راهنمای خرید انواع میلگرد. هرآنچه که نمی دانید!

راهنمای خرید انواع میلگرد. هرآنچه که نمی دانید!
فهرست مطالب

    راهنمای خرید میلگرد

    میلگرد یکی از اصلی‌ترین مصالحی است که در ساخت بسیاری از سازه‌ها کاربرد دارد و علاوه بر آن در صنایع مختلف دیگر نیز استفاده می‌شود. در حال حاضر میلگردها بر خلاف گذشته دارای انواع متنوعی هستند و با کیفیت‌های گوناگونی تولید می‌شوند. این ویژگی آن‌ها را برای مصارف مختلف مناسب می‌سازد. برای انتخاب یک میلگرد مرغوب و باکیفیت فاکتورهای متعددی به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید با مقایسه قیمت میلگرد کارخانه‌های مختلف یک خرید اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. علاوه بر این نکات دیگری نیز در راهنمای خرید میلگرد وجود دارد که می‌تواند خرید مطلوب‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه به بیان برخی از مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم.

    برای خرید انواع میلگرد بر روی لینک زیر کلیک کنید
    قیمت میلگرد

    توجه به کیفیت و نوع میلگرد

    قبل از هر چیز باید هدف خود را از خرید میلگرد مشخص کنید و بدانید که قصد دارید میلگرد را در ساخت چه نوع سازه‌ای به کار ببرید. میلگردها انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به میلگرد آجدار، میلگرد کلاف و میلگرد ساده اشاره کرد. با داشتن اطلاعات کافی در خصوص مشخصات فنی هر یک از انواع میلگرد، می‌توانید راحت‌تر محصول مد نظر خود را از فروشنده تقاضا کنید. در ضمن خوب است بدانید که نوع و کیفیت این محصول بر قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارد.
    کارخانه‌های متعددی در سراسر کشور به تولید میلگرد مشغول هستند اما اگر به دنبال میلگرد بادوام و مرغوب می‌گردید، باید از کیفیت مواد اولیه آن اطمینان حاصل کنید. هرچه شمش فولادی به کار رفته در ساخت میلگرد کیفیت بیشتری داشته باشد، میلگرد ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. خرید میلگرد از فروشنده‌های غیرمجاز احتمال نامرغوب بودن کالا را افزایش می‌دهد و می‌تواند به کیفیت پروژه و سازه شما لطمه جدی وارد کند. بنابراین اصالت میلگرد و کیفیت مواد به کار رفته در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

    توجه به سایز میلگرد

    در هنگام خرید میلگرد لازم است با اصطلاحاتی مثل سایز این محصول آشنا باشید. معمولا سایز هر میلگرد در کنار نام آن قید می‌شود و نشانگر قطر میلگرد است. احتمالا تا به حال عناوینی مثل میلگرد ۸، میلگرد ۱۶، میلگرد ۱۸ و مانند آن را شنیده‌اید. کارخانه‌های تولید میلگرد این کالا را از سایز ۸ تا ۴۰ تولید می‌کنند. این میلگردها به طور استاندارد بین ۶ تا ۱۲ متر طول دارند و متناسب با اندازه خود کاربردهای گوناگونی را در بر می‌گیرند. بعضی از انواع میلگردها مثل میلگرد ۱۸ به دلیل اینکه متقاضیان بیشتری دارند، معمولا نرخ بالاتری نسبت به سایر میلگردها داشته و دچار نوسانات قیمت بیشتری نیز می‌شوند.

    حروف مشخص‌کننده‌ی سایز آج میلگرد

    توجه به قیمت میلگرد

    از آنجا که میلگرد در ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع کشور کاربرد فراوانی دارد، یک محصول پرتقاضا به شمار می‌رود. به همین دلیل کارخانه‌های زیادی در اقصی نقاط کشور به ساخت و عرضه میلگرد روی آورده‌اند. انواع گوناگونی از میلگرد ساخته می‌شود که با توجه به مواد اولیه، سایز و کیفیت ممکن است قیمت‌های مختلفی داشته باشند؛ همچنین از دیگر عوامل موثر بر قیمت میلگرد می‌توان به نوسانات نرخ ارز، حجم تولید کارخانه‌ها، وزن و… اشاره کرد.

    1. نکات مهم قبل از خرید میلگرد

    خرید میلگرد برای پروژه‌های ساختمانی معمولا با هزینه زیادی همراه است و باید با دقت زیادی صورت بگیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید میلگرد اطلاعات کافی درباره این محصول داشته باشید و انواع مختلف میلگرد را بشناسید؛ همچنین می‌توانید با مهندسان پروژه مشورت کنید و متناسب با کاربرد مورد نظر خود نسبت به خرید میلگرد اقدام نمایید. یکی از مسائل مهمی که در راهنمای خرید میلگرد باید از آن صحبت کنیم، محاسبه وزن میلگرد است. اطلاع از وزن میلگرد به شما کمک می‌کند که هزینه‌های خرید این کالا را محاسبه کنید. برای به دست آوردن وزن میلگرد روش‌های مختلفی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    • با استفاده از جدول وزنی میلگرد که کارخانه سازنده میلگرد اعلام می‌کند، وزن هر شاخه میلگرد را محاسبه کنید.
    • وزن استاندارد میلگرد را از طریق جدول اشتال میلگرد به دست آورید.
    • یک نمونه کوچک از فروشنده دریافت کرده و وزن آن را بر حسب گرم، تقسیم بر طول نمونه بر حسب میلی‌متر کنید تا وزن میلگرد به کیلوگرم را مشاهده کنید.

