کارخانه فولادسازان کیوان

کارخانه فولادسازان کیوان
فهرست مطالب

    فولادسازان کیوان

    فولادسازان کیوان یکی از معدود واحدهای تولیدی داخل کشور است که با سرمایه‌گذاری و مدیریت تیم‌های خارجی تولید شده است؛ این مجموعه در استان یزد قرار دارد و یکی از مراجع تولید انواع شمش فولادی در مدل‌ها و گریدهای گوناگون است. در ادامه به معرفی این واحد و فعالیت‌های آن می‌پردازیم.

    درباره کارخانه فولادسازان کیوان

    فولادسازان کیوان در سال 1387 و با سرمایه‌گذاری مهندسان و مدیران خارجی در حوالی جاده اردکان به نائین در استان یزد فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر، مدیر این مجموعه سومیت گوبتا از کشور هند است که علاوه بر این مجموعه، در پروژه‌های فولادی دیگری در کشورهای عراق، امارات و هندوستان فعال است.

    شرکت فولاد سازان کیوان یزد فعالیت‌های خود را به تولید شمش‌های فولادی سبک، تولید میلگردهای ساده و آجدار و همچنین تولید تیرآهن معطوف نمود. شایان ذکر است فرایند تاسیس این مجموعه به صورت کامل با حمایت و پشتوانه سهامداران هندی با مدیریت سومیت گوبنا به مرحله اجرایی رسید.

    طی سال‌های اخیر پروژه‌های مشابه فعالیت‌های کارخانه کیوان یزد در کشورهای منطقه چون عراق، دبی، هند و عراق نیز توسط این مجموعه سهامدار پایه‌ریزی شده‌است.

    در فولادسازان کیوان تولید به شکل تخصصی به تولید انواع شمش‌ها فولادی، میلگردهای متنوع و انواع تیرآهن می‌پردازد و از آلیاژها و گریدهای گوناگونی در ساخت این محصولات بهره می‌برد. گفتنی است که تولید شمش فولاد کیوان در سه شکل اسلب، بلوم و بیلت بسیار مهم و کلیدی است، چرا که این مقاطع در حکم محصولات میانی فرایند فولادسازی عمل می‌کنند و نقش زیادی در ظرفیت تولید سالیانه کشور دارند.

    خط تولید مجموعه کارخانه فولادسازان کیوان

    در خط تولید کارخانه فولادسازان کیوان، پیش از هر چیزی متخصصان مواد اولیه و متریال موردنیاز را مطابق با انتظارات خود از محصول نهایی آماده می‌کنند و پس از آن، دربارهٔ ابعاد و سایز محصول نهایی به توافق می‌رسند. پس از آنکه نتیجه مشخص شد، مواد اولیه را ذوب می‌کنند، فرایند قالب‌ریزی را پشت سر می‌گذارند تا شکل ظاهری محصول به دست بیاید.

    در مراحل بعدی تولید، فرایند خنک‌سازی را با استفاده از تجهیزات گوناگون و ملاحظات لازم پشت سر می‌گذارند و در نهایت، شمش فولادی را از نورد خارج می‌کنند. گفتنی است که مطمئناً این فرایند دارای فرازوفرودهای گوناگون و جزئیات متعددی است اما فرایند کلی آن، همان چیزی که در این بخش بیان کردیم.

    محصولات شرکت فولادسازان کیوان یزد

    بیشتر از هر چیز دیگری به سبب تولید شمش‌های فولادی استاندارد و ارائهٔ آنالیزهای دقیق به همراه آن شناخته شده است؛ گفتنی است که متخصصان این دسته از محصولات را در ابعاد 2 تا 6 متر تولید می‌کنند و به بازارهای فروش ارسال می‌نمایند.

     تولید محصولات با کیفیت فولادسازان کیوان در کنار رعایت استانداردها و اصول از مهم‌ترین چشم‌اندازهای مجموعه به شمار می‌رود. همکاری بخش‌های کوچک در کنار یکدیگر نیز در رشد این مجموعه قابل چشم پوشی نیست در نهایت این گونه می‌توان اذعان داشت که تعامل و استفاده از تکنولوژی‌های روز تا این لحظه در افزایش بهره‌وری مجموعه فولاد کیوان یزد بسیار موثر بوده‌است.

    علاوه بر این، دانستن این نکته نیز خالی‌ از لطف نیست که از سه گرید آلیاژی پرکاربرد در ساخت شمش‌های فولادی فولادسازان کیوان استفاده می‌شود؛ این سه آلیاژ شامل 3SP، 4SP و 5SP می‌شوند که از نظر کمیت مواد شیمیایی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و در تولید بازهٔ وسیعی از محصولات فولادی به کار می‌روند. فولادسازان کیوان با مانور بر سه حوزه زیر توانسته بخشی از نیازهای استانی خود را تامین نماید.

    شمش فولادی فولادسازان کیوان در ابعاد زیر تولید و روانه بازار می‌شوند:

    • 150*150
    • 125*125

    افق پیش‌رو فولاد سازان کیوان یزد

    مطمئناً هر مجموعهٔ تولیدی در کنار تمرکز بر روی ساخت محصولات باکیفیت، همواره در حال آنالیز بازار و صنعت مربوط به خود است تا در صورت امکان، واحد تولیدی خود را بزرگ‌تر کند و بخش‌های بیشتری را به آن بیفزاید. در کارخانه فولادسازان کیوان نیز این مسئله به چشم دیده می‌شود؛ در ادامه به بخشی از اهداف فولادسازان کیوان برای سال‌های پیش‌رو اشاره می‌کنیم.

    • تلاش برای افزایش میزان تولید سالیانه و تأمین نیازهای داخلی
    • همکاری در صنعت‌های بالادست و پایین‌دست فولاد
    • افزایش همکاری با سایر واحدهای فولادی فعال در کشور
    • افزایش تحقیقات و پژوهش‌های علمی مربوط به فرایند فولادسازی
    • ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای نیروهای جویای کار

    Keyvan steel company

    نظر شما