شرکت خاور صنعت هما

شرکت خاور صنعت هما
فهرست مطالب

    خاور صنعت هما یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای انواع پروفیل و لوله فولادی در ایران است که با پشت سر گذاشتن فرایند پرفرازونشیبی، این روزها به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان عمدهٔ این عرصه تبدیل شده است. در ادامه، قصد داریم به معرفی این مجموعه بپردازیم و محصولات آن را هم از نظر بگذرانیم.

    دربارهٔ شرکت خاور صنعت هما

    اولین قدم‌های مجموعه خاور صنعت هما برای تولید مقاطع فولادی در سال 1377 برداشته شد؛ در آن زمان، مساحت کلی مجموعه چیزی در حدود 7 هزار متر بود که صرفاً یک خط تولید با هدف تولید انواع لوله و پروفیل سبک فولادی، را در خود جای داده بود. رفته‌رفته این مجموعه بر تعداد متخصصان و تجهیزات خود افزود و زیرساخت‌ها را هم در کنار آن افزایش داد.

     با بهره‌گیری از نیروی انسانی مجرب و کارآزموده در طی سالیان متمادی نام این شرکت در زمره پیشتازان صنعت فولاد قرار گرفت. امروز شرکت خاورصنعت هما با ۱۶ خط تولید لوله فولادی، ۳ خط تولید استنلس استیل، ۶ خط رشته کن و ۳ خط شیت کن در زمینی به مساحت ۴۰۰۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید انواع لوله از سایز ۱۰ تا ۷۶ میلیمتر و ضخامت ۳/۰ تا ۲میلیمتر را داراست.

    محصولات پروفیل از سایز ۱۰×۱۰ تا ۸۰×۴۰ میلیمتر با ضخامت مشابه می‌باشند. علاوه بر این خط لوله و پروفیل استنلس استیل با ظرفیت تولید ۲۰۰۰۰ تن در سال، اخیراً راه‌اندازی شده است. شرکت خاور صنعت هما با توجه به مفاهیم مشتری مداری و عرضه محصولات با قیمت و کیفیت رقابتی توانسته محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کند.

    این رویکرد علاوه بر رونق تولید باعث ارزآوری و اشتغال‌زایی این مجموعه در راستای سیاست‌های حمایت از تولید شده است.در سال‌های اخیر، این مجموعه حدود 40 هزار مترمربع مساحت دارد و امکانات قابل‌توجهی را هم در خود جای داده است. این امکانات شامل موارد زیر می‌شود:

    • 16 خط تولید مخصوص لوله‌های فولادی
    • 6 خط رشته کن
    • 3 خط تولید استنلس‌استیل
    • 3 خط شیت کن

    گفتنی است که خط تولید جدیدی هم در خاور صنعت هما راه‌اندازی شده است که توانایی ساخت 20 هزار تن لوله و پروفیل از جنس استیل ضدزنگ را به این مجموعه می‌دهد.

    از سال ۱۳۸۸ صادرات خاور صنعت به کشورهای مجاورمان همچون افغانستان، ارمنستان، تاجیکستان و … آغاز گردید و هم اکنون با ظرفیت ۶۰۰۰ تن در ماه یکی از بزرگترین صادرکننده های این عرصه می باشد . این مجموعه آمادگی تولید انواع بارهای سفارشی با طول و مقطع دلخواه مشتری را دارد.

    محصولات کارخانه خاور صنعت هما

    • لوله فولادی تولیدی خاور صنعت هما
    • استنلس استیل خاور صنعت هما

    باتوجه‌ به جزئیاتی که در قسمت قبلی از خاور صنعت هما بیان کردیم، می‌توانید به‌خوبی تصور کنید که حجم تولیدات این مجموعه بالاست. گفتنی است که این حجم بالا معمولاً در ابعاد و سایزهای متنوعی تولید می‌شود و همین مسئله نیز، تأثیر چشمگیری در تنوع محصولی و گوناگونی مقاطع نهایی این کارخانه دارد که در نهایت، پاسخگوی طیف وسیعی از مشتریان داخلی و خارجی خواهد بود.

     در حال حاضر در کارخانه خاور صنعت هما، به تولید انواع لوله از قطر 10 تا 76 و ضخامت 0.4 تا 1.5 میلی متر مشغول می باشند. این کارخانه علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی محصولات خود را به کشورهای همسایه اعم از افغانستان، ارمنستان و تاجیکستان نیز صادر می نماید.

    گفتنی است که لوله‌های خاور صنعت هما در سایزهای 10 تا 76 میلی‌متر با ضخامت 0.3 تا 2 میلی‌متر و پروفیل‌ها نیز در سایزهای 10 در 10 تا 80 در 40 و با ضخامت‌هایی مشابه مقاطع لوله تولید می‌شوند. سبد محصولات این مجموعه به شرح زیر است:

    • پروفیل درب و پنجره
    • پروفیل مربعی
    • پروفیل مستطیلی
    • مقاطع باز
    • لوله

    اهداف شرکت تولیدی خاور صنعت هما

    هدف از راه اندازی خاور صنعت هما تامین نیاز کندانسورسازان؛ تولیدکنندگان لوازم خانگی؛ خودروسازان؛ قطعه سازان و تولیدکنندگان موتورسیکلت می باشد.

    خط تولید لوله های فولادی به این صورت است که ابتدا مواد اولیه به صورت رول وارد کارخانه گردیده و توسط دستگاه نواربر برش داده شده و از خط خارج می گردند.

    تمامی قالب ها در این واحد تولیدی توسط دستگاه cnc طراحی و ساخته می شوند. این شرکت با 15 خط تولید ، 6 رشته بر و 3 خط شیشه کن در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در حال حاضر توانایی تولید انواع لوله در سایزها و ضخامت های مختلف را دارا می باشد.

    دفتر مرکزی: تهرانپارس، چهارراه تیرانداز، بزرگراه رسالت، بین زرین و رشید، پلاک ۲۲۹ شمالی

    Khavar Sanat Homa Co
    نظر شما