بهترین و ارزان ترین تیرآهن های بازار کدام است ؟

بهترین و ارزان ترین تیرآهن های بازار کدام است ؟
فهرست مطالب

    ارزان ترین تیرآهن

    همانطور که یک میز به پایه نیاز دارد، ساختمان‌ها نیز برای سرپا ماندن به ستون احتیاج خواهند داشت. بدون ستون، ساختمان فرو خواهد ریخت. اما استفاده از ارزان‌ ترین تیرآهن‌ می‌تواند این مشکل را برطرف سازد. در حقیقت تیرآهن نوعی پروفیل با سطح مقطعی به شکل I و H بوده که از آلیاژهای مختلف فولادی به تولید می‌رسد. این محصول را در ساخت ساختمان به کار می‌گیرند؛ به صورتی که ساختمان‌های اسکلت فلزی بدون این پروفیل گویی وجود ندارند. از جمله وظایف اصلی این پروفیل در صنعت ساخت و ساز، تحمل و انتقال بار وارده بر ساختمان می‌باشد، همچنین یک گزینه بسیار عالی در طراحی ستون، خرپا و تیرها به شمار می‌رود. این پروفیل متشکل از دو بخش بال و جان است، که بخش اصلی و میانی تیرآهن جان و به لبه‌ها و کناره‌های آن بال گفته می‌شود. قیمت مناسب تیرآهن باعث استفاده از آن در حجم بالا در ساختمان سازی شده است. اما می‌توان با استفاده از بهترین و ارزان‌ ترین تیرآهن‌ در بازار، خرید تیرآهن را آسان‌تر کرد.

    مزایای استفاده از تیرآهن

    1. امکان توسعه پس از اتمام سازه وجود خواهد داشت.
    2. امکان اتصال چندین قطعه به هم.
    3. این قطعات به صورت پیش‌ساخته در کارخانه‌ها وجود دارند.
    4. سرعت بالا در اجرا و نصب.
    5. کاربرد در ارتفاعات زیاد.

    بهترین و ارزان‌ ترین تیرآهن‌ بازار

    همانطور که پیش‌تر گفتیم تیرآهن نوعی پروفیل بوده که مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز می‌باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تیرآهن‌های ارزان در بازار را از کجا می‌توان تهیه کرد. در این متن از فولادسل قصد داریم درباره این موضوع حرف بزنیم. تیرآهن با اشکال‌ مقطعی I, H, W, تیرآهن بال پهن, تیرچه نورد و… معروف است. تیرآهن‌ها نقشی بسیار مهمی در اسکلت ساختمان‌ها بازی می‌کنند و به طور معمول تحت عنوان پشتیبان در ساختار اسکلت‌های فولادی به کار گرفته می‌شود. این تیرها دارای توانایی مقاومت در مقابل انواع مختلف بارهای وارد بر ساختمان می‌باشد. قیمت تیرآهن‌ ها بیش از هر عاملی به وزن‌شان وابسته است. در حقیقت هر چقدر وزن تیرآهن سبک‌تر، قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. به منظور اینکه درک درستی از وزن تقریبی تیرآهن ها داشته باشید، تیرآهن 12 را می‌توان مثال زد که یکی از پروفیل‌های پرکاربرد در صنایع می‌باشد. وزن این تیرآهن به طور معمول 125 کیلوگرم می‌باشد. در ادامه این متن با ارزان‌ ترین تیرآهن‌ های بازار آشنا خواهیم شد.

    1. تیرآهن پروفیل صنعت ماهان

    تیرآهن مجتمع پروفیل صنعت ماهان یکی از ارزان‌ ترین تیرآهن‌ های موجود در بازار ایران است. این شرکت اقدام به تولید تیرآهن‌های IPE با ابعاد 14, 16 و 18 می‌کند. این تیرآهن‌ها علاوه بر ارزان بودن‌شان، دوام بالایی داشته و بر اساس استانداردهای بین المللی و استانداردهای ایران به تولید می‌رسند. این کارخانه که در سال 1389 و در تهران تاسیس شده است اقدام به تولید تیرآهن‌های سایز 14 با ظرفیت تولیدی 50 هزار تن در سال کرده است. در این کارخانه محصولات زیر به تولید می‌رسد:

    • تیرآهن
    • پروفیل
    • نبشی
    • ریل
    • انواع مختلف ناودانی

    جالب است بدانید که روش تولید نبشی و ناودانی در این کارخانه نورد گرم می‌باشد.

