تفاوت استیل بگیر و نگیر چیست؟

تفاوت استیل بگیر و نگیر چیست؟
فهرست مطالب

    تشخیص صحیح مواد استیل در صنعت و ساخت و سازها امری بسیار حیاتی است. استفاده از استیل به دلیل خصوصیات متعددی از جمله مقاومت به خوردگی، استحکام مکانیکی بالا، و انعطاف‌پذیری گسترده، در زمینه‌های مختلف از جمله ساختمان، خودروسازی، و صنایع پتروشیمی بسیار رایج است. تشخیص دقیق بین دو نوع متداول استیل، یعنی استیل بگیر و نگیر، اهمیت بسیاری دارد و تاثیر مستقیم در عملکرد و کیفیت پروژه‌ها دارد.

    فرق استیل بگیر و نگیر در ترکیب شیمیایی و خصوصیات مکانیکی این دو نوع استیل مختلف است. استیل بگیر حاوی نیکل است و از خصوصیات ضد زنگ و مقاومت به خوردگی بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، این نوع استیل در مقابل تاثیرات زیان‌آور محیطی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. از سوی دیگر، استیل نگیر بدون حاوی نیکل است و به دلیل ساختار خاص آن معمولاً از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. تفاوت‌های این دو نوع استیل به ما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از خواص هرکدام در پروژه‌های خود بهره‌مند شویم.

    ورق استیل بگیر چیست

    استیل بگیر نوعی فلز آلیاژی است که حاوی نیکل به مقدار قابل توجهی می‌باشد. این ترکیب شیمیایی بین فولاد و نیکل قرار گرفته است و به دلیل این ترکیب منحصر به فرد، خصوصیات فیزیکی و مکانیکی مناسبی دارد. نسبت نیکل در استیل بگیر معمولاً بین 8 تا 30 درصد است که باعث افزایش مقاومت به خوردگی و حفاظت در برابر شرایط محیطی مختلف می‌شود. استحکام مکانیکی بالا، مقاومت به دماهای بالا، و انعطاف‌پذیری مطلوب از ویژگی‌های مهم استیل بگیر است.

    استیل بگیر به دلیل خصوصیات خاص خود در صنایع مختلف به کار می‌رود. در صنعت پتروشیمی، این نوع استیل به عنوان مواد سازنده تجهیزات مقاوم به خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، در صنعت خودروسازی به دلیل مقاومت به خوردگی و زیبایی سطح، در تولید قطعات خودرو نیز کاربرد دارد. استیل بگیر به عنوان مواد ساختمانی، در ساخت و سازهای مورد نیاز در محیط‌های خاص و دشوار نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از این نوع استیل مزایایی از جمله مقاومت بالا به خوردگی، طول عمر بیشتر، و استحکام مکانیکی قابل توجه را به همراه دارد. تفاوت‌های اصلی در ساختار و مشخصات و قابلیت‌های آن‌ها است:

    • مقاومت در برابر اکسیداسیون
    • مقاومت در برابر خوردگی خاصی
    • میزان هر آلیاژ به کار رفته برای تولید ورق استیل برای استحکام کششی
    • نقطه ذوب

    ورق استیل بگیر

    ورق استیل نگیر چیست

    ورق استیل نگیر چیست ؟ ورق استیل نگیر به ورق هایی گفته می شود که از نوع آستنیتی می باشد که از وجود نیکل در آلیاژ استنلس استیل گروه 300 ناشی میگیرد. همچنین این نام به دلیل اینکه جذب آهنربا نمی شود بر روی این ورق استیل قرار گرفته است.

    ورق استیل نگیر توسط آهن ربا جذب نمی شود. ورق استیل سری 300 دارای کروم هستند که به نگیر بودن ورق استیل منجر می شود. از روش های تشخیص استینلس استیل از کربن استیل ساده این است که در صورتی که اگر آهن ربا به آن نچسبد ورق استیل است ولی اگر آهن ربا به آن بچسبد دلیل بر تشخیص ورق استیل از فولاد کربن ساده نیست. پس برای انتخاب یک ورق استیل مناسب باید به نکات زیادی دقت کرد. ورق استیل نگیر، ورق استیل براق، ورق استیل مات، ورق استیل خش دار، ورق استیل روکش دار، ورق استیل نسوز، ورق استیل ضد اسید، ورق استیل رنگی، ورق استیل طرحدار.

