توری حصاری چیست و انواع آن کدامند؟

توری حصاری چیست و انواع آن کدامند؟
فهرست مطالب

    توری حصاری چیست؟ توری حصاری یک نوع فنس است که از جنس فلز ساخته شده و دارای تورهای ریز و مربعی است. این نوع فنس به دلیل ظاهر زیبا، قابل اعتماد بودن و همچنین قابل استفاده در بسیاری از محیط‌ها، بسیار محبوب است.

    توری حصاری یکی از فراورده‌های پرکاربرد و حائز اهمیت در دنیای ساخت و ساز و محافظت املاک است. با توجه به اهمیت حصارکشی در حفاظت از محیط زیست، املاک، و حیوانات خانگی، انتخاب و نصب توری حصاری نیاز به شناخت دقیق از ویژگی‌ها و مشخصات فنی دارد. در این مقاله، به بررسی انواع توری حصاری، مشخصات فنی هر نوع، و نکات مهم خرید این محصولات خواهیم پرداخت. از اهمیت آشنایی با این موارد برای انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خاص خود، افزایش مقاومت و ماندگاری توری حصاری، و حتی جلب زیبایی و زندگی اجتماعی مطمئن می‌شود. همچنین، در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت توری حصاری و راهنمای خرید هوشمندانه خواهیم پرداخت. از این رو، با ما همراه باشید تا در دنیای گسترده و متنوع توری حصاری، اطلاعات کامل و کاربردی را بدست آورید.

    برای خرید انواع فنس (توری حصاری) بر روی لینک زیر کلیک کنید
    قیمت فنس (توری حصاری)

    تاریخچه توری حصاری

    تاریخچه توری حصاری به دوران گذشته باز می‌گردد که اولین افرازها به جایی بالاتر از زمین نیاز داشتند تا از حیوانات و دیگر خطرات محیطی محافظت کنند. در ابتدا، افراد از سنگ‌ها، چوب، و شاخه‌های درختان با تیغ‌های دندانه‌دار برای ساخت حصارهای ابتدایی استفاده می‌کردند. در سال ۱۸۴۴ میلادی، با آغاز تولید توری حصاری توسط یک شرکت که بیشتر در زمینه بافت پارچه فعالیت داشت، یک مرحله جدید در تاریخچه حصارکشی آغاز شد. این تحول در تولید توری حصاری منجر به ایجاد محصولات متنوع و با کیفیت بالا شد که امروزه در انواع و اندازه‌های گوناگون دیده می‌شوند. در گذشته، حصارها به دلیل فرسودگی نیاز به تعویض مکرر داشتند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، محصولات با ماندگاری بالا و کیفیت عالی تولید شده‌اند که از طریق آنها می‌توان به طور مداوم از حفاظت و محافظت لازم برخوردار بود. 

    توری حصاری

    تعریف توری حصاری و کاربردهای آن

    توری حصاری یک نوع حصار است که از تورهای فلزی با قطر کمتر و با فاصله بین آن‌ها کمتر از سایر حصارها ساخته شده است. این نوع حصار به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت بالا در برابر باد و هوای سخت، قابلیت تنظیم نور و هوا و همچنین قابلیت استفاده در محیط‌های صنعتی، مسکونی و تجاری، بسیار محبوب است.

    مفتول بکار رفته در این محصول عموما سیم مفتول گالوانیزه است که در دو حالت گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم در بازار موجود است. مفتول های گالوانیزه سرد از قیمت های ارزان‌تر و کیفیت پایین‌تر برخوردار هستند و مقاومت پایینی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند به نحوی که گالوانیزه سرد برای مناطق مرطوب با آب و یا هوای شرجی یا مناطق نزدیک به دریا توصیه نمی شود.

    مفتول گالوانیزه گرم دوام بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارند و در مرحله بافت توری دارای انعطاف بالایی در برابر پیچش بوده و مشکلی را به وجود نمی آورد.

    انواع فنس توری

    در این قسمت به بررسی انواع فنس توری از لحاظ جنس می پردازیم.

    توری حصاری از جنس فولاد: همانطور که می‌دانید فولاد مقاومت چندانی در برابر خوردگی ندارد در نتیجه از این محصول در مناطقی که احتمال زنگ زدگی آن کم می باشد استفاده می گردد. طول عمر این محصول حدود 20-15 سال است.