    فرمول محاسبه وزن میلگرد

    2. نکات مهم حین خرید میلگرد

    پس از اینکه نوع و سایز میلگرد مورد نظر خود را به درستی انتخاب کردید لازم است در حین خرید میلگرد نیز به یکسری نکات توجه داشته باشید. اولین مسئله خرید از برندهای معتبر و شناخته‌شده است که باعث می‌شود خریدی مطمئن‌تر را تجربه کنید. کارخانه‌های باسابقه و قابل‌اعتماد را برای سفارش مصالح مورد نیاز خود انتخاب کنید تا از کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها اطمینان داشته باشید. نکته بعدی در نظر گرفتن مسافت و فاصله شما تا فروشگاه مصالحی است که از آن خرید می‌کنید. در صورت زیاد بودن فاصله، احتمالا هزینه بالایی را جهت حمل و نقل میلگردها متقبل خواهید شد.

    3. نکات مهم بعد از خرید میلگرد

    شاید تصور کنید که بعد از تحویل گرفتن میلگردها کار تمام شده است و نیازی نیست اقدامات دیگری انجام دهید. اما یکی از اصلی‌ترین بخش‌های راهنمای خرید میلگرد، نکات بعد از خرید این محصول به شمار می‌رود. اطمینان از اصالت کالا و بررسی نهایی موجب می‌شود طول عمر و کیفیت سازه شما افزایش پیدا کند. بنابراین پس از اینکه سفارش خود را تحویل گرفتید حتما لیبل روی میلگرد را با اطلاعات درج شده در فاکتور مطابقت دهید تا از وجود هرگونه تعارض جلوگیری شود.

    3. نکات مهم بعد از خرید میلگرد

    میلگرد را از کجا بخریم؟

    اگر قصد دارید میلگرد بخرید می‌توانید از روش‌های مختلف خرید میلگرد استفاده کنید. رایج‌ترین راه برای خرید میلگرد، مراجعه به بنگاه‌های فروش آهن‌‌آلات و مصالح ساختمان است. این روش برای کسانی که حجم خرید بالایی ندارند مناسب به نظر می‌رسد. اما در صورتی که می‌خواهید بیش از یک تریلی میلگرد تهیه کنید، خرید مستقیم از کارخانه به‌صرفه‌تر خواهد بود. اگرچه این راه نیز با محدودیت‌هایی مثل محدودیت حداقل خرید و عدم عرضه روزانه محصول مواجه است.
    در نهایت بهترین روش خرید میلگرد سفارش از شرکت‌های بازرگانی به صورت آنلاین یا حضوری است. چنین شرکت‌هایی معمولا با قراردادن شرایط فروش ویژه، تخفیف‌های مناسب و خرید اقساطی امکان خرید راحت‌تر را برای افراد فراهم می‌کنند. علاوه بر این با خرید از شرکت‌های بازرگانی قادر خواهید بود محصولات چندین کارخانه را با هم مقایسه کرده و دست به انتخاب بزنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید اعتبار و سابقه قابل قبول این نوع شرکت‌ها است.

    جمع‌بندی راهنمای خرید میلگرد

    چنانچه در حال احداث یک ساختمان هستید لازم است اطلاعات کافی در خصوص میلگرد و انواع مختلف آن داشته باشید. در این مطلب تلاش شد راهنمای خرید میلگرد به صورت جامع در اختیار شما قرار بگیرد. از جمله نکاتی که در هنگام خرید میلگرد باید به آن توجه داشته باشید نوع میلگرد، سایز مناسب، کیفیت و سبک یا سنگین بودن میلگرد است. با توجه به مشخصات هر نوع میلگرد می‌توانید محصولی را که با پروژه شما همخوانی دارد خریداری نمایید و به این ترتیب ساختمان بادوام‌تری را بسازید.

    در راهنمای خرید میلگرد تمام نکاتی که باید در قبل، بعد و حین خرید میلگرد مد نظر داشته باشید، بیان شد. با این حال ممکن است سوالاتی درباره خرید میلگرد برای شما ایجاد شده باشد؛ بنابراین خوب است نگاهی به سوالات متداول در این مورد بیاندازید.

    سوالات متداول
    چطور از قیمت میلگرد مطلع شویم؟
    برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد می‌توانید نام این محصول را در سایت فولادسل جستجو کنید تا نرخ روز اعلام شده توسط کارخانه‌های مختلف را مشاهده کنید.
    بهترین برند میلگرد چیست؟
    کارخانه‌های متعددی هستند که در زمینه تولید میلگرد از کیفیت خوبی برخوردارند. از جمله بهترین برندهای میلگرد می‌توان ذوب آهن اصفهان، حدید سیرجان، آناهیتا گیلان، ظفر بناب و راد همدان را نام برد.
    چطور میلگرد باکیفیت بخریم؟
    عواملی که در انتخاب میلگرد مناسب مهم هستند در راهنمای خرید میلگرد مطرح شد. این عوامل شامل توجه به سابقه کارخانه تولیدکننده، مواد اولیه به کار رفته در ساخت میلگرد و استاندارد تولید میلگرد می‌شود.
    نظر شما