    تیرآهن پروفیل صنعت ماهان

    2. تیرآهن مجتمع فولاد شاهین بناب، ارزان‌ ترین تیرآهن‌

    از دیگر تیرآهن‌های ارزان قیمت بازار می‌توان به تیرآهن تولیدی شرکت فولاد شاهین بناب اشاره کرد. این کارخانه در سال‌های اول دهه 1380 و با مساحت 140 هکتار تاسیس گشت. این مجتمع چندین شرکت تابعه دارد مثل گسترش فولاد شهریار و مجتمع فولاد صنعت سهند. این شرکت به تولید انواع محصولات فولادی می‌پردازد:

    • شمش‌های فولادی
    • انواع میلگرد آجدار
    • نبشی
    • ناودانی
    • تیرآهن

    هنگامی که می‌خواهیم تیرآهن‌های ارزان در بازار را بررسی کنیم همواره نام محصولات این شرکت در صدر فهرست قرار می‌گیرد. این شرکت به عرضه تیرآهن‌های نیمه سبک در اندازه‌های 14 و 16 مشغول است. شرکت شاهین بناب به تولید تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی یا همان I beam می‌پردازد. این تیرآهن‌ها دارای وزن کمی هستند و تحت عنوان تیرآهن نیمه سبک شاهین بناب مشهور است. این کارخانه تولید تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی نیمه سبک را با سایز 14, 16, 18 و 20 انجام می‌دهد. ظرفیت تولید سالانه محصولات فولادی در این کارخانه سالیانه 1.900.000 تن می‌باشد.
    فولادسل کار فروش تیرآهن از طریق این کارخانه را آسان کرده است و شما می‌توانید به راحتی تجربه یک خرید امن را داشته باشید.

    تیرآهن مجتمع فولاد شاهین بناب، ارزان‌ترین تیرآهن‌

    3. تیرآهن گروه ملی اهواز

    تیرآهن‌های تولیدی توسط گروه ملی صنعتی فولاد ایران، از دیگر شرکت‌های تولیدی در این زمینه است که با قیمت پایین می‌توان این محصول را تهیه کرد. این شرکت در سال 1342 تحت عنوان اولین کارخانه نورد فولاد در کشور در شهر اهواز به تاسیس رسید. هدف این کارخانه تولید محصولات فولادی مانند موارد زیر است:

    • میلگرد ساده و آجدار
    • نبشی
    • تیرآهن

    این مجموعه پس از انقلاب تحت عنوان گروه ملی صنعتی فولاد ایران به فعالیت خود ادامه داد. این کارخانه مشغول تولید تیرآهن‌هایی در سایز 12, 14, 16, 18 و 20 با ظرفیت تولیدی سالیانه 1.435.000 تن شد. تیرآهن‌های تولیدی این کارخانه شامل انواع تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی و بال نیم پهن موازی نیمه سبک می‌باشند. تولید همه تیرآهن‌های این کارخانه بر اساس استانداردهای ملی صورت می‌گیرد.

    تیرآهن گروه ملی اهواز

    4. ارزان‌ترین تیرآهن، فولاد البرز ایرانیان فایکو

    تیرآهن‌های تولید توسط شرکت فولاد البرز ایرانیان فایکو از نوع IPN و IPE می‌باشند. مواد اولیه به کار رفته در این کارخانه برای تولید تیرآهن بسیار باکیفیت بوده و محصولات فولادی با استفاده از تکنولوژی روز جهان به تولید می‌رسند. شرکت فایکو که در مازندران به تاسیس رسید، یکی از کارخانه‌های نورد گرمی بوده و این شرکت اقدام به تولید تیرآهن‌های IPN و IPE با ظرفیت سالانه 1.5 میلیون تن می‌کند. استفاده از محصولات این شرکت در صنایع ساختمانی و صنایع دیگر بوده؛ از جمله محصولات تولیدی این شرکت شامل:

    • انواع میلگردهای صنعتی و ساختمانی.
    • تیرآهن.
    • ناودانی.
    • نبشی.

