مهمترین نکات خرید ناودانی

مهمترین نکات خرید ناودانی
فهرست مطالب

    ناودانی‌های فولادی به عنوان یکی از محصولات اساسی در صنعت ساختمان‌سازی و خودروسازی اهمیت بسیاری دارند. این مقاطع فلزی با شکل مقطع حرف U به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در ساخت انواع سازه‌ها و قطعات فلزی به کار می‌روند. اما برای انتخاب و خرید ناودانی مناسب، باید به موارد مختلفی توجه کرد تا نیازها و مشخصات پروژه را به خوبی پاسخ دهند.
    در راهنمای خرید ناودانی به شما کمک میکنیم که چگونه ناودانی‌های فولادی را با دقت خریداری کنید. ابتدا با انواع ناودانی‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم، سپس به نکات مهمی که برای خرید آن‌ها باید در نظر داشته باشید، پرداخت خواهیم کرد.

    پیش از ثبت سفارش به این نکات خرید ناودانی توجه کنید

    نکات مهمی که در “راهنمای خرید ناودانی” ارائه میشوند، به کاربران کمک میکند تا هنگام خرید محصول، با مشکلی مواجه نشوند و بدون سردرگمی و تردید، محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایند. چنانچه برای اجرای پروژه‌های خود به میزان یا نوع خاصی از ناوانی نیاز دارید، توصیه میکنیم حتما نکات زیر را به عنوان راهنمای کامل خرید ناودانی مطالعه کنید و به کمک آن برای خرید اقدام نمایید.

    آشنایی با اصطلاحات رایج در مورد ناودانی

    • نرمال: ناودانی‌هایی که طول آن‌ها بین ۶ تا ۱۲ متر است و به دلیل این طول معمولاً به آن‌ها “ناودانی نرمال” گفته می‌شود.
    • کوتاه و بلند: ناودانی‌های کوتاه با طول ۶ متر و ناودانی‌های بلند با طول ۱۲ متر را به طور جداگانه شناخته می‌شود.
    • گلمیخ: ناودانی‌های برش خورده‌ را اصطلاحا “گلمیخ” می‌نامند.
    • سنگین: اصطلاحی که برای ناودانی‌هایی استفاده می‌شود که وزن آن‌ها بیشتر است، معمولاً به ناودانی‌های اروپایی سنگین گفته می‌شود.
    • گوشت: این اصطلاح به ضخامت ناودانی‌ها اشاره دارد و معمولاً برای ناودانی‌های با ضخامت بالا استفاده می‌شود.
    • جدول اشتال: جدولی که ابعاد و وزن مقاطع فولادی را مشخص می‌کند و به عنوان راهنمای استاندارد در بازار استفاده می‌شود.
    • بنگاه داری: هزینه‌ای که بنگاه برای بارگیری، انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هنگام بارگیری دریافت می‌کند، به عنوان بنگاه داری شناخته می‌شود.

    راهنمای خرید ناودانی

    یکی از مهمترین نکات خرید ناودانی، آشنایی با انواع آن است. شناخت انواع ناودانی پیش از خرید این امکان را به شما میدهد تا محصول مورد نیاز خود را بر اساس جنس، وزن یا شکل انتخاب نمایید و پروژه خود را بدون مشکل یا هزینه اضافی راه‌اندازی کنید.

    انواع ناودانی از نظر ظاهر

    ناودانی‌ها، مقاطع فلزی با شکل هندسی U هستند که بر اساس شکل ظاهری (ساده یا مشبک)، وزن، شکل سطح مقطع و کاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. تولید این مطاقع به دو روش فابریک و پرسی انجام می‌شود.

    انواع ناودانی از نظر جنس

    انواع ناودانی از نظر جنس، در دسته‌های مختلف از جمله گالوانیزه، آلومینیوم، استنلس استیل، فولادهای کربنی و پوشش‌دار گالوانیزه قرار میگیرند. دسته دیگری از این محصولات با استفاده از کامپوزیت‌های پلیمری، آلومینیوم، فولادهای ضدزنگ تولید میشوند. ناودانیهای آلومینیوم معمولاً سبک‌تر از بقیه هستند؛ به همین دلیل در ساخت چارچوب‌های در و پنجره، شاسی تریلرها و سازه‌های ساختمانی به کار می‌روند.

    انواع ناودانی از نظر ابعاد

    انواع ناودانی از نظر ابعاد، شامل ناودانی با بال‌های موازی UPE یا ناودانی با بال‌های مخروطی UPN می‌شوند. این مقطع از نظر وزن نیز در دو دسته سبک و سنگین قرار می‌گیرند که برای تفکیک آن‌ها، وزن و ابعاد استانداردی تعیین شده است. با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها و نیازهای پروژه‌های خود، می‌توانید بهترین نوع ناودانی را برای کاربردهای مختلف انتخاب کنید.

    روش‌های تولید ناودانی

    ناودانی‌ها به دو روش مختلف تولید می‌شوند. یکی از این روش‌ها نورد گرم است که در آن شمش‌های فولادی حرارت داده و به شکل ناودانی تبدیل می‌شوند. این نوع ناودانی‌ها به نام ناودانی فابریک هم شناخته می‌شوند و از استحکام بالایی برخوردارند.
    روش دیگر تولید ناودانی از ورق‌های فولادی استفاده می‌کند. در این روش، ورق‌ها به اندازه مورد نیاز برش داده و خم می‌شوند تا به شکل ناودانی برسند. این نوع ناودانی به نام ناودانی پرسی هم شناخته می‌شوند و شکل ظاهری بهتری دارند، اما استقامت کمتری دارند. انتخاب روش تولید ناودانی می‌تواند بستگی به نیاز و استفاده موردی داشته باشد.

