صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین

صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین
فهرست مطالب

    روی پوشان قزوین یکی از واحدهای صنعتی حرفه‌ای در داخل کشور است که به شکل تخصصی بر روی تولید محصولات گالوانیزه با استفاده از تجهیزات گوناگون تمرکز کرده است. با ما همراه باشید تا این مجموعه، تجهیزات به‌کاررفته در آن و محصولات نهایی خط تولید آن را به شکل مختصر اما دقیق به شما معرفی کنیم.

    تاریخچه صنایع گالوانیزه گرم روی پوشان قزوین

    شرکت روی پوشان قزوین با کادر تخصصی خود متشکل از مهندس مکانیک، مهندس متالوژی، کارشناس شیمی و کارگران ماهر در زمینه گالوانیزاسیون گرم انواع لوله و قطعه مطابق استاندارهای روز دنیا، توانایی گالوانیزه انواع لوله از سایز 2/ 1 الی 6 اینچ به صورت تمام اتوماتیک و از 8 الی42 اینچ به صورت نیمه اتوماتیک با ضخامت پوشش 45 میکرون به بالا و انواع مختلف قطعه با ضخامت 60 میکرون الی 100 میکرون با ظرفیت تولید 70 تن در روز را دارد.

    سیستم گالوانیزاسیون روی پوشان قزوین به روش غوطه وری گرم HOT DIP) ) بوده که به سه روش تمام اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک، ودستی تولید میگردد. لذا به توجه به این سه روش ضخامت پوشش از حداقل 45 الی 120 میکرون متغیر می باشد.

    نحوه بخش بندی لوله‌های روی پوشان قزوین بر اساس جنس کاربرد و چگونگی اتصال آن‌ها است. رایج‌ترین لوله‌ قزوین، لوله های گالوانیزه هستند. آن‌ها دارای پوشش گالوانیزه هستند که حدود 50 سال پیش پا به عرصه صنعت ایران گذاشته است. لوله‌های گالوانیزه روی پوشان قزوین کاربرد فراوانی از قبیل: گلخانه ، آب ، سازه فلزی ، کشاورزی و حصارکشی و … دارند.

    امکانات و تجهیزات خط تولید شرکت روی پوشان قزوین

    • در قسمت شست و شو و پیک لینگ روی پوشان قزوین 6 دستگاه مخزن روکش و فلزی وجود دارد.
    •  واحد پیشگرم خط تولید این شرکت به ابعاد 5/1 * 3 * 8 متر میباشد.
    • ابعاد وان مذاب خط تولید مذکور20/1 *2 *5/7 متر میباشد.
    •  در شرکت روی پوشان قزوین بخش های غلطک های مغناطیسی و مجموعه ی سیکلون و بخارزن و البته سیستم خنک کننده وجود دارد.
    •  بخش آخر نیز شامل واحد کنترل کیفیت و واحد آزمایشگاه میباشد
    •  همچنین مجموعه روی پوشان قزوین شامل 6 دستگاه جرثقیل سقفی ، ژنراتور ، کمپرسور ، دیگ بخار و دیگر تاسیسات جانبی میباشد.

    لازم به ذکر است که شرکت روی پوشان قزوین دارای ظرفیت تولیدی 15000 تن در سال میباشد.

    محصولات روی پوشان

    1. لوله گلخانه
    2. لوله گالوانیزه
    3. لوله مانیسمان روی پوشان قزوین
    4. لوله برق
    5. لوله قزوین

    گالوانیزه گرم روی پوشان قزوین

    Hot Dip Galvanizing استاندارد از یک فلز مذاب ساخته می شود که سطح یک قطعه را می‌تواند پوشش دهد. فلزی مذابی که برای این کار استفاده می شود، معمولا روی ذوب شده است.

    این اندرکنش کاملا ساده و راحت است و بهترین راه برای محافظت از فولاد در برابر آسیب محسوب می شود.  وقتی آهن روی مذاب آغشته می شود باعث به وجود آمدن یک لایه آلیاژ روی_فولاد که بر روی یک قطعه می شود که به طور کامل سطح قطعه را پوشش دهی می کند. تمام این مراحل را گالوانیزه گرم می نامند.

    اگر پوشش گالوانیزه شده در معرض رطوبت قبلی و یا در طول تشکیل لایه محافظ قرارگیرد ، سفیدک ظاهر میشود که اکثرا هیدروکسید روی است .از آنجاییکه این سفیدک بصورت توده انبوه بوجود می آید ، سطح پوشش نشان می دهد که عمیقا خورده شده است.

    رعایت نکاتی را که در نحوه انبار کردن قطعات گالوانیزه گفته شد و هچنین رعایت صحیح در طریقه حمل ، ایجاد ونتیلاسیون و ممانعت از تماس آن با رطوبت ، آب باران و آب کندانس مخصوصا زمان کوتاه بعد از پایان گالوانیزاسیون برای جلوگیری از سفیدک از عمده ترین مسائلی می باشد که بایستی مد نظر قرار داد.

