شرکت مجتمع فولاد روهینا جنوب

شرکت مجتمع فولاد روهینا جنوب
فهرست مطالب

    صنایع فولاد روهینا جنوب (South Roohina Steel)

    شرکت مجتمع فولاد روهینا جنوب در زمینه ساخت میلگرد به ویژه گریدهای A4 و A3 مطابق استانداردهای ملی و بین المللی فعالیت دارد. این مجموعه در زمینه صرفه جویی در هزینه های مازاد، انرژی مصرفی و موارد این چنینی نیز تمرکز دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این مجموعه میپردازیم.

     

    تاریخچه مجتمع فولاد روهینا جنوب

    صنایع فولاد روهینا جنوب در سال 1389 در زمینی به وسعت 100 هکتار در استان خوزستان و در شهرستان دزفول تاسیس شد. این مجموعه از یک واحد نورد 500 هزار تنی به نام ریبار برخوردار میباشد. همچنین دارای یک واحد ذوب و نورد پیوسته 450 هزار تنی نیز به نام میدا میباشد. این واحد ضمن تامین بخشی از نیازهای کشور، پتانسیل این را دارد که یکی از صادرکنندگان محصولات فولادی نیز باشد.

    کارخانه فولاد روهینا جنوب در دو فاز بهره برداری میشود. فاز اول، نورد میلگرد ریبار: نورد 500 هزار تنی میلگرد. فاز دوم، ذوب و نورد پیوزته میلگرد: 450 هزار تن شمش و 450 هزار تن میلگرد آماده بهره برداری در سال 1398. از ویژگی های مهم این طرح، پیوستگی کامل خطوط تولید میباشد. به این معنا که شمش خروجی از ریخته گری این بخش بدون برش و کوره میانی وارد خط تولید نورد میشود. این تغذیه گرم و پیوسته در همه مراحل باعث صرفه جویی حداقل ۳۰ ٪ در انرژی مصرفی کارخانجات میشود.

     

    کارخانه نورد ریبار مجتمع فولاد روهینا جنوب

    این کارخانه از تکنولوژی و تجهیزات روز، و مصرف شمش 150×150 به عنوان مواد اولیه بهره میبرد. به همین جهت توان تولید سالیانه 500 هزار تن انواع میلگرد ساده و آجدار از سایز ۸ تا ۴۰ با گریدهای مختلف را دارد.

    کلیه تجهیزات خط تولید، کوره، جرثقیل ها، تصویه خانه “WTP”، از شرکت سازنده ایتالیایی دانیلی “DANIELI” می باشد. اجرای آن توسط مهندسین مجرب ایرانی و با نظارت متخصصین ایتالیایی بر اساس مشخصات شرکت دانیلی “DANIELI” انجام گردیده است.

    از ویژگی های مهم این خط تولید می توان به سیستم جوش سر به سر یا همان بیلت ولدر اشاره کرد. با امکان پیوند زدن شمش های خارج شده از کوره، حجم زیادی از هدر رفتن و ضایعات شدن مواد اولیه را کاهش میدهد.

     

    کارخانه ذوب و نورد پیوسته میلگرد فولاد روهینا جنوب

    این کارخانه از آهن اسفنجی و ضایعات آهن به صورت ترکیبی به عنوان مواد اولیه، استفاده می نماید. همچنین قادر به تولید سالیانه 450 هزار تن میلگرد آجدار و ساده از سایز 8 تا 40 با گریدهای مختلف میباشد.

    کارخانه ذوب و نورد پیوسته میلگرد از مهندسی و تکنولوژی بکار رفته در این خط تولید که مختص شرکت دانیلی “DANIELI” نیز می باشد استفاده مینماید. در این کارخانه کوره پیش گرم حذف گردیده و بصورت مستقیم و یکپارچه با مصرف آهن اسفنجی و ضایعات آهن، محصول میلگرد تولید می گردد.

    این سیستم نوین مهندسی سومین طرح اجرا شده در دنیا می باشد. با کاهش مصرف انرژی قابل توجه و به واسطه حذف مراحل میانی ذوب و نورد، به نام طرح تولید فولاد سبز در جهان نام برده میشود.

     

    اهداف شرکت مجتمع فولاد روهینا جنوب

    فولاد روهینا جنوب، تکیه بر تخصص و مهارت کارکنان و همچنین تدابیر و مدیریت صحیح مجموعه خود برده است. همچنین از تکنولوژی روز دنیا بهره میبرد. به همین جهت توانسته در جهت اقتدار این مرز و بوم با تولید محصولات با کیفیت فولادی در بازارهای داخلی و خارجی حضور پیدا کند. از جمله اهداف مهم این مجموعه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

    • تولید و عرضه محصولات متنوع و با کیفیت فولادی
    • پویایی در مسیر توسعه
    • حضور در بازارهای داخلی و جهانی
    • تولید اقتصادی محصولات و کسب رضایتمندی مشتریان
    • تولید و عرضه محصولات متنوع و با کیفیت فولادی

     

    محصولات کارخانه فولاد روهینا جنوب

    1. میلگرد ساده
    2. میلگرد آجدار

    محصولات کارخانه فولاد روهینا جنوب شامل انواع میلگرد A1-A2-A3-A4 به صورت ساده و آجدار میباشد. همچنین در اشکال مختلف آج دوکی و یکنواخت، جناقی و مرکب در سایزهای 8 تا 40 شاخه و 5 الی 16 کلاف میباشد. این میلگردها مطابق آیین نامه استاندارد ملی ایران 3132، ASTM A615 ایالات متحده آمریکا و BS 4449 انگلستان به بازارهای داخلی و خارجی ارائه میشود.

    مجتمع فولاد روهینا جنوب از پیشرفته ترین تجهیزات اروپایی و امکانات آزمایشگاهی طبق استانداردهای جهانی بهره میبرد. این مجتمع توان تولید انواع میلگرد جهت صادرات از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد.

    از جمله بارزترین ویژگی های محصولات فولاد روهینا جنوب، میتوان علاوه بر استحکام بالا به وزن سبک استاندارد هر شاخه محصول اشاره نمود. این ویژگی مهم کمک موثری در توجیه هرچه بیشتر پروژه ها به لحاظ اقتصادی خواهد داشت. به سبب بالا بودن استحکام و وزن پایین هر شاخه میلگرد، مصرف تعداد شاخه کمتر در واحد حجم کمتر میشود. به همین جهت سازه از لحاظ اقتصادی بسیار بهینه تر و به صرفه تر خواهد بود.

     

    بارزترین مزایای میلگردهای تولید شده در مجتمع فولاد روهینا جنوب:

    • استحکام فوق العاده میلگردها
    • کاهش هزینه های تولیدی
    • تولید محصولات اختصاصی مجموعه با توجه به تولید مواد اولیه در کارخانه
    • کاهش هزینه های انرژی
    • تولید به شیوه فولادی سبز

    آدرس دفتر تهران مجتمع فولاد روهینا جنوب: سعادت‌آباد، میدان کاج، بلوار سرو غربی، نرسیده به چهارراه شهرداری، پلاک ۴۵

    نظر شما