مجتمع صنایع فولاد کرمان

مجتمع صنایع فولاد کرمان
قیمت آهن اسفنجی
قیمت آهن اسفنجی
بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403
محصولواحد سفارشمحل تحویلکارخانه سازندهقیمت ارزش افزوده نوسانات
آهن اسفنجی نی ریزکیلوگرمکارخانهفولاد غدیر نیریز13,500 1,215
آهن اسفنجی اردکانکیلوگرمکارخانهفولاد اردکان13,500 1,215
آهن اسفنجی میانهکیلوگرمکارخانهفولاد آذربایجان13,500 1,215
آهن اسفنجی گل گهرکیلوگرمکارخانهگل گهر سیرجان13,500 1,215
آهن اسفنجی بافت کرمانکیلوگرمکارخانهبافت کرمان13,500 1,215
آهن اسفنجی قائناتکیلوگرمکارخانهقائنات13,500 1,215
فهرست مطالب

    شرکت صنایع فولاد کرمان

    صنایع فولاد کرمان یک واحد تولیدی فعال در زمینه ساخت انواع میلگرد و شمش های فولادی میباشد. همچنین یکی از قدیمی ‌ترین واحدهای صنعتی کشور در این زمینه به ‌حساب می ‌آید.

    این مجموعه صنعتی اولین کارخانه تولید فولاد در جنوب شرق کشور محسوب میشود. از این نظر، در میان عموم اهالی صنعت صاحب ‌نام است. در ادامه به معرفی مختصر این مجموعه و بررسی محصولات آن می پردازیم.

    تاریخچه شرکت صنایع فولاد کرمان

    صنایع فولاد کرمان برای اولین بار در سال 1369 به شکل یک شرکت سهامی عام وارد دنیای فولادسازی کشور شد و فعالیت خود را آغاز نمود. پس از آن، در سال 1391 به مالکان خصوصی واگذار شد و از مالکیت نهادهای دولتی خارج شد. در این ایام، خانواده های شهدای جنگ تحمیلی و سایر شهدای عزیز کشورمان، بزرگ ترین مالکان این مجموعه به حساب می آیند.

    محصولات صنایع فولاد کرمان به مدد واحد کنترل کیفیت و کارشناسان وظیفه‌ شناس آن، همیشه مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی بوده است. به همین دلیل، در بازارهای داخل و خارج ایران، طرفدارهای مخصوص به خود را دارد.

    خالی ‌از لطف نیست اگر بدانید صنایع فولاد کرمان اولین واحد صنعتی فولادسازی در جنوب شرق کشور به‌ حساب می ‌آید. این شرکت به ‌خوبی در تامین نیازهای این بخش از کشور، کامیاب بوده است.

    زیرساخت های مجتمع صنایع فولاد کرمان

    صنایع فولاد کرمان به ‌طورکلی دارای دو خط تولید است. هرکدام حجم بالایی از فولاد را به مرحله نهایی تولید می رسانند. لازم به ذکر است که فاز اول این مجموعه با نام نورد گرم نیز شناخته میشود. این طرح در سال 1380 به بهره‌ برداری رسیده است. ظرفیت تولید سالیانه آن برابر با 150 هزار تن میباشد.

    فاز دوم این مجموعه نیز در سال 1394 به مرحله نهایی خود رسید. ظرفیت سالیانه آن، 440 هزار تن شمش فولادی به روش تولید القایی است.

    البته نباید فراموش کنیم که در سال های گذشته، کارشناسان این مجموعه تلاش های زیادی داشته اند تا توان تولید این واحد صنعتی را افزایش دهند. در نهایت، توانسته اند رقم های مربوط به تولید سالیانه را به میزان چشم گیری افزایش دهند که در بخش بعدی به شکل دقیق معرفی میکنیم.

    گفتنی است در این مجموعه واحدهایی مانند آزمایشگاه کوانتومی تری، متالورژی، ویژگی های مکانیکی و کالیبراسیون واقع شده‌اند. این امر تاثیر چشمگیری در کیفیت نهایی محصولات صنایع فولاد کرمان دارد.

    محصولات شرکت صنایع فولاد کرمان

    1. واحد تولید و قیمت شمش
    2. واحد تولید و قیمت ریخته‌ گری
    3. واحد تولید و قیمت میلگرد

    در حال حاضر، به ‌طور کلی سه واحد فعال در مجتمع صنایع فولاد کرمان مشغول به کار هستند. هر کدام از این واحدها دارای یک توان تولید سالیانه ارتقا یافته میباشد. در ادامه به شکل مختصر هر مورد را بیان خواهیم کرد.

    واحد تولید شمش مجتمع صنایع فولاد کرمان

    این بخش از مجموعه با استفاده از کوره های قوس الکتریکی و القایی کار می کند. ظرفیت سالیانه آن برابر با 440 هزار تن میباشد. این بخش از کارخانه جدیدتر از واحدهای دیگر به حساب می آید. جالب است بدانید که تاثیر زیادی در افزایش شهرت این مجموعه نیز داشته است. چرا که پیش ‌از این، صنایع فولاد کرمان با تولید انواع میلگرد در میان اهل صنعت شناخته میشد.

    واحد ریخته‌ گری شرکت صنایع فولاد کرمان

    واحد ریخته گری یکی دیگر از واحدهای مجتمع صنایع فولاد کرمان است. در هر یک سال، 420 هزار تن تولیدات دارد.

    واحد میلگرد

    این بخش از کارخانه یکی از قسمت های قدیمی آن به حساب می آید. توان تولید 220 هزار تن میلگرد را در یک سال دارد. گفتنی است که صنایع فولاد کرمان بیش از هر چیز دیگری با تولیدات این بخش از کارخانه شناخته میشود. این محصولات به لحاظ کیفیت، محصولاتی بسیار با کیفیت میباشند.

    گفتنی است که این محصولات بر اساس دو استاندارد A2 و A3 در این مجموعه تولید میشوند. دارای سایزهای 8 تا 32 هستند. این مقاطع بیشتر از هر چیزی، در پروژه های ساخت ‌و ساز به کار گرفته میشوند.

    نظر شما