    سفیدک پودرهای سفید رنگ می باشد که دارای چسبندگی بسیار ضعیف است ، اگر قطعات ، چسبیده بهم انبارشود و بعلت نبودن جریان هوا و یا اگر انبار فاقد سیستم ونتیلاسیون صحیح باشد آب و رطوبت در روی سطح قطعه جمع شده و ایجاد سفیدک مینماید.

    مزیت‌های پوشش گالوانیزه گرم لوله قزوین چیست؟

    • پوشش گالوانیزه لوله قزوین از عمری طولانی در برابر گرما، رطوبت بالا، باران و باد برخوردار است.
    •  هزینه ی نهایی لوله قزوین ارزان است.
    • برای قطعاتی که شکل‌های گوناگونی دارند، پوشش یکنواخت تشکیل می‌دهد.
    •  در حمل و نقل ، در برابر آسیب دیدگی مقاومت بالایی دارد و همچنین از فولاد در برابر خراشیدگی و زنگ زدگی های جزئی نیز محافظت می‌کند، زیرا خاصیت کاتودی دارد.

    لوله گلخانه روی پوشان قزوین

    در صورتی که قصد داریم گلخانه ای را تاسیس کنیم که کاملا استاندارد باشد، لوله گلخانه مناسب ترین انتخابی است که برای ساختار گلخانه به کار می رود. از همین روی بایستی لوله ها را با توجه به ساختاری که گلخانه دارد انتخاب نمائیم.

    لوله گلخانه‌ای مناسب ساخت گلخانه چیست؟

    یک سری لوله های فولادی درز دار برای آبیاری به روش قطره ای گلخانه استفاده می شود. از لوله گالوانیزه به این دلیل استفاده می شود زیرا دارای استحکام بسیار زیاد است.

    کاربرد لوله ها روی پوشان قزوین چیست؟

    امروزه لوله های گالوانیزه از پرکاربردترین لوله ها هستند که در تصفیه خانه‌ها، کشاورزی، دکل‌های مخابراتی، کابل برق، سازه های فلزی و سیستم های آبرسانی و … استفاده می شوند.

    انواع لوله گلخانه روی پوشان قزوین

    معمولا در سازه ها و تاسیسات گلخانه ای، از لوله ی گالوانیزه گلخانه ای استفاده می شود. وجود رطوبت کافی یکی از مهم ترین ارکان در رشد گیاهان می باشد. از همین روی با توجه به این که گیاهان در محیط گلخانه به صورت دائمی آبیاری می شوند بنابراین فضای داخلی آن کاملا مرطوب است. با توجه به این که سازه هایی که در گلخانه به کار می ورد فلزی می باشد بنابراین آسیب پذیری بالایی در شرایط مرطوب دارد.

    در نتیجه برای جلوگیری از آسیب ، خوردگی و زنگ زدگی، آن ها را گالوانیزه گرم یا سرد می‌کنند. پوشش گالوانیزه از جنس فلز روی است. سازه های فولادی و آهنی در برابر شرایط جوی و رطوبت مقاوم هستند. به همین دلیل از لوله‌های گالوانیزه در ساخت اسکلت گلخانه به وفور استفاده می شود. این لوله ها را لوله گالوانیزه گلخانه‌ای نامیده می شوند.

    لوله گالوانیزه شرکت روی پوشان قزوین

    آهنی است که توسط روی پوشانده می شود. در این روش حتی اگر پوشش آهنی شکسته شود آهن زنگ نخواهد زد. لوله های فلزی که سطح آن ها با فلز روی پوشیده شده است لوله گالوانیزه نامیده می شوند.

    در واقع با به کارگیری این روش نوع واکنش پیلی اکتروشیمیایی بین آهن و روی رخ خواهد داد که در این بین عملکرد روی به صورت قطب منفی و آهن به صورت قطب مثبت می باشد.

    روی به دلیل اینکه از نظر شیمیایی از آهن فعال تر است و دارای پتانسیل احیای کم تری نسبت به آهن است اکسید می شود، که در حقیقت پتانسیل اکسید بیشتری دارد. این نوع لوله گالوانیزه از جنس آهن نورد (کوبیده) شده است که توسط دستگاه درز جوش، درز آن به هم جوش خورده و سپس این لوله در مذابی از روی برده می شود.

    شرکت روی پوشان قزوین، دارای کادری مجرب و حرفه ای می باشد که اعم از مهندس مکانیک، مهندس متالوژی، کارشناس شیمی و کارگران ماهری می باشد که در زمینه ی گالوانیزاسیون گرم انواع لوله ها و قطعه فعالیت می کنند. اینگونه فعالیت ها مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می شود.

    به صورت نمونه توانایی گالوانیزه لوله روی پوشان قزوین از سایز 1/2 الی 6 اینچ به صورت تمام اتوماتیک و از 8 الی 42 اینچ به صورت نیمه اتوماتیک می باشد که ضخامت پوشش آن حدود 45 میکرون به بالا می باشد و انواع گوناگونی از قطعه با ضخامت 60 میکرون الی 100 میکرون با ظرفیت تولید 70 تن در روز را دارا می باشد.

