 1373 با راه اندازیِ خطِ نوردِ گرمِ میلگرد و مفتول، وارد عرصه تولید محصولات فولادی کشور شد.

    در حال حاضر راهبران فولاد آریا ضمن ایجاد زیر ساختهای مناسب، با برنامه ریزی های منظم و هوشمندانه و با بهره گیری از دانش روز و جذب نیروهای متخصص و پس از 22 سال فعالیت دارای 7 شرکت فعال و با پرسنل مستقیم 850 نفر است.

    زنجیره ارزش راهبران فولاد آریا با سرمایه گذریهای کلان در استانهای یزد و کرمان و سمنان در بخش معدنی و فولاد از صنایع بالا دست یعنی تامین مواد معدنی آغاز و تا صنایع پایین دستی از جمله تولید میلگرد ساختمانی و محصولات فرآوری شده معدنی ادامه دارد.

    مجموعه هایی که در این زنجیره ارزش قرار دارند عبارتند از: 3 کارخانه ذوب و ریخته گری جهت تولید شمش فولادی. 5 مجموعه معدنی در 3 نقطه کشور ، جهت استخراج و تأمین مواد معدنی.

    طرح یک کارخانه نورد ، جهت تولید میلگرد و مفتول های فولادی. یک شرکت هوانوردی با در اختیار داشتن فرودگاه اختصاصی به منظور ارائه خدمات تفریحی توریستی ، آموزشی ، تجاری و اجتماعی یک شرکت بازرگانی با هدف انجام امور تجاری مربوط به گروه در داخل و خارج از کشور.

    واحدهای مستقر در دفتر مرکزی راهبران فولاد آریا فرآیندهای برنامه ریزی راهبردی، مدیریت استراتژیک و امور نظارتی بر شرکتهای زیر مجموعه را عهده دار می باشند. واحد هایی همچون واحد برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک، مالی و بودجه، بازرگانی و فنی مهندسی.

    شرکت های تابعه هولدینگ راهبران فولاد آریا

    •  معدن جویان فولاد آریا

    گروه صنایع معدنی رافا در سال 1391 و در قالب شرکت معدن جویان فولاد آریا و با در اختیار گرفتن معادن طلا، سنگ آهن، سیلیس و منیزیم تاسیس گردیده است و فعالیت خود را در زمینه های عملیات اکتشاف ، استخراج و فرآوری مواد معدنی، مورد مصرف در صنایع مختلف پایه گذاری نمود.

    • شرکت ذوب آهن آرمان آسیا

    این شرکت در سال 1391 تحت مالکیت راهبران فولاد آریا قرار گرفت و در شهرک صنعتی جنت آباد واقع در استان سمنان، 50 کیلومتر تهران قرار دارد. محصولات این شرکت شامل شمش های فولادی با گریدهای SP3 و SP5 با مقاطع 100 و 125 میلی متر و با طول 6 متر بوده و حاصل تولید فولاد در کوره های القائی و شمش در ماشین ریخته گری مداوم می باشد که در کارخانه های نورد مورد استفاده قرار می گیرد.

    •  مجتمع فولاد سامان یزد

    این مجتمع در سال 1385 درشهرستان مهریز واقع در استان یزد به بهره برداری رسیده است نیروی انسانی شاغل در این مجموعه 250 نفر به طور مستقیم می باشد. محصولات این شرکت شامل شمش های فولادی راهبران فولاد آریا با گریدهای SP3 و SP5 با مقاطع 100 تا 150 میلی متر و با طول 6 متر بوده که حاصل فرآیند ذوب قراضه و آهن اسفنجی در کوره های القائی و ریخته گری در ماشین ریخته گری مداوم می باشد و در بسیاری از کارخانه های نورد کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

    •  شرکت ذوب آهن آسیا

    این مجتمع در شهرک صنعتی ایوانکی واقع در استان سمنان، 50 کیلومتری تهران، در سال 1385 تاسیس گردیده است، نیروی انسانی شاغل در این مجموعه 250 نفر به طور مستقیم می باشد. محصولات این شرکت شامل شمش های فولادی راهبران فولاد آریا با گریدهای SP3 و SP5 با مقاطع 100 و 125 میلی متر و با طول 6 متر بوده که حاصل فرآیند ذوب قراضه و آهن اسفنجی در کوره های القائی و ریخته گری در ماشین ریخته گری مداوم می باشد ، و به عنوان ماده اولیه در بسیاری از کارخانه های نورد کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

    •  موسسه خیریه رایحه مهر آریا

    گروه رافا با هدف حمایت از کودکان و مادران سرطانی و بی سرپرست و همچنین توانمند سازی خانواده های نیازمند در سال 1391 تأسیس گردید .

