شركت خیام فولاد نیشابور خراسان

شركت خیام فولاد نیشابور خراسان
فهرست مطالب

    شركت خیام فولاد نیشابور

    شركت خیام فولاد نیشابور خراسان بعنوان يكي از بزرگترين واحدهاي صنعتي بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران در زميني به مساحت بیش از 96 هکتار در 130 کیلومتری مشهدمقدس در شهرک صنعتی عطار نیشابور و مجاورت جاده و راه آهن مشهد- تهران واقع گردیده است.

    تاریخچه و معرفی شرکت خیام سپهر فولاد نیشابور

    • عمليات اجرايي خیام فولاد نیشابور در سال 1391 خورشیدی آغاز و در طی چندین سال باهمت و تلاش مضاعف متخصصان داخلی ادامه يافت.
    • حجم فعاليتهاي ساختماني و فني اجرا شده در پروژه مذکور در کشور كم نظير بوده است. قریب به 45،000 متر مكعب خاك برداري ، بالغ بر 7،000 متر مكعب بتن ريزي، 4،400 متر دیوارکشی اطراف سایت و 1،300 تن آرماتور ، نصب حدود 1،250 تن اسكلت فلزي، اجرای 3،560 متر جاده های داخل سایت و نصب 1،250 تن تجهيزات و ماشين آلات گوشه ای از افتخارات این مجموعه معظم تولیدی است.
    • با ورود محصولات فولادي خیام فولاد نیشابور ، به بازار و افزايش تدريجي توليد تا سقف ظرفيت اسمي سالانه 500 هزار تن درسال ، بخش عمده اي از نياز كشور به اين محصول استراتژيك بر طرف گرديد و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور صرف ایجاد اشتغال جوانان ایران اسلامی شده است.
    شركت خیام فولاد نیشابور در در دوران ماقبل بهره برداری با تفکر استراتژیک سازمانی و بررسی نیازهای آتی بازار کشور و منطقه برنامه های توسعه را نیز در دستور کارتدوین داشته و با درک مسئولیت اجتماعی خود ، حداکثر مساعی را در توجه به مسائل زیست محیطی و تولید محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی خواهدداشت.

    شرکت های تابعه خیام فولاد نیشابور

    • شرکت نیروگاه خیام شید
    • مجتمع کشت و صنعت زرین فولاد نیشابور
    • شرکت صنعتی و معدنی خیام سپهر نیشابور
    • شرکت روغن طلایی نیشابور

    معرفی واحدها و خط تولید فولاد نیشابور کارخانه

    نورد مقاطع سنگین : خیام فولاد نیشابور با ظرفیت 500 هزارتن در سال جهت تولید مقاطع تیرآهن H , I و نبشی و ناودانی با سایز بالا طراحی شده است. تجهیزات کارخانه توسط شرکت اروپائی تامین شده و از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در قسمت های مختلف خط تولید استفاده شده است.
    خط تولید خیام فولاد نیشابور متشکل از کوره پیش گرم گام به گام به ظرفیت 100 تن درساعت ، پانزده قفسه نوردی بصورت پیوسته ، بستر خنک کننده ، دستگاه تاب گیری و برش و بسته بندی اتوماتیک می باشد. خط تولید در زیر پوشش سوله هایی به مساحت 14.000 مترمربع قرارخواهد گرفت.
    خوراک ورودی این کارخانه شمش فولادی به ابعاد 150*150 و 200*200 میلیمتر بوده و قابلیت نورد شمش های ساختمانی و کم آلیاژ را دارد.
    از خصوصیات ویژه خط استفاده از سیستم اتوماسیون پیشرفته و به روز در سطح 2 در خیام فولاد نیشابور ، کوره پش گرم با مصرف پائین گاز (275 کیلوکالری به ازای هر کیلوگرم در حالت شارژ سرد) ، استفاه از قفسه های Housing Less ، استفاده از تکنولوژی جدید در تاب گیری و برش همزمان و کاهش طول خط تولید می باشد.

