کارخانه ذوب آهن اردبیل

کارخانه ذوب آهن اردبیل
فهرست مطالب

    شرکت ذوب آهن اردبیل

    ذوب آهن اردبیل ظرفیت تولید 300 هزار تن مقاطع فولادی در سال را دارد. این مجموعه تولیدی در راستای اهداف توسعه‌طلبانه خود، خط ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت بالغ بر 500 هزار تن در سال احداث کرده است. در این کارخانه در ابتدای تاسیس، انواع ورق سیاه و روغنی را گالوانیزه می ‌کردند و لوله ‌های گالوانیزه و پروفیل مبلی و صنعتی تولید میشد.

    تاریخچه شرکت ذوب آهن اردبیل

    کارخانه ذوب آهن اردبیل در سال 1384 در زمینی به وسعت 52 هکتار تاسیس شد. این کارخانه یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی استان اردبیل میباشد. این مجموعه در زمینه تولید فولاد و آهن آلات فعالیت دارد.

    از مهم ترین محصولات شاخص این کارخانه میتوان به تولید میلگرد آجدار و ساده اشاره نمود. ظرفیت تولید آن 400 هزار تن در سال میباشد. تولید نبشی و تسمه نیز با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن در این کارخانه میباشد.

    شرکت ذوب آهن اردبیل با بیش از یک دهه تلاش توانسته زمینه ساز اشتغال بیش از 300 نیروی فنی به صورت سه شیفت باشد.

    ذوب آهن اردبیل یک دهه قبل با هدف تامین زنجیره فولادی کلنگ زنی شد. بعد از نصب و راه اندازی ماشین آلات و تکمیل خطوط تولید به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

    با وجود شرکت ذوب آهن اردبیل و شرکت های فولادی خصوصی بالغ بر 4 میلیون تن به میزان تولیدات سالیانه کشور افزوده خواهد شد.

    فاز اول این کارخانه باعث تولید 400 هزار تن میلگرد ساده و آجدار، تسمه، ریل و نبشی شد. این مجموعه شامل 5 فاز تکمیلی نیز میباشد. با بهره برداری از هر کدام، ظرفیت های تولیدی هر بخش ارتقا می یابد.

    برآورد میشود در پایان فاز پنجم، این مجموعه قادر به تولید نبشی، شمش، انواع ورق های فولادی و میلگرد باشد. احتمال میرود با فراهم سازی بسترها و سرمایه گذاری ‌های لازم، سبد تولیدات ذوب فولاد اردبیل نیز افزایش یابد. تاکنون برای راه اندازی کارخانه و تجهیزات آن بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

    محصولات کارخانه ذوب آهن اردبیل

    1. میلگرد
    2. تیرآهن
    3. نبشی بال مساوی
    4. شمش
    5. ناودانی

    جهت مشاهده لیست آنلاین قیمت نبشی ، ناودانی، میلگرد و سایر مقاطع و ورق‌های فولادی به صفحه هرکدام از محصولات مراجعه نمایید.

    میلگرد

    میلگرد اردبیل تحت استاندارد GOST ۳۸۰(۲۰۰۵) ST ۵SP و DIN ۴۸۸۱:۲۰۰۹ تولید می‌ گردد. میلگرد آجدار این کارخانه با کیفیت A۲ و A۳ در سایزهای ۸ تا ۱۰ میلیمتر به بازار عرضه می‌ گردد.

    تیرآهن

    تیرآهن ذوب آهن اردبیل تحت استاندارد ملی INSO۱۷۹۱ و DIN EN ۱۰۰ ۲۵ و در سایزهای ۱۴۰ تا ۲۰۰ تولید می‌ گردد. تیرآهن IPE دارای بال‌ هایی با ضخامت یکنواخت بوده و به عنوان تیرآهن معمولی در ایران شناخته می‌ شود.

    نبشی بال مساوی

    انواع نبشی بال مساوی تولیدی تحت استانداردهای ISIRI ۱۳۹۶۸-۱، DIN۱۷۱۰۰، DIN EN ۱۰۰۲۵ به بازار عرضه می ‌گردند. نبشی ‌های بال مساوی این کارخانه نیز در سایزهای ۴*۴۰*۴۰، ۵*۵۰*۵۰ و ۶*۶۰*۶۰ می ‌باشند.

    شمش

    شمش تولیدی کارخانه ذوب آهن اردبیل در سایز ۱۵۰*۱۵۰ تولید می ‌شود. این محصول تحت استاندارد DIN ۱۷۱۰۰ می‌ باشد. ترکیبات شیمیایی بیلت این کارخانه شامل ۲۲/۰ – ۱۴/۰ کربن، ۳/۰-۱۵/۰ سیلیسیم، ۶۵/۰- ۴/۰ منگنز، بیش از ۰۴/۰ فسفر و بیش از ۰۵/۰ گوگرد، بیش از ۳/۰ کروم، مس و نیکل است.

    ناودانی

    ناودانی ‌های تولیدی کارخانه ذوب آهن اردبیل، در استانداردهای INSO۴۴۷۷-۱، DIN۱۷۱۰۰ و DIN EN ۱۰۰۲۵ تولید می ‌شود. این ناودانی ‌ها U شکل بوده و در سایزهای ۱۲،۱۴ و ۱۶ تهیه می ‌گردد. این نوع از ناودانی ‌ها دارای بال موازی می باشند و در طبقه ناودانی ‌های UPE قرار می ‌گیرند.

    واحد کنترل کیفیت کارخانه ذوب آهن اردبیل

    برای اطمینان از سطح کیفی محصولات تولیدی این کارخانه، افراد مجرب و تحصیلکرده با استفاده از آزمایشگاه‌ های مدرن و پیشرفته به طور مداوم در حال تست و آزمایش محصولات در واحدهای متنوع تولیدی هستند.

    از جمله واحدهای تست ذوب آهن اردبیل می ‌توان به واحد تست ابعاد، مواد اولیه، واحد بازرسی خطوط تولید لوله، تست هیدرو استاتیک، تست کشش، تست کوانتومتری، تست ادی گارنت وکنترل نهایی محصول قبل از تحویل به مشتری اشاره نمود. تمامی محصولات این کارخانه تحت استانداردهای بین المللی مانند ISIRI ۳۳۶۰، ISIRI ۳۷۶۵، ISIRI ۷۵۹۷ و DIN ۲۳۹۴ تهیه و تولید می ‌شوند.

    آدرس دفتر تهران شرکت ذوب آهن اردبیل: بلوار کشاورز- بین خیابان قدس و وصال پلاک 214

    نظر شما