    همچنین تیرآهن‌های تولیدی این شرکت تحت آزمایش‌های کنترل کیفی مختلفی قرار گرفته و بر اساس استانداردهای ایران و جهان به تولید می‌رسند.

    ارزان‌ترین تیرآهن، فولاد البرز ایرانیان فایکو

    5. تیرآهن احرامیان یزد

    یکی دیگر از تامین کننده‌های بزرگ تیرآهن در کشور کارخانه فولاد احرامیان یزد نام دارد. این شرکت در سال 1385 و با هدف تولید اتصالات لوله و… در یزد به تاسیس رسید. سپس تولید میلگردهای فولادی و تیرآهن و غیره را هم در دستور کار خود گذاشت. هم اکنون حدود 1600 نفر در این کارخانه مشغول‌اند. از جمله محصولات این کارخانه:

    • میلگردهای ساده و آجدار
    • مفتول
    • تسمه
    • خرپا و غیره

    سابق تولید تیرآهن این کارخانه بیش از 30 سال است. این مجموعه اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت، مقرون به صرفه و مطابق با استانداردهای بین المللی می‌کند. از جمله پرکاربردترین تیرآهن‌های تولید شده این کارخانه، تیرآهن های 16 و 18 می‌باشند. تیرآهن‌های این کارخانه به شکل شاخه‌ای روانه بازار می‌شوند. این شرکت تیرآهن‌های 14, 16, 18, 20 و 22 را با ظرفیت تولیدی 1.2 میلیون تن در سال تولید خواهد کرد.

    تیرآهن احرامیان یزد

    6. تیرآهن صفا طوس و ارزان‌ترین تیرآهن‌

    آخرین مجموعه‌ای که می‌توان ارزان‌ترین تیرآهن‌های بازار را در آن خرید، شرکت صفا طوس بوده که با ابعاد 120 تا 200 میلی متر در بازار پیدا می‌شود. شرکت صفا طوس مشهد در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه محصولات مختلفی را به تولید رساند:

    • انواع لوله‌ها
    • تیرآهن
    • ناودانی
    • نبشی
    • میلگرد

    تیرآهن صفا طوس و ارزان‌ترین تیرآهن‌

    این شرکت تولید تیرآهن‌های 120 تا 200 میلی متری را با ظرفیت تولید هر ساله 600 هزار تن را انجام می‌دهد. کارخانه صفا طوس در مشهد واقع شده و با به کارگیری استانداردهای مشخص شده برای تولید تیرآهن‌های با کیفیت و استفاده از تجهیزاتی که با فناوری‌های روز دنیا مطابق‌اند، سعی در ارائه ارزان‌ ترین تیرآهن‌های کشور داشته است.

    جمع بندی ارزان ترین تیرآهن

    در این متن به بررسی انواع کارخانه‌هایی که بهترین و ارزان‌ ترین تیرآهن را روانه بازار می‌کنند و فولادسل با آن‌ها همکاری مستمر دارند پرداختیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن، خرید تیرآهن و فروش تیرآهن با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول
    کاربرد تیرآهن چیست؟
    از انواع تیرآهن در ستون، اسکلت سازه، ساخت خرپا و غیره استفاده می‌شود.
    جان تیرآهن چیست؟
    جان همان قسمت اصلی تیرآهن است.
    چطور می‌توان اقدام به خرید ارزان‌ترین تیرآهن کرد؟
    شما عزیزان می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان فولادسل، از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید و اقدام به خرید بهترین و ارزان‌ترین تیرآهن کنید.
    نظر شما