    توری حصاری گالوانیزه: توری حصاری با جنس فولاد گالوانیزه به دلیل مقاومت بیشتر در برابر خوردگی طول عمر بیشتری داشته و در نتیجه باعث افزایش قیمت توری حصاری می‌شود. همچنین ظاهر زیباتری نیز داشته و قابلیت استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی نامناسب را نیز دارا می باشد.

    توری حصاری گالوانیزه با روکش pvc: این محصول دارای مقاومت بی نظیری بوده و برای هر محیط با هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده می‌باشد ولی از لحاظ قیمت نسبت به سایر محصولات هزینه بالاتری داشته و در مناطقی که ظاهر اهمیت دارد استفاده می گردد.

    انواع توری حصاری

    مشخصات توری حصاری چیست؟

    توری فنس دارای 4 مشخصه اصلی می باشد:

    جنس توری فنس: توری حصاری در بازار آهن آلات در سه جنس فولاد سیاه، فولاد گالوانیزه و فولاد گالوانیزه با روکش pvc موجود می باشد.
    بسته به نوع توری حصاری، مقاومت آن در برابر شرایط جوی و ضربه‌های مختلف متفاوت است. توری حصاری فولادی و توری حصاری مش دارای مقاومت بالاتری در برابر ضربه‌ها و شرایط جوی هستند، در حالی که توری حصاری پلاستیکی و توری حصاری چینی معمولاً به دلیل ساختار سبک و نازک، در مقابل ضربه‌ها و شرایط جوی کمتر مقاومت دارند.

    ابعاد چشمه: ابعاد چشمه توری ها معمولا 4، 5، 6 و 7 سانتی‌متر می باشد و هرچه اندازه چشمه کوچکتر باشد وزن توری سنگین تر در نتیجه گران‌تر می شود. توری با ابعاد چشمه کوچکتر امنیت، استحکام و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

    قطر مفتول: معمولا توری حصاری دارای قطر مفتول بین 2.2 الی 4 میلی‌متر می باشد. هر چقدر قطر مفتول بیشتر باشد توری حصاری سنگین تر بوده و در نتیجه امنیت، استحکام و طول عمر بالاتری خواهند داشت.

     عرض: عرض توری حصار نسبت به ارتفاع آن کمتر است و بسته به نوع کاربرد و نوع توری، ممکن است متفاوت باشد.

    قطر سیم: قطر سیم های توری حصار نقش مهم در قدرت و مقاومت آن دارد. قطر سيم‌های توري‌های فولادي عمومًا بين 1.5 الي 5 ميلي‌متر است.

    فاصله بین توری‌ها: فاصله بین توری های حصار نیز بسته به نوع کاربرد و نوع توری ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، در حصارهای امنیتی، فاصله بین توری‌ها کمتر است.

    رنگ: توری حصاری معمولاً در رنگ‌های سفید، خاکستری و سبز تولید می شود. اما در صورت نياز به رنگ ديگري نيز قابل سفارش است.

    قابليت نصب: توري‌های حصاري به راحتي قابل نصب و دامنه گسترده‌ای از کاربردهای خود را دارد.

    قابليت شستشو: توري‌های حصاري با طرح و جنس مناسب، قابل شستشو و پخش آب هستند.

     

    مزایا و معایب استفاده از توری حصاری

    در ادامه به برخی مزایا و معایب توری حصاری می‌پردازیم:

    مزایای استفاده از توری حصاری

    • افزایش امنیت: توری حصاری به عنوان یک محافظ فیزیکی، محافظت از خودروها، محوطه‌های صنعتی و ساختمان‌ها را تضمین می‌کند.
    • نقطه دید خوب: توری حصاری به دلیل طراحی باز، دیدار خوب و نورپذیر بودن را فراهم می‌کند.
    • نگهداری آسان: توری حصاری به دلایل سادگی و عدم نقش بستن در طول زمان، نگهداری آسان است.
    • قابل حمل: توري حصاري قابليت جابجايی و نصب در هر جای محل را دارد.
    • هزینه کم: توري حصاري هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های امنيتی دارد.