    اصلی‌ترین تفاوت استیل بگیر و نگیر

    درواقع اگر بخواهیم بررسی کنیم که اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت استیل بگیر و نگیر چیست باید به خاصیت مغناطیسی آن اشاره کنیم. همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد، برای دسته بندی انواع ورق استیل، استانداردهای متنوعی وجود دارد. اما بزرگ ترین دسته بندی آن ها نوع بگیر و نگیر بودن ورق استیل است که به طور آشکار، فرق استیل بگیر و نگیر در خاصیت مغناطیسی آن هاست.

    یکی از عواملی که باعث می شود که ورق استیل بگیر جذب آهن ربا شود، ساختار بلوری ورق استیل است. همچنین این نوع از ورق های استیل، مقاومت متفاوتی را در مقابل حرارت از خود نشان می دهند. به عنوان مثال، هنگامی که ورق استیل بگیر، در مقابل حرارت مستقیم قرار می گیرد، به سادگی میزان قابل توجهی از کربن و کروم خود را از دست داده و دچار پوسیدگی و تغییر رنگ می شود.

    در این حالت حرارت باعث می شود که ورق استیل، دچار تغییر ساختار بلوری شده و زنگ زدگی در آن صورت گیرد که این فرآیند، عمدتا در ورق استیل بگیر سری 400 روی می دهد که به طور معمول، در مصارف صنعتی با حساسیت بالا، به کار گرفته نمی شود. در ادامه به طور جزئی، به بررسی این تفاوت‌های ورق استیل بگیر و نگیر می‌پردازیم:

    تفاوت از نظر ریزساختار

    تفاوت در ترکیب شیمایی ورق های استیل، درنهایت، موجب تفاوت در ریزساختار آن‌ها نیز می‌شود. ریزساختار یک فلز، درواقع به چینش فازهای موجود در آن اشاره دارد که از طریق میکروسکوپ، قابل مشاهده است. مقدار و نوع عناصر موجود در ترکیب فلز، مهم‌ترین عاملی است که ریزساختار آن را مشخص می‌کند.

    براساس ریزساختار، فولادهای زنگ نزن را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. در ادامه با معرفی سه مورد از مهم‌ترین این دسته‌بندی‌ها، درباره خاصیت بگیر و نگیر بودن آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

    روش تشخیص ورق استل بگیر و نگیر

    فولاد زنگ نزن فریتی

    فولادهای زنگ نزن فریتی اغلب بین ۵/۱۰ تا ۲۷ درصد کروم و کمتر از ۵/۰درصد نیکل در ترکیب خود دارند. این عناصر باهم ساختار کریستالی BCC را ایجاد می‌کنند. ساختار کریستالیBCC ، منجر به ایجاد خاصیت مغناطیسی در فولادهای فریتی می‌شود و آن‌ها را در دسته استیل‌های بگیر قرار می‌دهد.

    فولادهای فریتی در مواردی چون صنایع پتروشیمی، لوله‌های انتقال مواد نفتی، ساخت اگزوز خودروها، وسایل کشاورزی و لوازم خانگی کاربرد دارند. استیل های سری ۴۰۰ در دسته فولادهای فریتی و درنتیجه بگیر قرار دارند.

    فولاد زنگ نزن آستنیتی

    عناصر آلیاژی اصلی موجود در ترکیب فولادهای زنگ نزن آستنیتی شامل کروم، نیکل و منگنز می‌شود. این فولادها ۱۶ تا ۲۰ درصد کروم و ۷ تا ۲۰ درصد نیکل دارند. ازآنجا که نیکل پایدارکننده فاز آستنیت است، این فولادها در همه دماها از فاز آستنیت تشکیل شده‌اند.

    حضور نیکل در فولادهای آستنیتی موجب حفظ استحکام آلیاژ در دمای بالا می‌شود و مقاومت به خوردگی را بسیار بالا می‌برد. به همین دلیل در ساخت کوره‌ها، لوله انتقال مواد شیمیایی و مبدل‌های حرارتی از این آلیاژها استفاده می‌شود.

    ساختار آستنیتی، اغلب غیرمغناطیسی و نگیر است. اما ازطریق انجام برخی فرایندهای عملیات حرارتی و سخت‌کاری می‌توان فاز فریت بیشتری را در آن‌ها ایجاد کرد که درنهایت به مغناطیسی شدن آن منجر می‌شود. فولادهای زنگ نزن سری ۲۰۰ و ۳۰۰ در این دسته قرار دارند و از نوع نگیر به‌شمار می‌روند.

    فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی

    استنلس استیل مارتنزیتی، به فولادهایی گفته می‌شود که پس از ریخته‌گری و تشکیل مذاب، با سرعت زیادی سرد شده‌اند و بیشترین درصد کربن را در بین آلیاژهای فولاد زنگ نزن دارند. حضور این مقدار کربن موجب تشکیل کاربید کروم در مرز دانه‌های فولاد شده و کاهش مقاومت به خوردگی آن را به همراه دارد.

    مقاومت به خوردگی کمتر فولادهای مارتنزیتی درمقایسه با انواع فریتی و آستنیتی و نیز استحکام و سختی بالاتر نسبت به این فولادها، موجب تفاوت در کاربرد و همچنین قیمت آن‌ها شده است. از استیل مارتنزیتی معمولا در ساخت کارد، فنر، قاشق و … استفاده می‌شود.

    این نوع استنلس استیل در حالت کلی در ۴ گروه کروم‌دار، کروم-نیکل دار، پیرسختی‌پذیر و مقاوم به خزش قرار دارند و باید گفت که اکثرا دارای خاصیت مغناطیسی بوده و به اصطلاح بگیرند.

    ورق استیل نگیر

    مقایسه قابلیت جوشکاری ورق استیل بگیر و نگیر

    جوشکاری استیل بگیر نسبت به نوع نگیر، کمی سخت‌تر صورت می‌گیرد و نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد. دلیل این موضوع را می‌توان به تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر در مقدار کربن آن‌ها مربوط دانست. چراکه استیل‌های بگیر، مقدار کربن بیشتری را در ترکیب خود دارند که جوشکاری را سخت می‌کند.

    ترکیب شیمیایی؛ مهم ترین تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

    گرچه از نظر بازاریان تفاوت قیمت ورق استیل بگیر و نگیر مهم‌ترین مسئله در خرید این نوع کالای فولادی است، اما باید بدانید که این دو گروه استیل تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. استیل‌های بگیر و نگیر، طیف گسترده‌ای از گریدهای فولاد زنگ نزن را در بر می‌گیرند. بنابراین بدیهی است که ترکیب‌های بسیار متنوعی نیز داشته باشند. اما باید گفت که مهم‌ترین تفاوت این دو گروه از نظر ترکیب شیمیایی، مربوط به مقدار نیکل آن‌ها می‌شود. هرچه مقدار نیکل در این فلزات بیشتر باشد، به تبع، خاصیت مغناطیسی ضعیف‌تر شده و فلز، نگیر می‌شود.

    اگر بخواهیم اصلی‌ترین فرق استیل بگیر و نگیر در ترکیب شیمیایی را بگوییم، شامل موارد زیر می‌شود:

    • مقدار کروم موجود در استیل بگیر بیشتر از استیل نگیر است.
    • فولادهای نگیر، نیکل بیشتری نسبت به انواع بگیر دارند.

    انواع گرید ورق استیل بگیر و نگیر

    ورق‌های استیل بگیر در بازار به دلیل ویژگی‌های فنی مختلف، از جمله سختی، مقاومت به خوردگی، و دمای تحمل، با گریدهای مختلف از جمله استیل بگیر 430، 409، 439، 410، 420 و 440 عرضه می‌شوند.

    ورق استیل نگیر با 12 درصد کروم ، فولاد را تبدیل به یک آلیاژ ضد زنگ به نام ورق استنلس استیل می نماید .در صورتی که کروم استفاده شده در ورق استنلس استیل بالاتر رود خاصیت مغناطیسی فولاد را نیز از دست داده و تبدیل به ورق استیل 304 یا همان ورق استیل نگیر می گردد. رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ استیل‌های سری 300 هستند که خود به انواع مختلفی مثل 303، 304، 305، 316، 321 و 347 تقسیم می‌شوند و در بین آن‌ها استیل 304 با اختلاف قابل توجهی از بقیه پرکاربردتر و رایج‌تر است.

    پرکاربردترین ورق استیل بگیر و نگیر

    در اینجا پرکاربردترین انواع گریدهای ورق استیل بگیر و نگیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

    • ورق استیل بگیر 410

    ورق استیل 410 یک فولاد ضد زنگ با سختی و مقاومت بالا است. این گرید می‌تواند دماهای مرتفع را تحمل کرده و در برابر خوردگی، گازهای گرم، بخار، مواد غذایی، اسیدهای خفیف، آب شیرین، هوای خشک و مواد قلیایی مقاومت نشان دهد.