    محصولات شرکت فولاد نیشابور خراسان

    محصولات کارخانه خیام فولاد نیشابور عبارتند از:
    • تیرآهن I از سایز 80 تا 240 میلیمتر
    • تیرآهن H از سایز 100 تا 140 میلیمتر
    • نبشی از سایز 80 تا 150 میلیمتر
    • ناودانی از سایز 80 تا 240 میلیمتر
    شركت خیام فولاد نیشابور خراسان در زمینه تولید تیرآهن I و H، نبشی و ناودانی فعالیت دارد. تمامی محصولات این کارخانه، با تکیه بر استانداردهای روز ایران و اروپا تولید و روانه بازار می‌شوند.

    1- تیرآهن I

    تیرآهن IPE که از لحاظ شکل ظاهری مشابه با حرف انگلیسی I است، از جمله مقاطع سبک به حساب می‌آید و به تیرآهن I یا تیرآهن معمولی نیز معروف است. ضخامت بال تیرآهن I ثابت است.
    تیرآهن I شرکت خیام فولاد نیشابور، بر اساس استانداردهای ایران و اروپا تولید شده و در صنعت ساختمان سازی، به صورت خرپا، ستون، نعل درگاه و تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری به کار می‌رود. این تیرآهن ها نسبت به دیگر انواع، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیرآهن I کارخانه خیام سپهر نیشابور در سایز ۸۰ تا ۲۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

    2- تیرآهن H

    پروفیل های فولادی خیام فولاد نیشابور با بال پهن، تیرآهن IPB نام دارند و با عنوان تیرآهن H نیز شناخته می‌شوند. این تیرآهن‌ها که از جمله مقاطع سنگین به حساب می‌آیند، توسط چند تولیدکننده محدود از جمله خیام فولاد نیشابور تولید می‌شوند.
    در تیرآهن H، اندازه بال با اندازه ارتفاع برابر است. از این مقاطع فولادی برای ساخت تیر، خرپا و ستون استفاده می‌شود. با توجه به مقاومت بالای تیرآهن هاش، بیشترین کاربرد این نوع تیرآهن در سدسازی، پل‌سازی و برج‌سازی است. کارخانه خیام سپهر نیشابور تیرآهن H را در سایز ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر تولید می‌کند.

    3- نبشی

    نبشی، پروفیلی با دو ضلع عمود بر هم است و کاربرد بسیار بالایی در ساختمان‌سازی دارد. انواع نبشی در ساخت چارچوب، پایه‌های ستونی، پایه‌ها، دکل‌ها، سقف‌های سبک و شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای نبشی، در پشت‌بندی و مهار نیروی جانبی بین ستون‌هاست. نبشی های تولید شده توسط کارخانه خیام فولاد نیشابور در اندازه‌های ۸۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر تولید می‌شوند. قیمت نبشی تحت تاثیر قیمت شمش ورودی به کارخانه تغییر می‌کند.

    4- ناودانی

    پروفیل‌هایی با ظاهر شبیه به حرف U انگلیسی، به نام ناودانی شناخته می‌شوند. هر ناودانی دارای یک جان افقی و دو بال عمودی است. ناودانی به دو شیوه پرسی و فابریک تولید می‌شوند. همچنین ناودانی‌ها بر اساس شکل ظاهری در دو دسته C شکل و U شکل تولید می‌گردند که در ساخت آن‌ها دو استاندارد UPE و UPN مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاطع در صنعت و ساختمان‌سازی و در بادبندها، تیرها و ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناودانی تولید شده توسط کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور در اندازه‌های ۸۰ تا ۲۴۰ تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت ناودانی نیز همانند دیگر مقاطع فولادی، با تغییر قیمت شمش تغییر می‌کند.
    تمامی محصولات شرکت خیام فولاد نیشابور براساس استانداردهای روز ایران و اروپا تولید خواهند شد.

    خط مشی کیفی شرکت خیام فولاد نیشابور

    • توجه به اصل مشتری مداری و تلاش در ایجاد افزایش رضایت مشتریان
    • توسعه بازار از مسیر ارائه خدمات گسترده و انعطاف پذیر به مشتریان
    • افزایش تنوع محصولات و خدمات جهت برآورده کردن نیاز کشور
    • ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات شرکت بصورت مستمر
    • توجه به سرمایه انسانی بعنوان منابع استراتژیک سازمان و ارتقاء سطح توانمندی آنان
    • توجه به تامین کنندگان و کمک به ارتقاء دانش و کیفیت خدمات و محصولات آنان

    نظر شما