    معایب استفاده از توری حصاری چیست؟

    • زود شکسته می شود : توري حصاري در برابر برخوردها با شديد يا ابزار شكست پذير است.
    •  نیاز به نظافت مستمر: در صورت عدم نظافت مناسب، توري حصاري ممكن است كثيف شود.
    • نیاز به نگهداری و تعمیرات به موقع: برخی از توری‌های حصاری نیاز به نگهداری دارند و در صورت عدم تعمیرات مناسب، ممکن است زودتر خراب شوند.
    •  محدودیت در طراحی: توري حصاري در طراحي و ساختار خود، محدوديت هايي دارد.

    روش های بافت توری حصاری

    توری حصاری یا فنس را به سه روش مختلف می‌توان تولید کرد:

    • دو سر پیچ
    • دو سر قلاب
    • یک سر قلاب و یک سر پیچ

    بافت دو سر پیچ به دلیل حمل و نقل آسان‌تری که دارد در تولید بیشتر به کار می‌رود.

    تولید توری حصاری

    خط تولید توری حصاری چیست؟

    کارخانجات تولید کننده انواع توری، با توجه به کیفیت، ساختار و نوع توری، تنوع بالایی از قیمت توری فلزی ارائه می‌دهند. خط تولید توری حصاری شامل مراحل زیر است:

    • برش مفتول: در این مرحله، مفتول به طول مورد نظر برش می‌شود.
    • کشیدن مفتول: در این مرحله، مفتول به صورت روغن‌کاری شده و با استفاده از دستگاه کشیدن، به شکل توری حصاری شکل داده می‌شود.
    • جوشکاری: در این مرحله، دو سر آزاد توری حصاری به هم پیچیده شده و یا جوش تا ساختار قوی و پایدار داشته باشند.
    • روکش و گالوانیزاسیون: در برخی انواع توری ممکن است مراحل گالوانیزاسیون یا روکش PVC پیش از اتصال و پیچیده شدن رشته‌های مفتول صورت گیرد.
    • بسته بندی: در این مرحله، توری حصاری به صورت رول شده بسته بندی و آماده عرضه به بازار خواهد بود.

    کاربردهای توری حصاری چیست؟

    • حفاظت از مناطق صنعتی، تجاری و مسکونی
    • جداسازی مناطق در پروژه‌های ساختمانی
    • استفاده در فضای باز به عنوان حائل بین خودرو و عابران پیاده
    • استفاده در فضای باز به عنوان حائل بین دام‌های چراغ خورده و خودرو
    • استفاده در فضای باز به عنوان حائل بین دام‌های گرسنه و محصولات کشاورزی
    • استفاده در فضای باز به عنوان حائل بین استخر و منطقه‌ای که امکان دسترسی عمومی دارد.
    • حصار یا سیم خاردار بالای دیوار
    • استفاده در مناطق خاص یا محافظت شده
    • مناطق نظامی

    ارتفاع مناسب توری حصاری

    توری حصاری در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، اما معمولاً ارتفاع آن از 50 سانتی‌متر تا 3 متر بر اساس نیاز مشتری قابل تولید می باشد و عرض آن بین ۱ تا ۵ متر است. همچنین، فاصله بین مش‌های توری حصاری نیز متفاوت است و بسته به نوع توری حصاری، می‌تواند بین ۲ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد.

    بسته به نوع کاربرد و نوع توری، ارتفاع توری حصار ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، برای استفاده در حیاط خانه، ارتفاع آن بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر است.

    نحوه نصب انواع فنس توری

    فنس کشی یک فرایند دقیق و حرفه‌ای است که برای اجرای آن نیاز به تخصص و تجربه دارید. با این حال، شیوه صحیح فنس کشی عبارت است از:

    برنامه‌ریزی: قبل از هر چیز، باید برنامه‌ریزی دقیق و جامع برای فنس کشی خود داشته باشید. این شامل تعیین محل نصب، طول و عرض فنس، نوع مواد استفاده شده و سایر جزئیات مورد نظر است. جهت پیدا کردن محل نصب پایه حصاری، نقطه دقیق را با یک رنگ معمولی یا رنگ اسپری تعیین میکنیم.

    پایه، انتها، گوشه یا دروازه را مشخص میکند.بعد از آن حفره های پایه فنس را حفاری میکنیم.. حفره های پایه توری حصاری باید ۳ برابر عرض و یک سوم طول پست باشد، با ۴ اینچ اضافی (۱۰.۲ سانتی متر) برای ماسه حفاری می شود. شیب دو طرف به طوری که سوراخ در پایین از سمت چپ گسترده تر می باشد.