    • ورق استیل بگیر 420

    ورق استیل 420 از سختی بالایی بهره می‌برد که از عملیات حرارتی حاصل می‌شود. این گرید از مقاومت خوبی در برابر خوردگی برخوردار است و برای ساخت چاقوها به خوبی مشهور است.

    • ورق استیل بگیر 430

    گرید 430 یک فولاد فریتی با استحکام بالا و مقاومت خوب در برابر خوردگی است. این نوع ورق، حداکثر دمای تحمل را تا 870 درجه سانتی‌گراد دارد و در مقابل اکسیداسیون تا 815 درجه سانتی‌گراد پایداری دارد.

    موارد کاربرد ورق استیل بگیر

    • ورق استیل نگیر 304

    ورق استیل 304، که به استیل ۱۸-۸ نیز در بازار شهرت دارد، پرکاربردترین گرید استیل نگیر است که به دلیل ارائه خواص بسیار مطلوب، طیف گسترده‌ای از کاربردها را دربرمی‌گیرد. از تولید لوازم آشپزخانه، تجهیزات پزشکی و دارویی گرفته تا تولید تجهیزات مختلف در صنایعی چون خودروسازی، نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی و … ردپایی از استیل گرید ۳۰۴ دیده می‌شود.
    وجود عناصر مختلف نظیر کربن، سیلیکون، منگنز، فسفر، گوگرد، کروم و نیکل در ساختار این ورق فولادی، این محصول گزینه‌ای ایده‌آل در مقابله با عوامل آسیب‌زای محیطی است و از جهت خواص شکل‌دهی و جوش‌پذیری، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در پیش پای صنعتگران و تولیدکنندگان است.

    • ورق استیل نگیر ۳۱۶

    در درجه دوم از پرمتقاضی‌ترین ورق‌های استیل موجود در بازار، می‌توان به ورق استیل گرید ۳۱۶ اشاره کرد. قیمت ورق استیل ۳۰۴ کمتر از ورق استیل ۳۱۶ است. اختلاف قیمت این دو ورق را می‌توان مربوط به ترکیب شیمیایی و خواص مقاومت به خوردگی آن‌ها دانست. حضور مقداری مولیبدن در ترکیب گرید ۳۱۶، موجب ارائه خواص خوردگی بهتری از گرید ۳۰۴، خصوصا در محیط‌های کلریدی و دریایی شده است. از این‌رو در مواردی که مقاومت به خوردگی بالایی نیاز باشد، استفاده از ورق استیل ۳۱۶ توصیه می‌شود.
    ویژگی‌های مکانیکی و تفاوت‌های این محصول باعث می‌شوند که گرید 316 به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در بخش‌های آلودهٔ دریاها، محیط‌های حاوی اسید و سایر تأسیسات زیر آب یا شناور تبدیل شوند. علاوه بر این‌ها، ورق‌های تولیدشده با این گرید استفاده‌های بسیاری در تولید بخش‌های گوناگون موتورهای جت، ساخت مبدل‌های حرارتی کوچک و بزرگ و زیرساخت‌های مرتبط با تولید دارو دارد.
    توجه داشته باشید که در بسیاری موارد، می‌توان ورق استیل گرید ۳۱۶ را جایگزین ورق ۳۰۴ کرد و مانعی برای این کار وجود ندارد، جز قیمت. بالاتر بودن قیمت ورق استیل ۳۱۶ نگیر، می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای شما رقم بزند. بنابراین، پیش از خریدتان، حتما مشاوره فنی دریافت کنید تا انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید.

    • ورق استیل نسوز ۳۲۱

    این ورق، ترکیب شیمیایی نزدیکی با گرید ۳۰۴ دارد و تفاوت آن‌ها به حضور مقداری تیتانیوم در استیل ۳۲۱ مربوط می‌شود. از ویژگی‌های بارز ورق استیل ۳۲۱ می‌توان به مقاومت در مقابل اکسیداسیون در دماهای کاری بالا اشاره کرد. به همین دلیل با نام استیل نسوز نیز شناخته می‌شود و در تولید تجهیزاتی چون بویلرهای صنعتی، کاربرد دارد.

    • ورق استیل نگیر ۳۰۹ و ۳۱۰

    این گریدهای استیل که در دسته ورق‌های نسوز قرار دارند، در مواردی که به خواص دما بالای خوب نیاز باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت ورق استیل ۳۱۰ بیشتر از ورق ۳۰۹ است و دمای کاری بالاتری دارد.

    کاربردهای ورق استیل بگیر و نگیر

    در بررسی این موضوع که کاربردهای ورق استیل بگیر و نگیر چیست، می‌توان موارد زیر را مورد بررسی قرار داد.

