مجتمع فولاد صنعت بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب
قیمت میلگرد شاهین بناب
قیمت میلگرد شاهین بناب
بروزرسانی: 9 آبان 1402
محصولسایزگریدحالتواحد سفارشمحل تحویلقیمت ارزش افزوده نوسانات
میلگرد شاهین بناب A2 سایز 88A2شاخهکیلوگرمکارخانه21,240 1,912
میلگرد شاهین بناب A2 سایز 1010A2شاخهکیلوگرمکارخانه21,000 1,890
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 1010A3شاخهکیلوگرمکارخانه21,150 1,904
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 1212A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 1414A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 1616A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 1818A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 2020A3شاخهکیلوگرمکارخانه20,700 1,863
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 2222A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 2525A3شاخهکیلوگرمکارخانه20,700 1,863
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 2828A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
میلگرد شاهین بناب A3 سایز 3232A3شاخهکیلوگرمکارخانهتماس بگیرید -
فهرست مطالب

    شرکت فولاد صنعت بناب

    فولاد صنعت بناب مجموعه‌ای از 5 کارخانهٔ تولید محصولات فولادی است که سهم قابل‌توجهی در بازار داخلی فولاد دارند؛ این پنج مجموعه به تولید مقاطع فلزی گوناگونی می‌پردازند و از تجهیزات و خطوط تولید متنوعی برای این فرایندها استفاده می‌کنند. در ادامه، به شکل مختصر این گروه صنعتی و شرکت‌های تابعهٔ آن را بررسی خواهیم کرد.

    مجتمع فولاد صنعت بناب فعالیت خود را درچندین فاز از اواخر سال 1383 درزمینی به مساحت 132 هکتار درشهرک صنعتی بناب و با امکانات زیر بنائی ایده آل اعم ازدسترسی به جاده اصلی، راه آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز و آب و در اولين فاز با نام شركت فولاد شاهين بناب، آغاز کرد.

    درباره مجتمع فولاد صنعت بناب

    مجتمع فولاد صنعت بناب در سال 1383 اولین فعالیت‌های خود را آغاز کرد؛ همان‌طور که از نام این مجموعه مشخص است، شرکت‌های این واحد تولیدی در شهرک صنعتی بناب آذربایجان شرقی و در زمینی با مساحت 132 هکتار بنا شده‌اند. گفتنی است که موقعیت جغرافیایی این مجموعه بسیار قابل‌توجه است، چراکه از طرفی یک دسترسی مناسب به خطوط راه‌آهن و جادهٔ اصلی دارد و از طرف دیگر، در مجاورت نیروگاه‌های آب و گاز قرار گرفته که به‌سادگی می‌توانند نیازهای آن را برطرف کنند.

    شایان توجه است که کارخانه فولاد صنعت بناب از دو واحد ذوب مجزا بهره می‌برد که یکی از آن‌ها با استفاده از کوره‌های القائی و دیگری با کمک کوره‌های قوس الکتریکی کار می‌کنند؛ این بخش از کارخانه، توان تولید بازهٔ وسیعی از محصولات فولادی نظیر انواع میلگرد آجدار، انواع پروفیل، نبشی و ناودانی، انواع شمش فولادی و تیرآهن را به این مجموعه می‌دهد.

    کارخانه‌های مجتمع فولاد صنعت بناب

    کارخانجات ذوب و نورد هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب :

    ۱.کارخانجات ذوب فولاد صنعت بناب

    ۱-۱) مجتمع فولاد صنعت شهریار از نوع القائی با چهار ست کوره القائی ۲۰ تنی و ظرفیت سالیانه ۲۰۰،۰۰۰ تن

    ۲-۱) مجتمع فولاد شاهین دارای یک کوره قوس الکتریکی پنجاه تنی و ظرفیت سالیانه ۴۰۰،۰۰۰ تن

    ۲.کارخانجات نورد فولاد صنعت بناب

    ۱-۲) خطوط ۱ و ۲ شاهین متعلق به مجتمع فولاد شاهین با ظرفیت سالیانه ۵۰۰،۰۰۰ تن

    ۲-۲) خطوط ۳ و ۴ مجتمع فولاد صنعت بناب با ظرفیت سالیانه ۶۵۰،۰۰۰ تن

    ۳-۲) خطوط ۵ و ۶ مجتمع فولاد صنعت سهند با ظرفیت سالیانه ۶۵۰،۰۰۰ تن

    ۴-۲) خط ۷ (هجده استند ) شاهین متعلق به فولاد شاهین با ظرفیت سالیانه ۶۵۰،۰۰۰ تن

    هلدينگ فولاد صنعت بناب در راستای تولید محصول با کیفیت و منطبق با استانداردهای بین المللی و داخلی مبادرت به راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های شیمی، متالورژی و مکانیکی نموده ، به نحویکه در این راستا نائل به اخذ گواهینامه استاندارد۱۷۰۲۵ ISO/IEC شده است و به عنوان آزمایشگاه همکار با اداره کل استاندارد در سطح منطقه مطرح می باشد.