    آمادگی محل: قبل از شروع به کار، باید محل نصب فنس فلزی را آماده کنید. این شامل پاک کردن منطقه، حذف همه موانع و تسطیح سطح است.

    نصب توری حصاری

    نصب پایه‌ها: پس از آمادگی محل، باید پایه‌ها را در جا قرار داد. پایه‌ها بستگی به نوع فنس و شکل زمین دارد. حفره های پایه را با ۴ اینچ (۱۰.۲ سانتی متر) ماسه پر میکنیم.ماسه را جهت ایجاد یک پایه توری حصاری جمع و جور برای پست ها و بتن ها، آماده میکنیم.. یک پایه فنس را در مرکز حفره میگذاریم و با استفاده از نشانگر یا گچ، کنار پست را در سطح زمین ، نشانه گذاری میکنیم.

    ارتفاع بالای خط باید برابر با ارتفاع فنس+ ۲ اینچ (۵.۱ سانتی متر) باشد. پست را می بندیم، بستن یک پست کمک می کند که حصار خود را به سمت راست نگاه دارد.
    باید پست را در شرایط و موقعیت امن قرار دهیم و با کمک کرپی ها در دو طرف زاویه دار ، پست را در موقعیت شیب آن توسط کرپی به زمین و پیچ وصل میکنیم.

    دو بار قبل از تایید آن به مواد ترموکوپل، تمام اندازه گیری ها، فاصله پست ها و ارتفاع یک بار قبل از تایید آن را بررسی میکنیم. حفره را با بتن پر میکنیم، بتن را در اطراف پست میکشیم یا فقط میگذاریم ، سطح را صاف میکنیم . این کار را برای همه پایه های فنس انجام می دهیم ، ۲۴ ساعت بعد از ریختن بتن ها می‌توانیم فنس ها را بگذاریم.

    نصب فنس: پس از قرار دادن پایه‌ها، باید فنس را نصب کنید. این شامل قرار دادن فنس در پایه‌ها و اتصال آن به هم می‌شود.

    تکمیل کار: پس از نصب فنس، باید کار را تکمیل کرده و مطمئن شوید که هیچ خطری برای افراد یا حیوانات ندارد.

    نگهداری از توری حصاری

    نگهداری و تعمیرات توری حصاری چیست؟

    بعد از نصب فنس، باید آن را به صورت منظم نگهداری کرده و در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام داد.
    مسائل مهم در نگهداری و مراقبت از انواع فنس

    • باید به صورت دوره ای میخ های فرو رفته در پرچین ها را چک کنیم و در صورت نیاز به تعویض آنها را عوض کنیم.
    •  باید هر چند ماه یکبار فنس را تمیز کرده و مطمئن شویم که لک یا کثیفی بر روی آنها نمانده است.
    •  باید هر چند سالی فنس ها را رنگ کنیم تا رنگ و ظاهری موجه و تمیز داشته باشند.
    •  در صورتی که از فنس چوبی استفاده میکنیم باید بین میله و پنل چوبی را هر چند وقت بتونه کنیم تا آسیب نبیند و فنس دچار خوردگی یا رطوبت نشود.

    چه عواملی بر تعیین قیمت توری حصاری (فنس) موثر است؟

    تعیین قیمت توری حصاری (فنس) یک فرآیند پیچیده است که تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. این عوامل می‌توانند شامل مشخصات فنی، جنس مصالح، ابعاد و اندازه، نوع پوشش، استانداردها و گواهی‌نامه‌ها، و حتی شرایط بازار باشند. به عنوان مثال، توری حصاری با جنس و پوشش گالوانیزه بیشترین مقاومت در برابر زنگ زدگی را ارائه می‌دهد، اما هزینه تولید آن نیز بیشتر است. همچنین، اندازه و ضخامت دیواره توری، تاثیر مستقیمی بر هزینه دارد. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد نوین نیز می‌تواند قیمت توری حصاری را تحت تاثیر قرار دهد. با در نظر گرفتن این عوامل، خریداران می‌توانند انتخاب‌های هوشمندانه‌تری در تهیه توری حصاری برای نیازهای خود داشته باشند.

    نظر شما