    ورق‌های استیل بگیر در صنایع مختلف به عنوان مواد ساختاری با ویژگی‌های متنوع استفاده می‌شوند. در خودروسازی، این ورق‌ها برای ساخت قطعات مقاوم در برابر ضربه و فشار به کار می‌روند. در صنعت لوازم خانگی، مانند ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌ها، استفاده از ورق‌های استیل بگیر برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر بلندتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین، در ساخت کابینت‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی، این ورق‌ها به عنوان مواد پایه برای ساخت قطعات استفاده می‌شوند.

    از سوی دیگر، استیل نگیر با خصوصیات خاص خود، معمولاً در تولید تانکرها، کپسول‌ها، مخازن آب و سایر وسایل نگهداری مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق‌ها به علت مقاومت بالا در برابر خوردگی، تحمل فشار، و مقاومت در شرایط حاکمیت دما و فشار مورد ترجیح هستند. از این رو، در صنایعی که نیاز به استحکام و پایداری طولانی‌مدت دارند، استیل نگیر به عنوان یک انتخاب معتبر مطرح می‌شود.

    این نوع ورق استیل، میزان سختی بالاتری دارد؛ در نتیجه کاربردهای آن بیش تر در زمینه های صنعتی و ساختمانی است. تقریبا تمام کارخانه دارها و تولیدکنندگان قاشق و چنگال و یا … یا حتی سینک های ظرف شویی یا سینک و یا مصارف سبک ساختمانی دیگر از این نوع استیل استفاده می کنند. چون هم استحکام بالایی دارد و هم قیمت به صرفه!

    موارد کاربرد ورق استیل نگیر

    تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر در قیمت

    در انتخاب ورق مورد نیاز یک پروژه، علاوه‌بر خواص مورد انتظار، عامل قیمت بسیار تعیین‌کننده است. به عبارت دیگر نمی‌توان گفت که هرچقدر بیشتر هزینه کنیم، محصول بهتری را خریداری کرده‌ایم. تفاوت قیمت ورق استیل بگیر و نگیر، کم نیست. بنابراین باید دقت لازم را در انتخابتان داشته باشید تا متحمل ضرر مالی نشوید.

    در بازار، معمولا ورق استیل بگیر، قیمت کمتری از ورق استیل نگیر دارد. اما دلیل این اختلاف قیمت استیل بگیر و نگیر چیست؟ دلیل این موضوع را می‌توان به حضور نیکل، به عنوان عنصری گران قیمت در ترکیب فلزات نگیر دانست. استعلام روزانه قیمت هرکدام از این ورق‌های استیل، برای صنایع وابسته آن‌ها، بسیار حائز اهمیت است و وارداتی بودن این محصولات و تاثیرپذیری قیمت آن‌ها از نرخ ارز، این اهمیت را دوچندان می‌کند.

    مهم‌ترین نکات در زمان خرید استیل بگیر و نگیر

    برای اینکه بتوانید خریدی آگاهانه و مناسب انجام دهید، لازم است نکاتی را  قبل از خرید ورق استیل بسیار حیاتی است تا بتوانید . قبل از تصمیم‌گیری برای خرید ورق استیل، موارد زیر را به دقت مورد بررسی قرار دهید:

    • امکانات ارسال بار: اطمینان حاصل کنید که فروشنده امکان ارسال بار به تمام نقاط را دارد. اگر این امکان وجود نداشته باشد، باید برای بارگیری و ارسال بار خود به کمک ماشین و راننده دیگری باشید، که ممکن است هزینه‌های اضافی را به همراه داشته باشد.
    • شرایط خرید: اطمینان حاصل کنید که فروشنده امکان خرید عمده و یا با حجم کم را فراهم می‌کند. همچنین مطمئن شوید که شرایط پرداخت مانند پرداخت اقساط، چک و شرایط دیگر را فراهم می‌آورد.
    • باربری و تحویل بار: باید اطمینان حاصل کنید که بار شما بیمه شده باشد و در موعد مشخص و به سلامت به مقصد برسد.
    • گرید و نوع ورق: مشخص کنید که کدام گرید و نوع ورق استیل برای شما مناسب است، زیرا این موارد تاثیر زیادی بر قیمت و کارایی محصول دارند.
    • ابعاد ورق: ابعاد ورق را به دقت مشخص کنید و در صورت نیاز به ابعاد سفارشی، این نکته را به فروشنده اعلام کنید تا بتوانید ورق مناسب را تهیه کنید.