    سیستم گالوانیزاسیون شرکت روی پوشان قزوین به روش غوطه وری گرم (HOT DIP) انجام می شود که تولید آن به سه روش کلی می باشد: تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی. پس با توجه به این سه روش ضخامت پوشش از حداقل 45 الی 120 میکرون قابل تغییر می باشد.

    امکانات و تجهیزات خط تولید روی پوشان قزوین گویای توان بالای تولید بوده و شامل مشخصات زیر است:

    1.  وان مذاب به ابعاد (طول) 800 سانتیمتر، عرض 130 سانتی متر و عمق 200 سانتی متر
    2.  وان شستشو به تعداد عدد
    3.  واحد کوره پیشگرم از ایزولاسیون نسوز و دمای کارکرد 200 درجه سانتی گراد
    4.  جرثقیل سقفی 5 تن به تعداد دستگاه

    ضمن اینکه علاوه برگرم نمودن مخازن چربیگیر و آب گرم و فلاکس در شرکت روی پوشان قزوین در انتهای خط عملیات بخار وهوای فشرده نیز تامین گردیده است تا بر اثر دمش بخار سطوح داخلی و خارجی لوله اتوماتیک به صورت یکنواخت و استاندارد گریتینگ گردد.

    لوله مانیسمان روی پوشان قزوین

    لوله مانیسمان روی پوشان قزوین یکی از پر مصرف‌ترین محصولات ما بین خریداران لوله مانیسمان است. شرکت روی پوشان نیز لوله های مانیسمان با کیفیتی برابر لوله مانیسمان آلمانی تولید می نماید.

    لوله مانیسمان جزء دسته لوله های بدون درز می باشد و تولید کنندگان آن برادران مانیسمان می باشند. به همین است که این لوله به این نام، نامگذاری شده است.

    همان طور که گفتیم لوله های مانیسمان روی پوشان قزوین به لوله های بدون درز نیز معروف هستند. روش تولید این لوله ها به گونه ایی هستند که روی بدنه آن‌ها هیچگونه جوش ورق انجام نمی شود. چون بدنه لوله های مانیسمان بدون درز و یکدست است. به همین علت در مقایسه با سایر لوله محکمتر هستند.

    این نوع از لوله ها به دلیل عدم جوش و آسیب پذیری کاربرد ویژه ایی دارد. و در نتیجه قیمتشان نسبت به سایرین بالاتر است. یکی دیگر از تفاوت های لوله مانیسمان با لوله های دیگر در ماده اولیه و نحوه ساخت آنها است. برای تولید لوله های درزدار روی پوشان قزوین از برش ورق و شکل دهی آن و جوش و در نهایت غلتک ( رول فرم) استفاده می‌شود. در حالی که برای تولید لوله های مانیسمان از شمش‌های فولادی و البته حرارت و کشش و غلتک استفاده می کنند.

    لوله برق روی پوشان قزوین

    به این لوله در زبان انگلیسی Conduit یا کاندوئیت گفته می شود. کاندوئیت اصطلاحا به معنای کانال، مجرا و یا معبر می باشد. لوله های برقی در کشورهای غربی چه جنس آن ها از فلز باشد و یا غیر فلزی باشد، به این نام شناخته می شود. اما در بازار ایران منظور از لوله کاندوئیت همان لوله سه متری دو سر جدار نازک می باشد.

    روش‌های گالوانیزاسیون لوله فولادی برق چیست؟

    لوله برق فولادی روی پوشان قزوین را از ورق‌ روغنی می‌سازند. سپس جهت محافظت از این لوله‌ فولادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی آن‌ها را به سه روش گالوانیزه می‌کنند.

    1. در روش اول قطعه را در عمق حوضچه مذاب فلز روی وارد می‌کنند تا تمام سطح قطعه از فلز روی پوشانده شود.
    2.  در روشی دیگر، ورق گالوانیزه را در کارخانه می‌سازند. سپس با دستگاه رول فرمینگ ورق گالوانیزه را به لوله تبدیل می‌کنند.
    3.  یک روش دیگری هم وجود دارد و آن گالوانیزاسیون به روش سرد می باشد. البته میزان ضخامتی که در روش گالوانیزه سرد به کار می رود کم تر از گالوانیزه می باشد. در نتیجه امکان دارد تا لوله مورد آسیب بیشتری قرار بگیرد. از همین روی می توان گفت طول عمر گالوانیزه سرد در مقایسه با گالوانیزه کمتر می باشد.

    لوله صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین

    به منظور محافظت از آسیب پذیری و خوردگی فلزات در برابر عوامل بیرونی ، عمل گالوانیزاسیون صورت می‌گیرد. در این روش، پوششی روی سطح فلزات آسیب پذیر به وجود می آورند. این پوشش شامل فلز روی و ترکیباتی از آهن است.

    دفتر مرکزی روی پوشان قزوین : تهران – سعادت آباد شمالی – بالاتر از میدان کاج – خیابان 12 ( شهید علی اکبر ) پلاک 22 -واحد 12
    تلفن: 3~22064840-021

     

    Qazvin coated galvanized pipe industries

    نظر شما