    • بلند پرواز خاور

    شرکت بلند پرواز خاور بزرگترین شرکت فعال در عرصه ی هوانوردی فوق سبک در ایران با در اختیار داشتن فرودگاه اختصاصی بلند پرواز ( ایوانکی)، که نزدیکترین فرودگاه هواپیماهای فوق سبک به کلان شهر تهران بوده، مساحتی حدود 50 هکتار و طول باند 1200 متر جهت انجام پروازهای فوق سبک در سال 1390تأسیس و در سال 1392 به عنوان شرکت فرودگاهی بخش خصوصی عملیاتی گردید.

    همچنین نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش بهترین هواپیماها و جایرو پلین های فوق سبک ساخت اروپا ارائه دهنده خدمات پروازی در زمینه های آموزشی ، تفریحی توریستی و تجاری می باشد که این شرکت نیز زیر نظر راهبران فولاد آریا می باشد.

    رویکرد ها شرکت راهبران فولاد آریا

    •  ارتقاء ایمنی و سلامت کارکنان
    •  سیستم های یکپارچه مدیریت
    •  مصرف بهینه انرژی
    • فناوریهای نوین
    • استمرار رضایت مشتریان
    • ارائه محصولات متنوع، با کیفیت
    • مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست

    محصولات و خدمات شرکت های تابعه

    1. محصولات فولادی گروه رافا

    •  شمش فولادی

    شمش های فولادی تولید شده در کارخانه های رافا ، شامل درجه بندی های 3SP و 5SP با مقاطع 100 و 125 میلی متر (100 و 150 در کارخانه ی فولاد سامان یزد) ، با طول 6 متر شده که حاصل فرآیند ذوب قراضه و آهن اسفنجی در کوره های القایی و ریخته گری در ماشین ریخته گری مداوم میباشد و به عنوان ماده ی اولیه در بسیاری از کارخانه های نورد کشور مورد استفاده قرار میگیرد.

    • میلگرد و مفتول

    میلگردهای تولیدی این شرکت به صورت ساده یا آجدار در دو نوع A II و A III و مطابق با استانداردهای بین المللی و ملی ایران تولید و به بازار عرضه می گردند.

    2. محصولات و خدمات هوانوردی گروه صنعتی رافا

    شرکت بلند پرواز خاور بزرگترین شرکت فعال در عرصه ی هوانوردی فوق سبک در ایران با در اختیار داشتن فرودگاه اختصاصی بلند پرواز ( ایوانکی)، که نزدیکترین فرودگاه هواپیماهای فوق سبک به کلان شهر تهران بوده، مساحتی حدود 50 هکتار و طول باند 1200 متر جهت انجام پروازهای فوق سبک در سال 1390تأسیس شد.

    راهبران فولاد آریا در سال 1392 به عنوان شرکت فرودگاهی بخش خصوصی عملیاتی گردید و همچنین نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش بهترین هواپیماها و جایرو پلین های فوق سبک ساخت اروپا ارائه دهنده خدمات پروازی در زمینه های آموزشی ، تفریحی توریستی و تجاری می باشد.

    3. استخراج و فراوری مواد معدنی گروه فولادی رافا

    راهبران فولاد آریا در سال 1391 و در قالب شرکت معدن جویان فولاد آریا و با در اختیار گرفتن معادن طلا، سنگ آهن، سیلیس و منیزیم تاسیس گردیده است و فعالیت خود را در زمینه های عملیات اکتشاف ، استخراج و فرآوری مواد معدنی، مورد مصرف در صنایع مختلف پایه گذاری نمود.

    • معادن در دست عملیات استخراج و دارای واحدهای بهره برداری و تولید ماده معدنی راهبران فولاد آریا عبارتند از: معدن طلای زرترشت واقع در جنوب استان کرمان ” که از سال 1393در دست بهره برداری و استخراج ماده معدنی بوده و در نیمه اول سال 1396 عملیات احداث واحد فرآوری و تولید شمش طلای آن نیز آغاز گردیده که در نیمه اول سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
    • معدن سیلیس واقع در شهرستان طبس که ماده معدنی آن از سال 1394 در حال استخراج و بهره برداری می باشد.
    • معادن در دست عملیات اکتشاف عبارتند از:
      معدن گزو با پتانسیل مواد معدنی ، سنگ آهن و مس واقع در شهرستان طبس که در مرحله انجام امور اکتشافی می باشد.
      معدن کوه آهن با پتانسیل سنگ آهن و منگنز واقع در شهرستان طبس که در مرحله انجام امور اکتشافی می باشد.
    Arya Steel Rahbaran Holding - Rafa Group
    نظر شما