کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان

کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان
فهرست مطالب

    شرکت صنایع نورد فولاد گلستان

    صنایع نورد فولاد گلستان، با کیفیت مطلوب محصولات و مطابق با استانداردهای روز دنیا، عنوان بزرگ ترین کارخانه نورد در شمال کشور را داراست. این شرکت با هدف تولید انواع میلگرد، مفتول و کلاف سالیانه 340 هزار تن، زمینه اشتغال 150 نفر در سال را به صورت مستقیم فراهم آورده است.

    کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان، به کارخانه نورد مینودشت نیز شناخته میشود. این کارخانه طی سالهای گذشته توانسته است علاوه بر رفع نیازهای داخلی مازاد محصولات خود را به کشورهای منطقه صادر کند. در حال حاضر جزو بزرگترین طرح های تولیدی تجاری استان گلستان با یک دهه سابقه و صادرکننده میلگرد در کشور است.

    هدف از تاسیس کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان، تولید کلاف و انواع میلگرد گلستان برای تامین نیازهای بازار داخلی و خارجی بود. در ادامه به بررسی بیشتر این مجموعه میپردازیم.

     

    تاریخچه شرکت صنایع نورد فولاد گلستان

    فعالیت های صنایع نورد فولاد گلستان، در ابتدا به صورت قراردادی بین مسئولان مربوطه و شرکت پومینی ایتالیا بسته شد. هدف آن خرید تجهیزات مربوط به خط نورد تولید میلگرد و انواع مقاطع ساختمانی بود.

    تمامی تجهیزات خط تولید مقاطع فولادی و میلگرد انگلستان به نام میلگرد گنبد کاووس شناخته میشد. این تجهیزات در سال 1375 مطابق با درخواست مجموعه، توسط شرکت پومینی تولید و به منظور نصب، به کشور ارسال میشد.

    به موازات دوره شش ساله، آماد سازی های لازم صورت گرفت. همزمان با آن نیز تکمیل تجهیزات خطوط تولید، منابع مالی کارخانه و تامین سرمایه در نظر گرفته شد. تامین سرمایه توسط ارگان هایی مانند بانک عامل، در زمینی به مساحت 6 هکتار برای تاسیس کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان بود.

    در سال 1381 عملیات اجرایی کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان کلید خورد. هدف از تاسیس این کارخانه، تولید کلاف و انواع میلگرد گلستان بود. پس از 8 سال تلاش شبانه روزی پرسنل، در سال 1389 خطوط تولید صنایع نورد فولاد گلستان به بهره برداری رسید.

    کارخانه فولاد گلستان، داراری آزمایشگاه هایی برای آنالیز و بررسی محصولات تولیدی خود میباشد. محصولات فولادی پس از خروج از خط تولید به وسیله متخصصین فنی، مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد. بازرسین مربوطه نمونه هایی از محصولات تولید شده را جهت بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی به واحدهای کنترل کیفی منتقل می نمایند.

    سپس روی این نمونه، تست های مختلف انجام میگیرد. نتایج حاصل از آن طی گزارشاتی همراه با محصولات ارائه میشود. خصوصیات کلی محصولات مانند سایز، گرید، طول و … نیز بر روی پلاک الصاقی محصول درج میشود.

     

    گواهینامه های شرکت صنایع نورد فولاد گلستان

    • دارای گواهینامه ISO 45001:2018
    • دارای گواهینامه ISO 14001:2015
    • دارای گواهینامه ISO 9001:2015
    • دارای گواهینامه ISO 10004:2018

     

    محصولات صنایع نورد فولاد گلستان

    1. میلگرد کلاف
    2. میلگرد نورد فورد گلستان

     

    میلگرد گلستان از سایز 5.5 تا 28 در بازار موجود میباشد. تولید کلاف های ساده و آجدار نیز از قطر 5.5 تا 14 میلیمتر میباشد. میلگرد گنبد ساده شاخه ای از قطر 8 تا 28 میلیمتر، و میلگرد آجدار گنبد کاووس نیز به صورت شاخه ای از قطر 8 تا 28 میلیمتر تولید میشود.

    میلگردهای ساده این شرکت به صورت صاف و با مقاومت تسلیم و کششی 2400 و 3600 تولید میشود. گرید دوم به صورت ساده و با مشصخ آج 340 و با مقاومت تسلیم و کششی 3400 و 5000 تولید میشود. گرید سوم نیز به صورت آجدار جناغی و با میزان مقاومت تسلیم و کششی 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به مرحله تولید میرسد. میلگردهای کارخانه فولاد نورد گلستان، از سایز 5.5 تا 28 در بازار موجود میباشد.

    تمامی تجهیزات مربوط به خطوط تولید میلگرد گلستان، کلاف و… توسط شرکای پومینی طراحی میشود. این محصولات با همت پرسنل فنی شرکت و تحت نظارت کارخانه سازنده، نصب و راه اندازی میگردد.

    نظر شما