    کارخانه های تولید کننده ناودانی

    بهترین کارخانه‌های تولید کننده ناودانی، با تولید محصولات با کیفیت، نیازهای صنعتی و ساختمانی کشور را تامین کرده و حتی بخشی از محصولات خود را به سایر کشورها صادر میکنند. انتخاب بهترین برند ناودانی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و نیازهای مشتریان، بهبود کیفیت پروژه‌ها و ساختمان‌ها را تضمین می‌کند.

    بهترین کارخانههای تولید کننده ناودانی در ایران شامل موارد زیر میشود:

    • شرکت فولاد ناب تبریز
    • گروه فولاد البرز غرب ابهر
    • شرکت ذوب آهن اصفهان
    • فولاد البرز ایرانیان (فایکو)
    • گروه صنعتی شکفته مشهد
    • فولاد کوهپایه
    • مجتمع پروفیل صنعت ماهان
    • شرکت فولاد سپهر ایرانیان

    استعلام قیمت ناودانی

    یکی از نکات مهمی که باید در راهنمای خرید ناودانی به آن اشاره کنیم، استعلام قیمت ناودانی است. قبل از خرید محصولات فولادی بخصوص ناودانی، حتما از قیمت دقیق آنها مطلع شوید. با توجه به اینکه قیمت این محصولات ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلف دائما تغییر میکند، پیشنهاد میکنیم حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از بررسی قیمت روز ناودانی، بهترین زمان را برای خرید ناودانی انتخاب نمایید.

    در حین ثبت سفارش به این نکات خرید ناودانی توجه کنید

    زمانی که در حال ثبت سفارش خرید ناودانی هستید، این نکات به عنوان راهنمای خرید ناودانی استفاده کنید:

    اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده

    در زمان استعلام قیمت ناودانی، اطلاعاتی مانند نوع استاندارد، سایز، طول شاخه، برند، تناژ درخواستی و محل تخلیه را به فروشنده اعلام کنید.

    تایید پیش فاکتور و واریز وجه

    پس از صدور پیش فاکتور، آن را به دقت بررسی کرده و در صورت تطابق با سفارش، وجه را واریز کنید. پس از پرداخت وجه، محصول به شما ارسال خواهد شد.

    هزینه‌های جانبی

    هزینه‌های بارگیری، باسکول و ارسال بار نیز باید در نظر گرفته شود و در زمان بارگیری پرداخت شوند.

    دقت داشته باشید که خرید ناودانی از شرکت‌های بازرگانی علاوه بر امکان خرید در تناژهای مختلف، امکان پیگیری وضعیت سفارش در تمامی مراحل را نیز فراهم می‌کند.

    پس از دریافت سفارش به این نکات خرید ناودانی توجه کنید

    راهنمای خرید ناودانی به نکات قبل خرید محدود نمیشود؛ بلکه نکاتی وجود دارد که باید بعد از خرید به آنها دقت کنید. در ادامه چند نکته ساده برای پس از خرید ناودانی معرفی میکنیم:

    هماهنگی های لازم برای دریافت سفارش

    به عنوان یکی از نکات خرید ناودانی، هنگام دریافت سعی کنید هماهنگی‌های لازم برای تخلیه و تحویل محصول را از قبل انجام دهید. به عبارت بهتر قبل از رسیدن محصولات مطمئن شوید که مکان تخلیه و افرادی که در این مرحله نقش دارند آماده و هماهنگ هستند.

    تسویه حساب نهایی

    معمولاً قیمت ناودانی بر اساس وزن آن محاسبه می‌شود؛ بنابراین، بعد از تعیین شدن وزن دقیق محصول و صدور فاکتور نهایی، تسویه مالی صورت می‌گیرد. در اینجا مهم است که مبلغ صحیح را پرداخت یا دریافت کنید.

    بررسی ویژگی‌ های ظاهری ناودانی

    بعد از خرید ناودانی، به دقت ویژگی‌های ظاهری آن از جمله رنگ، زنگ زدگی یا پوسیدگی آن را بررسی کنید. با رعایت این نکته مطمئن می‌شوید که محصول مورد نظر با خواسته‌های شما مطابقت دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

    مراحل خرید ناودانی از سایت فولاد سل

    شرکت فولاد سل یکی از مراکز معتبر کشور است که انواع محصولات فولادی از جمله ناودانی را با کیفیت عالی و بهترین قیمت بازار ارائه می‌دهد. روند خرید ناودانی از این شرکت بسیار آسان است، تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید و خریدی مطمئن و ایده آل را تجربه نمایید.
    برای خرید ناودانی ابتدا باید مشخصات و ویژگیهای محصول را به دقت بررسی کنید و انتخاب خود را بر اساس نوع نیاز و توانایی مالی انجام دهید. سپس سفارش خود را در سایت ثبت کرده و منتظر تماس کارشناسان فروش ما باشید. کارشناسان فولادسل با شما تماس گرفته و در صورت تایید شما، فاکتور پرداخت را برای شما ارسال میکنند. با پرداخت هزینه ناوانی، میتوانید محصولات خود را دریافت کنید.

    سخن پایانی

    در مقاله راهنمای جامع خرید ناودانی تمام نکات لازم برای خرید این محصول را معرفی کردیم. همانطور که اشاره شد، این محصول از مهمترین متریالهای مورد استفاده در صنایع ساختمانی است؛ به همین دلیل خرید آن باید با دقت و توجه بالایی انجام شود. با کمک این نکات ساده میتوانید خرید خود را با اطمینان و اعتماد بیشتری انجام دهید و مقاطع مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

    نظر شما