    با توجه به این موارد، شما می‌توانید خریدی اطمینان‌بخش و مناسب انجام دهید و از محصولات ورق استیل بهترین استفاده را ببرید.

    در آخر، استیل بگیر خوبه یا استیل نگیر؟

    تصمیم گیری بین استفاده از استیل بگیر یا استیل نگیر بستگی به نیازها و شرایط مختلف پروژه دارد. هر یک از این گریدها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که می‌تواند تأثیر بسزایی در عملکرد و ماندگاری محصولات شما داشته باشد.

    استیل بگیر (Austenitic):

    • مقاومت به خوردگی: استیل بگیر به دلیل حاوی نیکل، مقاومت بسیار خوبی به خوردگی دارد و در شرایط محیطی چالشی مانند مواد شیمیایی یا مخازن آب شور عملکرد بالایی دارد.
    • استحکام مکانیکی: این گرید از استحکام مکانیکی بالایی برخوردار است که آن را برای کاربردهایی که استحکام قوی مورد نیاز است، مناسب می‌کند.
    • مناسب برای دمای بالا: استیل بگیر در دماهای بالا نیز عملکرد مناسبی دارد و به راحتی در محیط‌های حاوی حرارت و فشار عالی عمل می‌کند.

    استیل نگیر (Ferritic):

    • قیمت مقرون به صرفه: استیل نگیر به دلیل عدم حاوی نیکل، قیمت کمتری دارد و برای کاربردهایی که برنامه محدودی دارند یا نیاز به کنترل هزینه دارند، گزینه مناسبی است.
    • مقاومت به حرارت: این گرید در مقابل حرارت نیز مقاومت خوبی دارد و می‌تواند در محیط‌های حاوی حرارت مورد استفاده قرار گیرد.
    • کاربرد در برخی محیط‌های خاص: استیل نگیر برای کاربردهای خاصی مانند تولید لوازم خانگی یا صنعت خودرو مناسب است.

    بنابراین، در انتخاب بین استیل بگیر و نگیر، نیازها و متغیرهای خاص پروژه شما تعیین‌کننده خواهند بود. اگر مقاومت به خوردگی و استحکام مکانیکی بالا برای شما اهمیت دارد، استیل بگیر مناسب است. اما اگر به دنبال یک راهکار مقرون به صرفه با مقاومت به حرارت مناسب هستید، استیل نگیر گزینه خوبی خواهد بود.

    تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

    استعلام قیمت و خرید استیل بگیر و نگیر

    با توجه به گستردگی موارد کاربرد انواع ورق استیل بگیر و نگیر، یکی از نکات مهم در ثبت سفارش خرید این ورق‌های استیل، قیمت آنها است. استعلام قیمت ورق استیل بگیر و نگیر، از طریق شرکت‌های بازرگانی فعال حوزه آهن و واسط کارخانه‌های تولیدی این مقاطع فولادی به شما امکان می‌دهد تا پیش از خرید، به بهترین قیمت خرید استیل بگیر و نگیر دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، با توجه به تنوع گرید، کیفیت و ساختار ورق‌های استیل، استعلام قیمت ورق استیل نگیر و بگیر امکان بررسی قیمت روز این فراورده فولادی در بازار را فراهم می‌سازد.

    مهمترین نکته در بررسی و استعلام قیمت استیل بگیر و نگیر، اعتبار شرکت بازرگانی اعلام کننده قیمت است. این مجموعه‌های بازرگانی با دسترسی مستقیم به قیمت‌های اعلام شده توسط کارخانجات تولید کننده، با ارائه خدمات مشاوره و راهنمای خرید، ثبت سفارش انواع ورق استیل بگیر و نگیر را برای شما امکان‌پذیر می‌سازند.

    جمع بندی

    در این مقاله به بررسی پاسخ ورق استیل نگیر چیست  پرداختیم. ورق استیل با توجه به میزان آلیاژهایی که در خود دارا است، انواع مختلفی دارد و ورق استیل بگیر که خاصیت جذب شدن توسط آهنربا را دارد، یکی از انواع پرکاربرد این ورق در صنعت است. شناختن جزئیات و ویژگی‌های هر کدام از انواع ورق استیل بگیر می‌تواند در انتخاب بهینه آن‌ها در صنایع مختلف تاثیرگذار بوده و ایمنی و کاهش هزینه‌ها را با هم برای صنعتگران به ارمغان بیاورد.

     

    نظر شما