    فولاد صنعت بناب شامل چندین واحد تولیدی داخلی است که دارای خطوط تولید مجزایی هستند و هرکدام به ساخت مقاطع فلزی و محصولات فولادی گوناگونی می‌پردازند. جزئیات این کارخانه‌ها به شرح زیر است:

    • کارخانه فولاد شاهین بناب:

    سه خط تولید اصلی و یکی از دو واحد ذوب کلی مجتمع فولاد صنعت بناب، در این کارخانه قرار دارند. واحد ذوب مستقر در این کارخانه به روش کوره‌های قوس الکتریکی کار می‌کند و با نیروی برق تأمین می‌شود.

    گفتنی است که خط اول و دوم این واحد تولیدی مخصوص تولید میلگرد آجدار ساختمانی و شمش فولادی است و ظرفیتی برابر با 850 هزار تن میلگرد و 300 هزار تن شمش فولادی را در یک سال دارد. همچنین خط سوم این مجموعه که در سال 1390 به بهره‌برداری رسیده، مختص تولید شمش‌های فولادی با طول 12 متر است و ظرفیتی در حدود 400 هزار تن دارد.

    • کارخانه فولاد صنعت بناب:

    این بخش از مجتمع فولاد صنعت بناب در سال 1387 و در قطعه زمینی با مساحت 11 هکتار به بهره‌برداری رسیده است و دارای دو خط تولید اصلی می‌باشد. اولین خط تولید این واحد مخصوص تولید انواع میلگردهای آجدار ساختمانی، پروفیل‌های نبشی در سایزهای گوناگون و مفتول‌های آلیاژی است. دومین خط تولید نیز برای ساخت انواع پروفیل ناودانی و تیرآهن است. گفتنی است که ظرفیت کلی این کارخانه برابر با 450 هزار تن در سال است.

    • کارخانه فولاد صنعت شهریار:

    این کارخانه دارای نخستین خط ذوب و ریخته‌گری پیوسته در بخش‌های شمال غرب ایران به‌حساب می‌آید و 5 کورهٔ القائی با ظرفیت نهایی 100 تن را در خود جای داده است؛ این کوره‌ها برای ذوب‌آهن اسفنجی و قراضه و انجام فرایند آلیاژسازی به کار گرفته می‌شوند. گفتنی است که واحد ریخته‌گری پیوسته این مجموعه نیز به شکل اختصاصی بری تولید شمش‌های فلزی در ابعاد 150 در 150 و طول 6 متر به کار گرفته می‌شود. ظرفیت تولید این واحد در هر یک سال برابر با 150 هزار تن است.

    • کارخانه فولاد صنعت سهند:

    این واحد تولیدی مساحتی برابر با 11 هکتار دارد و از سال 1389 برای فولادسازی به کار گرفته شده است. این مجموعه به‌طورکلی برای تولید انواع میلگردهای آجدار ساختمانی به کار گرفته می‌شود و ظرفیتی در حدود 450 هزار تن در هر یک سال دارد.

    محصولات فولاد صنعت بناب

    در بخش قبلی به معرفی پنج واحد تولیدی مجتمع فولاد صنعت بناF پرداختیم و اطلاعاتی هم دربارهٔ توان تولید این واحدها به دست دادیم؛ با مطالعهٔ این اطلاعات به‌خوبی اهمیت محصولات این مجموعه را در تأمین نیازهای بازار داخلی درک خواهید کرد و متوجه سهم بزرگ این مجتمع در تولید سالیانه داخلی خواهید شد. در این بخش قصد داریم محصولات این مجموعه را به شکل کلی معرفی کنیم.

    • میلگرد آجدار:

    بخش بزرگی از تولیدات مجتمع فولاد صنعت بناب مربوط به ساخت میلگرد آجدار مطابق با دو استاندارد A2 و A3 در سایزهای 8 تا 32 است. گفتنی است که این محصولات به شکل عمده برای مصارف ساختمانی به کار گرفته می‌شوند.

    • تیرآهن:

    تیرآهن بخش دیگری از محصولات فولاد صنعت بناب را به خود اختصاص داده است و در انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شود.

    • پروفیل نبشی:

    این دسته از محصولات که با نام پروفیل‌های L نیز شناخته می‌شوند، بخشی دیگر از محصولات این واحد تولیدی هستند.

    • گردهای آلیاژی:

    گردهای آلیاژی گروهی دیگر از محصولات مجتمع فولاد بناب هستند که با جزئیات متفاوت در عناصر شیمیایی و تفاوت در ابعاد و قطر، به بازار عرضه می‌شوند.

    • پروفیل ناودانی:

    این محصول با نام پروفیل U نیز شناخته می‌شود و دارای دو استاندارد کلی است. گفتنی است که در فولاد صنعت بناب پروفیل ناودانی در انواع ابعادی گوناگونی تولید و عرضه می‌شود.

    دفترتهران: سعادت آباد، بلوار مدیریت، بلوار فرهنگ، نبش کوچه نور، ساختمان گروه مالی گردشگری، طبقه 2

    تلفن: 87700096-021

    Bonab Steel Complex
    نظر شما